fbpx

25.000 € za tole? Razkrivamo VW ID. Polo 2026 brez kamuflaže – in izgleda hudičevo dobro!

Pod 25.000 €: Je to končno konec izgovorov za bencin in začetek nove dobe?

Foto: Jan Macarol / Ai rander

Volkswagen je kot tisti prijatelj, ki vedno zamuja na zabavo. Vsi so že tam – Tesla pleše na mizi, Kitajci so že pojedli ves čips, Francozi flirtajo z natakarico. In potem, ko so vsi že rahlo utrujeni, vstopi VW. Malo zadihan, s srajco, ki ni popolnoma zlikana, a prinese s seboj najboljše pivo in domačo klobaso. VW ID. Polo je točno to. Zamudil je začetek električne revolucije v segmentu malčkov, a zdaj, ko je tu, izgleda, da bo prevzel celoten šov.

Medtem ko so vodilni svetovni YouTube avtomobilski vplivneži – tisti z najhitrejšimi očali in milijonskimi dosegi – v sončni Barceloni drgnili gume zamaskiranih prototipov VW ID. Polo in se trudili povedati čim več, ne da bi povedali preveč, smo mi v uredništvu naredili korak dlje. Dovolj nam je bilo gledanja v tiste psihedelične nalepke, ki so namenjene zgolj temu, da nam povzročajo migreno in skrivajo bistvo.

Zato nismo čakali na uradne fotografije. Zagnali smo naše digitalne stroje, analizirali vsako linijo, vsak odsev in vsako podrobnost iz ur in ur videoposnetkov testnih voženj ter ustvarili ekskluzivne renderje brez kamuflaže. Slekli smo ga. Dobesedno.

V nadaljevanju ne boste videli le tega, kar nam VW želi pokazati, ampak to, kar avto v resnici je. Povzeli smo vse, kar so med vrsticami in na asfaltu “poštekali” največji strokovnjaki spletne scene, in združili z našo vizualizacijo. Rezultat? Avto, ki končno izgleda, kot da so se v Wolfsburgu zbudili iz dolgega zimskega spanja in se spomnili, kako se naredi “ljudski voz”. Pripravite se, to je VW ID. Polo v svoji pravi podobi.

Foto: Jan Macarol / Ai rander
Foto: Jan Macarol / Ai rander

V nadaljevanju ne boste videli le tega, kar nam VW želi pokazati, ampak to, kar avto v resnici je. Povzeli smo vse, kar so med vrsticami in na asfaltu “poštekali” največji strokovnjaki spletne scene, in združili z našo vizualizacijo. Rezultat? Avto, ki končno izgleda, kot da so se v Wolfsburgu zbudili iz dolgega zimskega spanja in se spomnili, kako se naredi “ljudski voz”. Pripravite se, to je VW ID. Polo v svoji pravi podobi.

Pri Volkswagnu so končno ugotovili, da ljudje ne želimo vesoljskih ladij s drsniki na dotik, ki ne delujejo v mraku. Želimo avto. Avto, ki stane manj kot ledvica na črnem trgu – natančneje, pod 25.000 evri. In če je verjeti prvim občutkom, so Wolfsburžani (s pomočjo španskega sonca) končno zadeli žebljico na glavico. To je VW ID. Polo.

Foto: Jan Macarol / Ai rander

Nemški inženiring s španskim temperamentom

Najprej razčistimo zmedo z imeni. Čeprav ga nekateri kličejo ID.2all, je to v duši in imenu VW ID. Polo. Naslednik legende, ki se je v zadnjih 50 letih prodala v 20 milijonih izvodov. To je več, kot je prebivalcev v večini držav, v katerih bo ta avto naprodaj.

Foto: Jan Macarol / Ai rander

Novi VW ID. Polo ne nastaja v hladnem Wolfsburgu, ampak v Martorellu v Španiji, z roko v roki s Cupro Raval. In to se pozna. Avto ima držo. Z dolžino približno 4,05 metra je sicer za odtenek krajši od klasičnega Pola, a tukaj nastopi čarovnija električnih platform. Medosna razdalja znaša 2.600 mm (102,4 in), kar je 5 cm več kot pri starem Polu. Rezultat? Kolesa so potisnjena v vogale kot pri gokartu, kar obljublja stabilnost in prostor.

“VW je bil pogosto pozen, a ko so prišli, so prišli z modelom, ki je bil dober.”

