Blå himmel, doften av tallar, havet och... motorolja. Det behagliga ljudet av vågor och... en flygplansmotor? Det är rätt. Vi är på rätt plats. Efter det inställda loppet i Olympiska Sotji i Ryssland återvänder Red Bull Air Race till Istrien i pittoreska Rovinj med ett svindlande luftlopp. Är vi redo för ännu en adrenalinhelg i luften?
Tistim, ki smo bili že lani nad Rovinjem priča osupljivi letalski dirki Red Bull Air Race in tistim, ki so jo uspeli videti le preko spleta, se letos ponuja še ena priložnost za adrenalinska dneva v Istri. Konec maja bodo namesto v ruskem Sočiju Red Bullova letala znova zabrnela nad ljubkim jadranskim mestecem Rovinj. Nadvse napeto dirko si je aprila lani ogledalo več kot 50 tisoč navdušenih gledalcev, ki smo z odprtimi usti opazovali napet boj med Britancem Paulom Bonhommejem in Avstrijcem Hannesom Archom, v razredu Challenger Cup pa je tretje mesto zasedel slovenski letalec Peter Podlunšek, ki nam je na svojem premiernem letu tudi zaupal, da je proga zelo zahtevna, če ne celo najzahtevnejša v celem Red Bull Air Raceu. V razredu Challenger Cup bomo zanj navijali tudi letos.
Letos je na sporedu kar osem dirk v sedmih različnih državah na treh kontinentih. Prva dirka, ki je marsikomu pognala kri po žilah, se je februarja, tako kot lani, odvila v Abu Dhabiju, na vrh stopničk je med 14 nadobudnimi letalci povedel Bonhome, sledijo mu Hall, McLeod, Arch, lanski prvak Lamb, Muroya, Besenyei, Ivanoff, Dolderer, Sonka, Le Vot, Goulian, Velarde och Chambliss. Naslednja dirka bo 16. in 17. maja v metropolitantski Chibi na Japonskem, 14 dni pozneje pa bomo vrhunsko dirko doživeli v nam najbližjem mestecu Rovinju.
Red Bull Air Race je najhitrejšo motošport serijo, ki slovi po neverjetni hitrosti, natančnosti in veščinah, v nebo prvič poslal leta 2003 in dve leti pozneje povzročil pravo adrenalinsko evforijo, ki jo je sprejelo na milijone oboževalcev in gorečih navijačev po svetu. Za vizualni spektakel poskrbijo piloti, ki s svojimi hitrimi, lahkimi in prilagodljivi letali neustrašno letijo po nizko ležeči progi, bodisi nad morjem ali kopnim, in vijugajo med 25 metrov visokimi zračnimi piloni. Po letu 2010 so dirke tri leta počivale z namenom, da bi izboljšali varnost in jih reorganizirali. Lani je v Rovinju, denimo, nesreča doletela Nigela Lamba, saj se je tik pred vzletom s propelerjem dotaknil tal in poškodoval letalo. Praznih rok ni ostal dolgo, saj je v naslednjih tekmah letel tako dobro, da je na koncu slavil s pokalom svetovnega prvaka. Kdo bo torej letos naš favorit?