fbpx

2026 BSA Thunderbolt 350: Britanska legenda se poda na blatne poti avanture

Od retro klasike do sodobnega pustolovca z 29 konji

BSA Thunderbolt 350
Foto: BSA

Ah, BSA – tista legendarna britanska znamka, ki je nekoč prodirala po cestah, danes pa se s prenovljeno energijo poda po makadamu. Novi Thunderbolt 350, predstavljen na sejmu EICMA, ni le nostalgični poklon šestdesetim, temveč čisto pravi adventure motocikel. Ima karakter, samozavest in – presenetljivo – zdravo razmerje med zmogljivostjo in ceno. Z 29 konji pod sedežem in dušo stare šole, vas pelje iz mestne gužve naravnost v blato, ne da bi pri tem potrebovali hipotekarno svetovanje. Je to motocikel za vse? Ne. Je pa zelo blizu.

Če ste mislili, da je BSA samo še ena znamka iz zgodovine, premislite znova. Birmingham Small Arms Company je v 19. stoletju resda proizvajala orožje, a do sredine 20. stoletja je postala največji svetovni proizvajalec motociklov. Originalni Thunderbolt (1962–1972) je imel 654 cm³ dvovaljni motor, namenjen bolj lagodnemu turizmu kot prebijanju skozi džunglo. In potem – tišina. Sedaj se vrača – BSA Thunderbolt 350.

Zdaj, pod indijsko Mahindro (natančneje prek hčerinske Classic Legends), se BSA vrača v igro. BSA Thunderbolt 350 je četrti model njihovega preporoda – poleg Gold Star 650, Scramblerja 650 in Bantama 350. Če mislite, da gre zgolj za še en retro kos za v dnevno sobo – razmislite. Ta Thunderbolt se ne boji peska, blata ali dežja. Celo konkurira priljubljenim modelom, kot sta Royal Enfield Himalayan ali Honda CRF300L. Ja, ironično: znamka iz preteklosti meri na prihodnost – in to z blatnimi škornji.

BSA Thunderbolt 350
Foto: BSA
Foto: BSA

Srce stroja: dovolj moči za pot, ne za ego

Pod rezervoarjem BSA Thunderbolt 350 ropota 334 cm³ enovaljnik z DOHC tehnologijo, štirimi ventili in tekočim hlajenjem. Zmore 21,3 kW (29,16 hp) pri 8000 vrtljajih ter 29,6 Nm (21,8 lb-ft) navora pri 5800 vrtljajih. Ni raketa, ampak realno – koliko hitrosti res potrebujete, ko se vozite skozi gozd? Po ocenah doseže do 130 km/h (80 mph), do stotke pa v približno 8 sekundah. Kar dovolj, da vas veter objame, a vas ne odpihne.

Menjalnik? Šeststopenjski, z verižnim prenosom. Norme? Euro 5+, kar pomeni manj smradu, več vesti. Cinik bi rekel: “29 konjev? Saj to ima dobra kosilnica!” Ampak pozor – ko enkrat zapeljete po makadamu, boste hvaležni, da ne sedite na 200-konjski zveri, ki bi vas brez milosti katapultirala v jarek.

Foto: BSA

Podvozje in mere: robusten, a ne grob

BSA Thunderbolt 350 je dovolj visok, da ne podrsate po vsakem kamnu, a dovolj nizek, da se vam ne zvrti ob postanku. Sedež je na 815 mm (32,1 in), suha masa znaša 185 kg (408 lb), medosna razdalja pa 1465 mm (57,7 in). To pomeni ravnotežje med stabilnostjo in okretnostjo – torej prav to, kar potrebujete za vožnjo po mestnih luknjah in gozdnih stezicah.

Spredaj ima USD vilice premera 41 mm s 200 mm hoda, zadaj pa monoshock s 180 mm hoda in nastavljivo prednapetostjo. Zavore? 320 mm disk spredaj, 240 mm zadaj. Kolesa z žičnimi obroči (21-palčno spredaj, 17-palčno zadaj) so pripravljena na vse udarce in praske.

Rezervoar s 15,5 litri goriva (4,1 gal) zagotavlja doseg 300–400 km, kar pomeni, da boste pogosteje menjali nogavice kot točili gorivo.

Foto: BSA
Foto: BSA

Elektronika: dovolj pameten, da vas ne zmede

Čeprav ima klasičen videz, Thunderbolt ni tehnološki dinozaver. Ima barvni TFT zaslon z Bluetooth povezavo, USB polnilec, navigacijo zavoj za zavojem ter celo tri načine ABS (Rain, Road, Off-Road) in traction control. Pa še slip-and-assist sklopko za mehkejše prestavljanje. In ja, ima celo “rally-style beak” – ker brez kljuna danes nisi nihče.

Zato pravimo: BSA je ubrala filozofijo “dovolj tehnologije, da pomaga – ne toliko, da frustrira”. Kar pa je v svetu, polnem gumbov in menijev, osvežujoče.

Komu je namenjen?

Thunderbolt 350 ni za tiste, ki štejejo vsako milisekundo do stotke. Je za urbane pustolovce, ki želijo z enim motociklom pokriti vse: vsakdanji prevoz, vikend pobeg in pot do kampa. Je idealen za začetnike ali motoriste, ki se vračajo v sedlo – ergonomija je sproščena, vožnja lahkotna, manevriranje pa nezahtevno.

Foto: BSA

Zaključek: britanski šarm, indijska trma, globalna uporabnost

2026 BSA Thunderbolt 350 je več kot zgolj motocikel – je izjava. Kombinira britansko dediščino, indijsko inženirstvo in sodobne potrebe brez teatralnosti. Ima 334 cm³, 29 hp, 29,6 Nm, ABS, TC, TFT zaslon in pametno zasnovano šasijo. Z maso 185 kg in dostopno višino sedeža ponuja stabilnost tudi za nižje voznike.

Foto: BSA

Najboljše? Cena naj bi bila med 4200 in 4500 evri – kar pomeni, da ne boste prodali ledvice za vikend avanturo.

Je to motocikel za vse? Ne. Ampak za marsikoga – še posebej tiste, ki iščejo karakter, zanesljivost in možnost, da si umažejo škornje – bo pravi. Ste pripravljeni na malo groma? Spodaj povejte, kam bi najprej odpeljali Thunderbolta – in če ste dovolj pogumni, da z njim zapeljete v neznano.

Dodatne Informacije

bsacompany.co.uk

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.