Številke, ki niso dolgočasne

Avto VW ID. Polo stoji na MEB Entry platformi. Za tiste, ki ne govorite inženirščine: to pomeni, da je pogon spredaj (FWD). Zakaj? Ker je ceneje in ker to omogoča ogromen prtljažnik.

Govorimo o dveh velikostih baterij: VW ID. Polo

  • 37 kWh (LFP tehnologija) za mestne vožnje z dosegom okoli 300 km (186 milj).
  • 52 kWh (NMC tehnologija) za tiste, ki si upate dlje, z dosegom do 450 km (280 milj).

Polnjenje? Manjša baterija “srka” elektrone z močjo 90 kW, večja pa s 130 kW. V praksi to pomeni, da boste na hitri polnilnici preživeli približno 23 do 27 minut (od 0 do 80 %). Ravno dovolj časa za tisto precenjeno kavo na bencinski črpalki.

Kar se tiče moči, VW ID. Polo ne razočara. Osnovni modeli bodo ponujali 85 kW (116 hp) in 100 kW (136 hp), a pravi dragulj je različica, ki smo jo videli v predogledu – 155 kW (211 hp). To je več kot dovolj, da na semaforju osramotite marsikateri bencinski športni avto izpred desetletja. Končna hitrost je omejena na 160 km/h (100 mph), kar je povsem dovolj, razen če bežite pred policijo po nemškem Autobahnu.

Foto: Jan Macarol / Ai rander
Foto: Jan Macarol / Ai rander
Foto: Jan Macarol / Ai rander

Notranjost: Vrnitev zdravi pameti

Hvala bogu in vsem bogovom avtomobilizma – gumbi so nazaj na volanu! Nobenih haptičnih neumnosti, ki jih pritisnete ponesreči, ko zavijate v krožišču. Volan je sicer malo nenavaden, spominja na “SpongeBoba”, a deluje.

Prtljažnik je zgodba zase. 435 litrov (15,4 cu ft) osnovne prostornine, ki se s podrtimi sedeži poveča na 1250 litrov (44,1 cu ft). A prava zvezda je “klet” pod prtljažnim dnom – globoka škatla, v katero lahko spravite dva zaboja piva ali pa polnilne kable, ki jih nikoli ne boste lepo zvili.

“Kakovost materialov je končno na nivoju, ki ga od VW pričakujemo. Nič več trde plastike, ki zveni kot škatla za Lego kocke.”

Kako se pelje novi VW ID. Polo

Čeprav gre za predserijski model, so prvi občutki obetavni. Pogon spredaj pomeni predvidljivo lego na cesti. Z 155 kW (211 hp) avto pospešuje zvezno in močno. Zaradi baterije v dnu je težišče nizko, kar pomeni, da se v ovinkih drži ceste kot klop. In za tiste, ki sovražite semaforje – novi Travel Assist prepozna rdečo luč in vas z nežnim “pingom” opozori, ko se prižge zelena. Končno lahko mirno brskate po telefonu na križišču (šalim se, ne počnite tega).

Prihaja pa tudi GTI. Ja, prav ste prebrali. Električni GTI z 166 kW (226 hp), “špero” (zaporo diferenciala) in športnim podvozjem. To bo tisti, ki ga bomo hoteli vsi, čeprav bomo kupili tistega s 116 konji.

Zaključek: Je to avto, ki reši VW?

VW ID. Polo ni revolucija v smislu tehnologije, ki bi spremenila svet. Je pa revolucija v smislu normalnosti. Je električni avto, ki ne kriči “poglej me, sem električen”, ampak preprosto opravlja svoje delo – in to dobro. Z vstopno ceno pod 25.000 € in uporabno vrednostjo, ki presega večino konkurence, ima ta avto potencial, da postane novi Golf. Ali pa vsaj novi Polo.

Je hiter? Da. Je praktičen? Zelo. Ali ima dušo? Presenetljivo, za električni aparat, se zdi, da so mu v Španiji vcepili nekaj temperamenta. Če iščete avto, s katerim boste rešili svet in hkrati uživali v vožnji v službo, je to verjetno najboljša stvar, ki jo boste lahko kupili leta 2026.

Avto prihaja na ceste predvidoma konec leta 2026, prednaročila pa bodo mogoča že prej. Pripravite denarnice, ljudski avto je nazaj.

Dodatne Informacije

volkswagen.si

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.