Ah, Volkswagen T-Roc. Ko je leta 2017 prvič zapeljal na ceste, je bil kot tisti tihi sošolec, ki nenadoma postane zvezda zabave. Zdaj, v drugi generaciji za leto 2026, se vrača večji, pametnejši in z rahlo ironijo: zakaj bi vozil Golf, če lahko imaš enakega, le da je višji in bolj "avanturističen"? Ne, ne bo osvojil Himalaje, ampak bo brezhibno premagal mestne luknje in avtocestne ovire. Ta kompaktni križanec, ki se uvršča med T-Cross in Tiguan, je prodal že več kot dva milijona primerkov – dokaz, da ljudje obožujemo avte, ki izgledajo, kot da zmorejo več, kot v resnici. Ampak hej, v tem je čar: T-Roc je praktičen, zabaven in ne pretvarja se, da je nekaj, kar ni. Pripravite se na potop v njegove podrobnosti, kjer bomo našli tako cinizem nad modnimi trendi kot iskreno pohvalo za dobro delo Volkswagna.
Volkswagen ni tvegal z revolucijo – zakaj bi, če formula deluje? Novi Volkswagen T-Roc je zrasel za 122 mm v dolžino, zdaj meri 4373 mm (172.1 palca), medosna razdalja pa se je raztegnila za 28 mm na 2631 mm (103.5 palca). To pomeni več prostora za zadnje potnike, kar je dobrodošlo, saj nihče ne mara, da mu kolena pritiskajo v hrbet sprednjega sedeža. Spredaj in zadaj so zdaj svetlobne letve, ki povezujejo žaromete in luči, osvetljeni logotipi pa dodajo tisti “wow” faktor, ki ga vidimo pri sodobnih avtih. Lažni izpuhi so ogromni, kot da bi hotel reči: “Jaz sem SUV, glej me!” Ampak bodimo iskreni, to je trend, ki ga cinik v meni vidi kot poceni trik, vendar deluje – avto izgleda dinamičen in samozavesten.
Na voljo so platišča do 20 palcev (prej max 19), kar doda stil, a žrtvuje malo udobja na slabih cestah. Koeficient zračnega upora je padel na 0.29, kar je 10 % bolje, in prispeva k boljši učinkovitosti. Uporabili so 40 kg (88 funtov) recikliranih plastenk v notranjosti, kar predstavlja petino vse plastike – pohvalno za okolje, čeprav cinik vpraša, ali to res reši planet. Barve? Od klasične bele do flamed red metallic, z opcijo dvobarvne strehe.
Motorji in zmogljivost: Hibridna prihodnost brez električne drame
Na začetku je ponudba preprosta, a učinkovita: samo 1.5-litrski mild-hibridni bencinski motorji z 48V tehnologijo. Osnovni model ima 85 kW (116 PS/114 hp) in 250 Nm (184 lb-ft) navora, višji pa 110 kW (150 PS/148 hp) z enakim navorom. Oba sta povezana s 7-stopenjskim DSG samodejnim menjalnikom – adijo, ročni menjalnik, ki ga cinik v meniju pogreša za tisto “pravo” vozniško izkušnjo. Pospešek od 0 do 100 km/h (0-62 mph) je za 150 PS model približno 8.8 sekunde, končna hitrost pa okoli 205 km/h (127 mph). Ni dirkalnik, ampak dovolj živahen za vsakdan.
Kasneje prihajata dva “popolnoma nova” hibrida – verjetno plug-in, a še brez detajlov, ostajata FWD. Za tiste, ki hočejo več, bo 2.0-litrski bencinski motor z ali brez mild-hibrida, opcijsko s 4Motion štirikolesnim pogonom. Moč? Okoli 140 kW (190 PS/187 hp) ali več, z navorom 320 Nm (236 lb-ft), pospešek 7.2 sekunde in končna hitrost 225 km/h (140 mph). Ni polno električen – Volkswagen pravi, da ne bo, kar je morda modro, saj baterije še niso za vsakogar. Poraba? Mild-hibridi obljubljajo boljšo učinkovitost, okoli 5-6 l/100 km, odvisno od vožnje.
