Det finns klassiska sedaner och det finns sportbilar. De förra erbjuder mycket utrymme och en högre nivå av komfort, medan de senare erbjuder en sportig design och sportig kördynamik. Volkswagen presenterar nu en ny modell som kombinerar båda världarna och kallas Arteon. Denna sportiga "gran turismo" har en slående design, rymlighet, en mängd assistanssystem, interaktiv uppkoppling och effektiva och kraftfulla motorer. Arteon är placerad ovanför Passat-modellerna och är inte en direkt ersättning för Passat CC-modellen, eftersom den är något större i alla dimensioner.
Med najpomembnejše oblikovalske elemente novega Volkswagen Arteona sodi povsem na novo zasnovan sprednji del. Njegova posebnost sta močno naprej in prek obeh blatnikov razpotegnjen pokrov motornega prostora ter mreža hladilnika, ki se razteza čez celotno širino vozila. Po vzoru športnih avtomobilov so zasnovani tudi mogočen ramenski del na zadku, mišičasti blatniki in poudarjena kolesna ohišja nad platišči v velikosti do 20 tum. Arteon zagotavlja veliko prostora za noge v zadnjem delu potniške kabine ter veliko prostornino prtljažnika, ki znaša od 563 till 1.557 litrov.
Pomemben del zasnove novega Arteona so tudi asistenčni sistemi. To jasno ponazarjajo tri povsem nove tehnologije: sistem za avtomatsko uravnavanje razdalje odslej med drugim upošteva hitrostne omejitve, ovinke, krožišča in odcepe ter samodejno ustrezno prilagaja hitrost. Novi dinamični smerno prilagodljivi žarometi s prediktivnim uravnavanjem na osnovi GPS-podatkov in podatkov o cestah iz navigacijskega sistema spremljajo potek poti in osvetlijo ovinek, še preden voznik zapelje vanj. Dodatno mero varnosti v kritičnih situacijah zagotavlja druga generacija sistema Emergency Assist: če se zgodi, da voznik zaradi zdravstvenega stanja ni več sposoben za vožnjo, asistent samodejno začne zaustavljanje avtomobila. V kolikor je to mogoče, ga tudi zapelje na odstavni pas.
Novi Volkswagnov model bo na voljo v treh izvedbah: Arteon, Elegans och R-Line. Pri tem ima že osnovna izvedba Arteon kar lepo ponudbo opreme. Tako so med drugim serijsko na voljo LED-žarometi, progresivno krmiljenje, asistenca za ohranjanje smeri, sistem za nadzor prometa z mestno funkcijo zaviranja v sili, aluminijasta platišča ter multimedijski sistem. Vsem, ki si želijo več, sta namenjeni izvedbi Elegance in R-Line s povsem različnima značajema. Tako ima Arteon Elegance izrazito elegantno celostno zasnovo, Arteon R-Line pa stavi na idrottsmannaskap.
Paleta motorjev za novi Arteon bo ob začetku prodaje vključevala tri turbomotorje: bencinski motor TSI z 206 kW (280 KM) in dva dizelska motorja TDI s 110 kW (150 hk) in 176 kW (240 KM). Pozneje bodo na voljo še trije pogonski agregati: novi motor 1.5 TSI Evo (110 kW/150 hk z izklopom valjev) ter motorja TSI in TDI s 140 kW (190 hk). Vse pogonske agregate je mogoče naročiti v kombinaciji z avtomatskim menjalnikom z dvojno sklopko DSG. Motor TSI s 110 kW bo v Sloveniji naprodaj le z ročnim menjalnikom. Pri motorjih TSI je menjalnik DSG od 140 kW naprej že del serijske opreme, pri motorjih TDI pa je serijsko na voljo za izvedbo s 176 kW. Motorja TSI z 206 kW (280 KM) in TDI s 176 kW (240 KM) sta serijsko kombinirana s štirikolesnim pogonom 4MOTION. Za dizelski pogonski agregat s 140 kW ga je mogoče naročiti kot dodatno opremo. Vse ostale izvedbe so opremljene s pogonom na sprednji kolesni par.
LÄS MER: NOVI VOLKSWAGEN POLO (2017): TAKO VELIK KOT ČETRTA GENERACIJA GOLFA
Vstopna cena novega Arteona znaša 31.392 evrov. V kolikor pa bi želeli imeti 2,0 TSI bencinski agregat z 206 kW moči in R-Line opremo, bo treba za takega Arteona odšteti 50.644 evrov.
Galerija slik: VW Arteon
Mer information:
volkswagen.si