V letu 2024 smo težko pričakovali nekatere avtomobilske zvezde, ki pa so me pustile popolnoma hladnega. Čeprav so jih mnogi avtomobilistični novinarji opevali kot vrhunec inovacij in dizajna, me pri teh treh avtomobilih čaka samo razočaranje. Morda se marsikdo ne bo strinjal, a to so modeli - avtomobili leta 2024, ki jim ne uspe izpolniti visokih pričakovanj in so po mojem mnenju preveč opevani in pravzaprav kljub vesmu pompu slaba izbira.
3 avtomobili leta 2024, ki so me popolnoma razočarali? Včasih se zgodi, da avtomobilska industrija res vrže vse karte na mizo in obljubi prihodnost na štirih kolesih. “To je leto avtomobilskih revolucij!” vzklikajo, “Leto novih zvezd!” A potem pride resnica. Pripeljem se na test, grem pogledati v salon, sedem za volan – in vse, kar si mislim, je: “Pa saj to ne more biti resno.” In letos, dragi bralci, imamo nekaj pravih biserov na seznamu “kaj je šlo hudo narobe”.
Naj vam predstavim tri avtomobile, ki so jih večina mojih kolegov novinarjev oklicali za “vrhunske dosežke”. Prvi je Dacia Duster – nekoč cenovno ugoden, robusten terenec, zdaj pa predrag pleh brez osnovne varnosti (spet). Drugi je Renault 5 EV, ki so ga oglaševali kot sodoben električni avto za množice, a v resnici je tako počasen pri polnjenju, da imate več možnosti, da vas do cilja pospremijo polži – pi opevani različi za 25.000 evrov. In na koncu – moj najljubši najslabši – Mini Aceman. Avto, ki je Mini samo po imenu, sicer pa tako težak in povprečen, da bi ga z lahkoto zamenjali za naključnega križanca iz Kitajske. Če le ne bi Kitajci delali električnih avtomobilov, ki so enostavno boljši.
Torej, če vam je všeč koncept, da za svoj denar dobite manj zmogljivosti, več frustracij in občutek, da vas je proizvajalec malce “nategnil” … berite naprej!
1. Dacia Duster 2024
“Cenovno dostopen SUV, ki pa ne izpolni osnovnih pričakovanj glede varnosti in opreme.”
Dacia je v zadnjih letih postala podobna Škodi pri Volkswagnu – znamka, ki gradi na preverjenih komponentah in ponuja cenovno dostopne modele za praktične kupce. Duster je bil vedno priljubljen kot robusten in enostaven SUV, ki brez težav obvlada teren. Vendar se letošnji model spopada s številnimi pomanjkljivostmi, zaradi katerih preprosto ne upraviči svoje cene. Čeprav vas vsi prepričujejo v nasprotno.
Težave:
- Varnost: Varnost je ena največjih težav. Novi Duster je na Euro NCAP testiranjih dosegel le tri zvezdice, kar je za leto 2024 sramotno. Družinski SUV, ki ne izpolnjuje osnovnih varnostnih standardov, preprosto ne more biti konkurenčen. Čeprav je Renault zgodovinsko znan po odličnih varnostnih ocenah, Dacia že leta ostaja na repu.
- Cena in oprema: Najosnovnejša različica s štirikolesnim pogonom in srednjo stopnjo opreme zdaj stane okoli 25.000 € (približno 26.500 $). Najcenejši Duster (za okoli 18.900 evorv – takšen za normalno ceno – nima niti LCD infotainment zaslona. Pa v katerem letu smo?! Zaslon ki stane 100 eur, smo “ukinili” na račun – česa že?! Da ljudje kupujejo tistega za 23.000 evrov, ki ima dve ali tri stvari več med opremo.
- Špartanska notranjost: Špartanskost Dusterja je bila nekdaj celo prednost, saj je bil avto robusten in enostaven za vzdrževanje. Vendar je novi model dosegel točko, kjer se notranjost že počuti pretirano “golo”. Plastika in materiali niso vzdržljivi, ampak delujejo poceni. Govorim o tisti “vzdržljivosti” na dolgi rok. Ko avto dobro izgleda res dolgo. Plastika je suha in ne mastna – tisti, ki vedo o čem govorim bodo vedeli kaj je razlika med vzdržljivo in manj vzdržljivo plastiko.