Notranjost in tehnologija: Veliki zasloni, manj gumbov – dobro ali slabo?
Notranjost je minimalistična, kar pomeni velike zaslone namesto fizičnih gumbov. Infotainment je 10.4- ali 12.9-palčni (26-33 cm), odvisno od opreme, z digitalno instrumentno ploščo 10.25 palca (26 cm). Klimatske funkcije so zdaj v zaslonu, kar je trend, ki ga cinik vidi kot nepotreben – zakaj bi moral tapkati po zaslonu, ko lahko pritisneš gumb? Ampak Volkswagen obljublja vrnitev fizičnih gumbov v prihodnje, čeprav ne za ta model. Med sedeži je rotacijski krmilnik za lažje upravljanje, prestavna ročica pa je zdaj na volanskem stebričku.
Prostornina prtljažnika je zrasla za 20-30 litrov na 465-475 litrov (16.4-16.8 cu ft), kar je dovolj za vikend izlet ali nakupovalni maraton. Zadaj je prostora za pet ljudi, tudi višje od 185 cm (6.1 ft). Oprema vključuje Travel Assist za polavtonomno vožnjo, Park Assist Pro z daljinskim parkiranjem prek telefona in izhodno opozorilo za varnost. Masažni sedeži v Style opremi? Da, prosim. Ozadje osvetlitve ustvari lounge vzdušje – kot da si v baru, ne v avtu.
Zgodovina in dediščina: Od Beetla do SUV kralja
Volkswagenova zgodovina je polna ikon: Beetle, Golf. T-Roc je del te dediščine, saj temelji na MQB Evo platformi, enaki kot Golf 8.5. Prva generacija je bila uspešnica, prodala več kot Golf v Evropi letos (127.309 vs. 119.959 v prvih sedmih mesecih). Kabrioletna verzija starega modela ostaja do 2027, kar je čudno, ampak prodaja bolje kot Mazda MX-5 v Evropi. T-Roc ni le avto, je simbol prehoda Volkswagna v SUV ero – in to dela dobro, brez pretiranih obljub.
Praktičnost in varnost: Za družine in avanturiste
T-Roc je praktičen: vlečna kljuka z nosilnostjo 80 kg (176 lb) za e-kolesa, opcijski head-up display za projekcijo hitrosti in navigacije. Varnost? Polno: ESC, EDL, ASR, plus izhodno opozorilo. Ni še Euro NCAP za novo generacijo, ampak pričakujemo 5 zvezdic, kot pri predhodniku. Za tiste, ki hočejo več adrenalina, prihaja R verzija leta 2027 z 2.0 turbo motorjem okoli 221 kW (300 PS/296 hp), 400 Nm (295 lb-ft), pospešek 4.9 sekunde in končna hitrost 250 km/h (155 mph). Cinik pravi: zakaj bi čakal, če je osnovni že dovolj zabaven?
Čeprav Volkswagen igra varno, je T-Roc 2026 zmagovalec: mešanica praktičnosti, tehnologije in vozne dinamike, ki jo Clarksonov slog v meni ceni. Ni najbolj vznemirljiv, ampak zanesljiv, kot stari prijatelj, ki te nikoli ne pusti na cedilu. Cinik v meni se smeji lažnim izpuhom in odsotnosti manualnega menjalnika – res, VW, smo res postali tako leni? Ampak pozitivno: ta avto najde dobro v vsem. Boljši prostor, hibridna učinkovitost (prihranki do 10 % pri porabi) in premium občutek v kabini ga naredijo idealnega za družine ali solo voznike, ki hočejo SUV brez pretiranega terenskega ega. Cena? V Nemčiji od 30.845 evrov za osnovni model, v Sloveniji pričakujemo podobno, okoli 32.000 evrov naprej. Ne pride v ZDA, ampak v Evropi bo kralj – prodaja se začne novembra 2025. Če iščete avto, ki je “dovolj dober” in še malo več, je T-Roc vaša izbira. Kaj pa vi, bralci? Bi ga zamenjali za Golf? Delite v komentarjih!