Eden največjih salonov motociklov - EICMA v Milanu, je letos postregel s številnimi novostmi in napovedmi motociklov, ki so številnim obiskovalcem dvigale utrip in povzročale skomine. Med več kot 50 novostmi in študijami, pa jih je teh 15 pritegnilo največ pozornosti motoristične javnosti.
Če strnemo vse novosti, lahko vidimo da so letošnje novosti skoncentrirane predvsem v razredih zmogljivih “superbike” in segmentu “naked bike” motociklov, presenetljivo veliko novosti pa je tudi pri enduro motociklih namenjenih cestni, manj pa takšnih terenski uporabi. Študije pa se osredotočajo na obuditev retro modelov in na najbolj zahtevne “off road” preizkušnje.
ČeAPRILIA RSV4 RR
Najbolj športna “superbike” aprilia se vrača z izboljšano različico z štirivaljnim V-motorjem, ki razvija preko 200 KM. Za krotenje tega ima voznik na razpolago vso danes znano elektroniko, kakršna je nastavljiv sistem za nadzor zdrsa pogonskega kolesa – ESC in tudi launch control sistem, za bliskovite tekmovalne štarte.
BMW F 800R
Bavarci so predstavili novo različico njihovega srednje kategornega “naked bike” motocikla, pri katerem so se inženirji pomudili pri prestavnih razmerjih šest stopenjskega menjalnika, motorju dodali nekaj moči in mu namenili nove “upside” down vilice ter lažja platišča. Osvežen je tudi “styling” ali bolje rečeno izgled motocikla.
BMW S 1000 XR
BMW je podobo enduro motocikla ponudil tudi v obliki namenjeni izključno cestni uporabi, rezultat česar je S 1000 XR katerega vodno hlajeni V2 motor razvije 160 KM moči. Motocikel ponuja odlično potovalno udobje in veliko napredne tehnike v obliki elektronsko nastavljivega vzmetenja ESA ter naprednega sistema ABS, ki onemogoča blokiranje koles tudi pri vožnji skozi ovinek.
Ducati 1299 panigale
Panigale modelnega leta 2015 je dobil večji motor, s katerim dosega sedaj moč preko 200 KM. Različica S se ob tem ponaša še aktivno vzmetenje, ki se samodejno prilagaja glede na stil vožnje in teren.
Ducati Multistrada
Tretja različica multistrade je najbolj “high-tech” doslej, saj dobesedno poka po šivih od napredne tehnike. In sicer računalniško vodenje sesalnih in izpušnih ventilov, s pomočjo katerega dosega večjo moč (160 KM po besedah Ducatija) in boljše izkoristke. Med asistenčnimi sistemi pa se bohotijo nadzor vozne dinamike, v zavojih delujoči ABS ter ESC in tempomat.
Honda RC213V-S
Hoonda je javnost presunila s prototipom novega superšportnega motocikla, katerega ojnice so iz titana, enako velja tudi za sesalne in izpušne ventile, ki so vodeni pnevmatsko s pomočjo stisnjenega zraka. Veliko pozornosti je bilo namenjene tudi izboljšavam pri motorju in menjalniku, katerega prestavna razmerja so razmaknjena le za nekaj mikronov. Ostale podrobnosti so še dokaj zavite v meglo, pričakuje pa se moč konkretno preko 200 KM in hitrosti okoli 340 km/h.
Honda true adventure prototype
Še bolj skrivnostni pa so pri Hondi glede naslednjega prototipa po imenu true adventure prototype. Vse kar vemo o tem motociklu je, da je namenjen vožnji po najtežje prevoznih terenih o čemur pričajo posebno ojačana platišča in masivna zaščita spodnjega dela motorja. O terenski namebnosti pa pričajo še velike zaščite ročic in v slogu “hard enduro” motociklov izrazito ozek in dolg sedež. O pogonu pa za zdaj obstajajo le špekulacije.
Husqvarna 701 supermoto
Švedski strokovnjak za enduro motocikle, ki je pred kratkim prešel v nemške roke, si po novem želi širitve na modele za cestno uporabo. Dokaz za to je novinec 701 supermoto, katerega 690 ccm velik enovaljnik razvija 67 KM, ob tem pa suha teža motocikla ne presega 150 kg. To naj bi botrovalo k odlični vodljivosti in okretnosti motocikla, na cestah pa ga lahko pričakujete od prihodnjega poletja dalje.
Husqvarna 401 svartpilen concept
Poleg napovedanega 701 supermota pa so Švedi postavili še kako naj bi izgledal motocikel prihodnosti te renomirane znamke. Pri tej študiji je oblika kombinacija modernih in retro prijemov, kjer prvo nakazujejo LED luči in moderno WP vzmetenje, tehnično naprednost pa izkazuje tudi vodno hlajeni štiritaktni enovaljnik, ki tako kot motocikel kar vabi k vožnji. Kljub vsemu pa ne pričakujte, da ga boste kmalu zagledali na cesti, saj naj bi pri študiji tudi ostalo.