Zaključek: Novi Duster ni več tista cenovno dostopna izbira, ki je bila priljubljena med avanturisti. Zdaj je predrag za to, kar ponuja, in še vedno zaostaja pri ključnih področjih, kot sta varnost in oprema. Vzvratna kamera je modul vreden nekaj evrov in ni znanstvena fantastika. Pri modelu za okoli 25.000 pa nuja. Je ni … v tem je težava. Avto je tudi zaradi takih neumnosti predrag. Torej “varčevanja” na popolnoma napačnih koncih.
2. Renault 5 EV 2024
“Kultna obuditev, ki pa se izkaže za mestnega električnega avtomobila s preveč kompromisi.”
Renault je z modelom Megane e-Tech pokazal, da zna narediti odličen električni avto, ki konkurira najboljšim evropskim električarjem. Zato sem z navdušenjem pričakoval obuditev Renaulta 5 v električni različici. Toda novi Renault 5 EV razočara s številnimi omejitvami, ki zmanjšujejo njegovo uporabnost.
Težave:
- Prepočasno AC polnjenje: Renault 5 EV podpira samo 11 kW AC polnjenje, kar je za mestni avto, ki bi moral omogočati hitro dopolnjevanje baterije na javnih mestnih polnilnicah, nezadostno. 22 kW bi bil idealen, saj bi omogočal polnjenje 52 kWh baterije v približno dveh urah in pol, kar je za mestno vožnjo povsem sprejemljivo.
- Omejen doseg: Z 52 kWh baterijo Renault 5 EV ne ponuja dovolj dosega, da bi lahko bil edini družinski avto. Realni doseg pri avtocestni vožnji je precej pod 300 km, kar omejuje uporabnost na mestno okolje in krajše vožnje. Za primerljivo ceno ponujajo tekmeci že večje baterije in večjo uporabnost.
- Osnovni model brez DC hitrega polnjenja: Najosnovnejša različica s 40 kWh baterijo in močjo 95 KM je cenovno dostopna (okoli 25.000 € oz. 26.500 $), vendar brez možnosti hitrega DC polnjenja. To pomeni, da mestni uporabniki, ki nimajo lastne polnilnice doma, avtomobila ne morejo hitro napolniti. Renault z njim obljublja “električni avto pod 25.000 €”, a to v resnici ni avto, ki bi ustrezal potrebam povprečnega uporabnika.
- Premalo prostora na zadnji klopi. Okej – Renault! Tole naj bi bil avtomobil za mamice, ki svoje otroke vozijo v “lupincah” in zajetnih otroških stolih na zadnjih klopeh. Res bo tesno. Hkrati pa bo avtomobil “zelo hitro” presegel vrednost 30.000 evrov v njem pa se bodo res težko vozile 4 normalno rasle odrasle osebe. Kako ste si tole zamislili. Slabo – če povem po pravici. Pri elektriki, bi teh 5 cm popolnoma preprosto pridobili, tudi z naprimer premično zadnjo klopjo, ali kakšnim drugim “trikom”. Renault 5 ne premore “frunk” – prednji prtljažnik za kable in podobno šaro, ki zaseda prostor prtljažnika. Kar je zopet “minus” pri uporabnosti.
- Hitro polnjenje … resno?! Leta 2024 ponujamo maksimalno hitrost 100 kWh za “najdražjo” različico! Pa saj se hecate. Ali pač. Konkurenca pri teh zneskih, okoli 35.000 € ponuja 160 kWh. (naprimer id.3 – za enak denar)
Zaključek: Renault 5 EV je zame razočaranje, ker ne dosega standardov, ki jih je znamka postavila z modelom Megane e-Tech (v mojih očeh eden najboljših evm Evrope). Zaradi omejenega dosega in počasnega polnjenja izgubi na uporabnosti in težko upraviči svojo ceno. “Realno” je najcenejša različica za 25.000 € popolnoma neuporabna, saj je brez hitrega polnjena in po pravici povedano s premajhno baterijo. Zadnja klop pa je “katastrofa”. Avtomobil, ki bo direktno tekmoval z ID.3, a je v primerjivavi z njim dosti manj uporaben. Kljub vsem težavam, ki jih ima Renault 5 – resnično – je še vedno priporčljiv avtomobil, če ga boste uporabljali zgolj kot drugi ali tretji avtombil, ki pa nima uporabne vrednosti kot prvi avto. (Je pa za takšen avtomobil predrag – konkretno) Vsekakor si za oblikovanje in zbujanje čustev zasluži čisto 5ko, čeprav to še ne pomeni, da bi morali pri napakah, ki jih ima pogledati stran. Tudi lepi ženski ne odpustiš tega, da slabo kuha. Le lažje jo prenašaš. Renault vendarle zna delati “dobre” električne avtomobile.
