fbpx

7 ikoničnih modelov avtomobilov, ki so razočrali avtomobilske navdušence v letu 2025

Ko konji in navor izgubijo bitko proti kilogramom

ikoničnih modelov avtomobilov,
Foto: Mercedes-Benz

Ni vse zlato, kar se sveti - še posebej, če je to zlato obljubljalo visoke hitrosti in pospeške. Predstavljamo seznam avtomobilov, ki so v zadnjih dveh letih razočarali ljubitelje visokih zmogljivosti zaradi prekomerne teže in hibridne tehnologije. Torej 7 ikoničnih modelov avtomobilov, ki ne napovedujejo svetle prihodnosti avtomobilizma.

Tehnološki napredek prinaša številne izboljšave, zlasti na področju učinkovitosti in okoljske prijaznosti, vendar pa uvajanje hibridnih tehnologij v klasične športne in luksuzne avtomobile pogosto prinaša tudi neželene stranske učinke. Dodatna teža baterij in kompleksnost hibridnih sistemov zmanjšujeta agilnost, dinamiko in vozne lastnosti, ki so bile ključne za priljubljenost teh modelov. Poglejmo si podrobneje deset avtomobilov, ki so razočarali avtomobilske navdušence prav zaradi teh kompromisov.

1. Mercedes-Benz C63 AMG (Hibrid)

Ena največjih razočaranj za ljubitelje visokih zmogljivosti je bila nedavna preobrazba Mercedes-Benz C63 AMG v hibrida. Namesto prejšnjega 4.0-litrskega V8 twin-turbo motorja, ki je proizvedel 503 konjskih moči (375 kW) in 700 Nm navora, novi hibridni pogon združuje 2.0-litrski štirivaljnik z električnim motorjem za skupno moč 671 konjskih moči (500 kW) in 1020 Nm navora. Kljub povečani moči, je dodatna teža baterij bistveno zmanjšala agilnost in dinamiko avtomobila.



Kaj jih je motilo: Pomanjkanje značilnega zvoka V8 motorja, dodatna teža, ki vpliva na vozne lastnosti, in občutek, da novi hibrid ne dosega enakega čustvenega učinka kot prejšnji model.
Kaj jih je navdušilo: Izjemna moč in navor, napredna tehnologija in izboljšana učinkovitost goriva.

2. Ford Mustang Mach-E GT

Električni Mustang? Ja, prav ste prebrali. Mach-E GT s 480 konjskimi močmi (358 kW) in 860 Nm navora obljublja veliko, vendar električna narava vozila ne prinaša istega zvoka in občutka kot tradicionalni Mustang V8. Pospešek od 0 do 100 km/h v 3,5 sekunde je impresiven, vendar puristi trdijo, da nekaj manjka.



Kaj jih je motilo: Pomanjkanje tistega značilnega »brnenja« motorja in izpuha, ki ga pričakujete od Mustanga. Električna narava vozila je za nekatere prevelik odmik od tradicije.
Kaj jih je navdušilo: Izjemni pospeški, napredna tehnologija in praktičnost, ki jo prinaša električni pogon.

3. Toyota GR Supra 2.0

Toyota Supra je ikona, a njena različica z 2.0-litrskim motorjem je pustila mnoge ljubitelje zmogljivosti nezadovoljne. Medtem ko 2.0-litrsi motor s 255 konjskimi močmi (190 kW) in 400 Nm navora ni ravno slab, preprosto ne dosega pričakovanj, ki jih prinaša ime Supra. Pospešek od 0 do 100 km/h v 5,2 sekunde je sicer spodoben, a navdušence zmogljivih avtomobilov ni ravno pustil brez besed.



Kaj jih je motilo: Primanjkljaj moči v primerjavi z različico 3.0, občutek, da vozijo »razred nižje« in pomanjkanje tiste surove moči, ki jo Supra obljublja.
Kaj jih je navdušilo: Enaka agilna šasija in vozne lastnosti kot pri močnejšem modelu, skupaj s privlačnim dizajnom.

4. BMW M3 G80

BMW M3 G80 je najnovejša iteracija legendarnega športnega sedana, vendar je njegov polarizirajoč dizajn mnoge pustil razočarane. 3.0-litrski twin-turbo vrstni šestvaljnik s 473 konjskimi močmi (353 kW) in 550 Nm navora ponuja vrhunske zmogljivosti, vendar so nekateri oboževalci ostali zmedeni zaradi njegovega drznega videza.


