Ko Elon Musk mimogrede izusti »saj je samo Tesla Model Y Lite«, je to v Teslinem univerzumu enako, kot bi Clarkson rekel, da je Nürburgring »lep park za sprehod psa«. A ravno ta nepretenciozna izjava odpira vrata do najbolj pričakovane Tesle po Cybertrucku – cenejšega Tesla Model Y Lite.
»Prve izdelane primerke Tesla Model Y Lite smo sestavili junija, v serijo gremo v drugi polovici 2025,« pravijo v Austinu. Musk je šalo o misterioznem Modelu 2 pokopal z enim stavkom: »It’s just a Model Y.« V prevodu: ista karoserija, a malce bolj asketska notranjost, manj baterijskih celic in – kar je ključno – bistveno prijaznejša cena.
Manj celic, isto srce
Znotraj aluminijaste kletke bo brnel en sam zadnji elektromotor z 220 kW (299 KM) in 420 Nm (310 lb-ft), kar lahkemu Y-ju še vedno omogoči 0–100 km/h v 6,9 s in največjo hitrost 217 km/h (135 mph). Napajala ga bo nova LFP-baterija s kapaciteto približno 50 kWh – vsaj tako trdijo kitajski viri za projekt E41.
Polnjenje: espresso, ne dolga kava
Čeprav je baterija manjša, ostaja Teslin podpisan espresso-pit-stop: največja moč super-polnjenja ostaja 175 kW, kar pomeni 10–80 % v slabih 25 minutah. Za mestne »skok-na-service« vožnje pa 11-kilovatni trifazni polnilec na domači steni še vedno zadošča.
Denarnica diha lažje
Analitiki ocenjujejo, da bo izhodiščna cena v ZDA padla na okoli 35 000 $ (približno 32 000 €), kar je 10 000 $ nižje od današnjega Modela Y RWD. Za ta znesek bo kupec dobil klasično tkanino namesto veganskega »usnja«, sedeže brez servomotorjev ter le osem zvočnikov namesto koncertne dvorane – a še vedno tisto, kar šteje: Teslino programsko opremo, OTA-posodobitve in Supercharger mrežo.
Zakaj Tesla tako nujno potrebuje cenovno rezilo
Prodaja Tesel je letos pošteno zavila na počasni pas; drugo četrtletje je prineslo 12-odstotni padec prihodkov in najnižje marže po letu 2022. Z iztekom ameriškega davčnega subvencije konec septembra lahko 7 500 $ čez noč izgine – zato mora Musk do tedaj dokazati, da znamka ostaja dostopna množicam, ne le kriptomilijonarjem.
Perspektiva s Clarksonovim nasmeškom
Da, notranji plastiki boste verjetno lahkotno zapeli »La cucaracha«, in ja, s pnevmatikami 18-palcev boste po ovinkih drseli malce mehkeje kot z Performance 21-icami. A – vožnja ostaja tisto zdravilno instant pospeševanje, zaradi katerega so Tesla lastniki sposobni spregledati Muskove tvite in pomanjkanje klasičnih merilnikov.
Zaključek: Model Y Lite
Tesla Model Y Lite je nekakšna električna verzija brivnika z enim rezilom – manj “blinga”, en rez manj, a še vedno gladka brada. Če bo končna cena res padla na 35 000 $ in bo 50-kilovaturna LFP-baterija ponudila realnih 350 km dosega, bo Musk zadel žebljico na glavico in konkurenci (glej VW ID.4, Hyundai Ioniq 5…) prikazal, kako se reže stroške brez amputacije duše avtomobila. Za kupca pomeni to, da bo končno obstajal “pravi” Tesla po ceni navadnega hibridnega križanca – in to, kot bi rekel Jeremy, »ni ravno slab način, kako začeti dan, mar ne?«