Kawasaki ninja H2
Ninja H2 modelnega leta 2015 prinaša nekaj sprememb na pogonu, kar med vrsticami pomeni več moči. Cestna različica razvija 207 KM, medtem ko tekmovalna R različica proizvede astronomskih 305 KM. Velik poudarek je bil na aerodinamiki, nove so tudi barvne kombinacije, kjer je dodatke iz karbona zamenjala klavirska črnina, prej značilna za “tank” goriva. Spremembe so tudi pri elektroniki, kjer ima voznik poleg nadzora stabilnosti (ESC), na voljo še različne režime delovanja motorja, sistem hitrejšega prestavljanja, launch control in sistem zaviranja motorja, napredni ABS ter elektronski blažilnik krmila.
Kawasaki Z 300
Da t.i. “naked” motocikli pridobivajo na veljaji pričajo številne novosti, med katerimi velja izpostaviti “slečeno” ninjo 300, s katero so pri Kawasakiju razvili novi Z 300. V primerjavi s prej omenjeno ninjo, so Z-ju namenili nekoliko bolj pokončno pozicijo voznika, znotraj okvirja pa se vrti enak 296 ccm velik dvovaljnik, ki se zelo rad zavrti v visoke vrtljaje, sklopka pa je prirejena tako, da omogoča bolj tekoče prestavljanja navzdol. Na voljo bo tudi različica z ABS-om, čeprav proti doplačilu.
KTM 1050 adventure
Pri novem 1050 so pri KTMu izbrali “manj je več” pristop in mu težo v primerjavi z 1290 super adventure bratom zmanjšali za skoraj 20 kilogramov. S tem so dosegli večjo okretnost in lahkotnejše upravljanje motocikla ter mu dodali nekoliko nižjo pozicijo sedenja. Poleg tega ima 1050 bolj enostavno upravljivih 95 KM, namesto 160, pri prej omenjenem 1290. Obenem so platišča bolj vzdržljiva in zahtevajo manj vzdrževanja. Kljub temu pa 1050 premore in ponuja WP vzmetenje, spremenljivo vozno dinamiko ter ABS in ESC sistema, ki ju je mogoče izklopiti, pri vožnji po terenu.
Moto Guzzi eldorado
Italijanski Moto Guzzi je v modelno paleto vrnil in po štirih desetletjih oživil model eldorado. Moderna reinkarnacija legende prinaša retro-moderno obliko z klasičnimi kromiranimi paneli za kolena ter originalu podobne dvojne črte na pokrovu rezervoarja, blatnikih in še kje. Tako kot model iz šestdesetih let prejšnjega stoletja, ga poganja Guzzijev 90-stopinjski V-twin motor, ki zadnje kolo poganja preko klasične pogonske gredi. s področja modernega pa prihaja vsa danes znana napredne tehnika, saj premo sistem prilagodljive vozne dinamike ter napredna ESC in ABS sistema.
Triumph tiger 800 XRx
Britanci so prenovili družino tiger 800 motociklov, ki so dobili izboljšane 94 KM trivaljnike, ki so poleg večje odzivnosti tudi bolj ekonomični. Srednje kategorni adventure modeli, so dobili novo podobo ter nastavljive ročice sedež in vetrno zaščito, ki ne potrebujejo orodja za nastavljanje različnih položajev. Tiger 800 XR je zdaj še bolj prilagojen cestni uporabi, saj premore nižje vzmetenje in lažja lita platišča. Tiger XC pa ima bolj očitne aspiracije po terenski vožnji z blažilniki z večjimi hodi in bolj robustnimi litimi platišči.
Yamaha YZF-R1M
Yamaha razvije še dražjo in omejeno serijo njihovega “superbike” motocikla – YZF-R1, ki bo imenu dobila M končnico, namenjena pa je izključno uporabi na dirkalnih stezah. Ponaša se z aktivnim elektronsko krmiljenim vzmetenjem, karbinski okvir motorja in posebne dirkalne pnevmatike, ki jih je priskrbel Bridgestone. Del opreme bo tudi zmogljivejša elektronika, ki še natančneje meri sile in hitrosti motocikla,glede na zbrane podatke pa med vožnjo v delčku sekunde prilagaja delovanje vzmetenja glede na razmere in stil vožnje voznika, vse pa je namenjeno čim večji hitrosti in čim nižjemu času dirkalnih krogov.
Prirejeno in povzeto po:
www.playboy.com