3. Mini Aceman 2024
“Velik in težak Mini, ki nima več nobenega pravega ‘Mini’ značaja.”
Mini Aceman 2024 je znamkin prvi popolnoma električni križanec, ki naj bi združil uporabnost in edinstven Mini dizajn. Na “papirju” in kot ideja se je zdel obetaven, v praksi pa kaže vse znake, da pri BMW (ki ima v lasti Mini) izgubljajo stik z bistvom, kaj naj bi Mini sploh bil. Hkrati pa dokazujejo, da vodstveni kader nima pojma o emobilnosti.
Težave:
- Izguba identitete: Mini Aceman je težek in velik, kar pomeni, da izgublja tisto, kar Mini dela privlačnega – agilnost in kompaktne mere. Aceman z večjo baterijo tehta kar 1.785 kg, kar je za majhen električni avtomobil enostavno preveč.
- Omejen doseg in polnjenje: Na voljo je z dvema velikostima baterije (38,5 kWh in 49 kWh), vendar večja baterija ponuja le okoli 230 km realnega dosega na avtocesti. Avto podpira le do 95 kW DC hitro polnjenje, medtem ko je AC polnjenje omejeno na 11 kW – za vozilo te cene je to razočaranje.
- Cena: Model SE, ki ima večjo baterijo, se začne pri približno 40.000 € (približno 42.500 $). Mini je vedno zahteval premijske cene, a pri tem modelu ta cena ni upravičena glede na omejeno zmogljivost in visoke stroške doplačil za osnovne funkcionalnosti. Konkurenca ponuja precej boljše električne križance za ta denar.
- Moč: 208 konjev za skoraj 1.800 kg težak avtomobil na elektriko? Vsi, ki spremljate številke, vam bo jasno, da mu manjka saj 70 konjev.
Zaključek: Mini Aceman se prodaja na podlagi imena, a ne ponuja več tistega, kar kupci od Mini pričakujejo. Težak, drag in brez pravega dosega – to je model, ki ga je že povozila vsa konkurenca, če BMW ne bo premislil svoje strategije, bo žez tri leta v kitajskih rokah. Mogoče je to celo bolje. Ker je škoda gledati to mučenje. BMW je edini od svete nemške trojice, ki vse od modela i3, ki je še vedno najboljši EV te znake, ni izdelal eskluzivne platforme za elektrike in dela neke vrste križance med pogoni. Tudi zato ratajo takšni “kiksi” kot jih gledamo danes.
Zaključek
Leto 2024 je prineslo nekaj res navdušujočih avtomobilskih inovacij, a tudi nekaj razočaranj, ki dokazujejo, da se nekateri proizvajalci še vedno zanašajo na moč imena namesto na kakovost in prepotreben napredek. Dacia Duster, Renault 5 EV in Mini Aceman so trije modeli, ki so me pustili hladnega in razočaranega. Hkrati kažejo, da je Evropska industrija na robu propada. Zastavlja se vprašanje: ali proizvajalci sploh še poslušajo potrebe svojih strank ali le sledijo trendom, ne glede na uporabniško izkušnjo? Težava, ki jo vedno znova vidim, je, da v EU inženiriji in razvojniki ne vozijo svojih avtomobilov in tudi zato ne razumejo težav potrošnikov. Enostavno niso uporabniki e-mobilnosti.
Ta zapis je nastal po izkušnjah, ki sem jih nabiral v zadnjem tednu in moram priznati, da sem močno spremenil svoje mnenje, ko sem nekaj lahko “fizično” ocenil. Je pa tako, da avtomobilska industrija spretna pri prekirvanju svojih šibkih točk.