Kaj jih je motilo: Kontroverzen dizajn sprednje maske, ki je bil deležen številnih kritik. Nekateri trdijo, da je videz preveč oddaljen od klasične elegance prejšnjih modelov.
Kaj jih je navdušilo: Zmogljivost je nedvomno na vrhuncu, z odličnimi vozniškimi lastnostmi in vrhunsko tehnologijo.

5. Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio je vrhunski športni sedan s 2.9-litrskim twin-turbo V6 motorjem, ki proizvaja 505 konjskih moči (377 kW) in 600 Nm navora. Kljub impresivnim številkam in odličnim vozniškim lastnostim so bili nekateri navdušenci razočarani zaradi težav z zanesljivostjo in kakovostjo izdelave. Pospešek od 0 do 100 km/h v 3,8 sekunde je fantastičen, a pogoste težave z elektroniko in materiali notranjosti so zmanjšali užitek v vožnji.

Kaj jih je motilo: Pogoste težave z zanesljivostjo, kakovost materialov v notranjosti in visoki stroški vzdrževanja.
Kaj jih je navdušilo: Izjemne vozne lastnosti, močan motor in edinstven italijanski dizajn.

6. BMW M5 2025

Najnovejši BMW M5 2025 je prešel na hibridno tehnologijo, kar je prineslo večjo moč, vendar tudi dodatno težo. Njegov 4.4-litrski twin-turbo V8, ki je zdaj povezan z električnim motorjem, proizvaja 750 konjskih moči (559 kW) in 1000 Nm navora. Kljub tem impresivnim številkam, je dodatna teža baterij, ki znaša 600 kilogramov, bistveno zmanjšala agilnost in dinamiko avtomobila, po kateri je bil M5 vedno znan.



Kaj jih je motilo: Prekomerna teža, ki zmanjšuje vozne lastnosti in agilnost, občutek, da novi M5 nima enake vozniške izkušnje kot prejšnji modeli, in manj izrazit zvok motorja zaradi hibridne tehnologije.
Kaj jih je navdušilo: Izjemna moč in navor, napredna tehnologija, izboljšana učinkovitost goriva, in zmogljivost na pravni predhodnika (pospešek od 0 do 100 km/h v približno 3,3 sekunde).

Zaključek: Skupno vsem tem avtomobilom je, da so zaradi uvajanja hibridnih tehnologij in dodatne teže baterij izgubili del svoje nekdanje dinamike in vozniških lastnosti. Čeprav so nove tehnologije prinesle impresivne številke moči in navora, so avtomobili postali težji in manj agilni, kar je razočaralo mnoge avtomobilske navdušence.

7. Mercedes-Benz G-Klasse (Električni Pogon)

Mercedes-Benz G-Klasse, znan tudi kot G-Wagen, je s svojo robustno zasnovo in zmogljivostjo na terenu pridobil legendarni status. Nova električna različica G-Klasse pa je razočarala številne navdušence. Električni pogon prinaša dodatno težo baterij, kar negativno vpliva na agilnost in zmogljivost na terenu, po kateri je bil G-Klasse znan.
Kaj jih je motilo: Dodatna teža baterij, ki zmanjšuje terenske zmogljivosti in agilnost vozila, ter pomanjkanje značilnega zvoka motorja.
Kaj jih je navdušilo: Okolju prijazna tehnologija, impresivna moč električnega pogona in napredna tehnologija v notranjosti.


Zaključek

Skupno vsem tem avtomobilom je, da so zaradi uvajanja hibridnih tehnologij in dodatne teže baterij izgubili del svoje nekdanje dinamike in vozniških lastnosti. Čeprav so nove tehnologije prinesle impresivne številke moči in navora, so avtomobili postali težji in manj agilni, kar je razočaralo mnoge avtomobilske navdušence.

Očitna težava pri teh novih modelih je, da kompromisi, potrebni za uvajanje hibridnih sistemov, negativno vplivajo na tiste lastnosti, zaradi katerih so bili ti avtomobili tako priljubljeni. Dodatna teža in kompleksnost hibridnih sistemov zmanjšujeta občutek povezanosti z vozilom in vozniško izkušnjo, ki jo privrženci zmogljivih avtomobilov pričakujejo. Kljub napredku v tehnologiji se zdi, da visoka zmogljivost in nizka teža ostajata ključna dejavnika, ki ju ljubitelji hitrosti in zmogljivosti še vedno najbolj cenijo.

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.