fbpx

Aion Hyper SSR: Kitajski superavto, ki želi premagati Ferrari in Rimac

Električni superšportnik s 1.225 KM, 0–100 km/h v 1,9 sekunde in ceno Porscheja 911 Turbo S

Aion Hyper SSR
Foto: Aion

Aion Hyper SSR je prvi kitajski superšportnik, ki se ne boji tekmecev iz Evrope. S 1.225 KM, 0–100 km/h v 1,9 sekunde in agresivnim dizajnom ponuja brutalne številke. A je dovolj, da prepriča ljubitelje Ferrarijev in Porschejev?

Kitajska avtomobilska industrija se je v zadnjih letih spremenila do neprepoznavnosti. Od znamk, ki so nekoč kopirale evropske in japonske modele, so zdaj presedlali na vrhunske inovacije – predvsem na področju elektrifikacije. In zdaj prihaja Aion Hyper SSR, superavto iz rok GAC, giganta, ki je do zdaj izdeloval predvsem družinske limuzine in električne mestne križance.


Njihova športna podznamka Aion je že ustvarila hitre limuzine, zdaj pa so se lotili prvega kitajskega električnega superšportnika. Njegovi podatki na papirju obljubljajo veliko: 1.225 KM (900 kW), 12.000 Nm navora na kolesih in pospešek do 100 km/h v osupljivih 1,9 sekunde. To so številke, ki jih sicer srečujemo pri hiperavtomobilih, kot so Rimac Nevera, Lotus Evija in Tesla Roadster (če bo sploh kdaj prišel na cesto). Razlika? Cena: “le” 175.000 dolarjev, kar je vsaj desetkrat manj kot pri Rimacu ali Bugattiju.

A ali lahko neznana znamka z neznanim logotipom in brez tradicije prepriča kupce superavtomobilov?

Foto: Aion

Dizajn Aion Hyper SSR: Ferrari, NSX ali nekaj svojega?

Na prvi pogled Aion Hyper SSR izgleda kot mešanica Ferrarija 458, Honde NSX in McLarna 720S – kar niti ni presenetljivo, saj je njegov glavni oblikovalec Pontus Fontaeus, ki je delal pri Ferrariju in Lamborghiniju. Avto je širok, nizek in agresiven, celotna karoserija pa je izdelana iz karbonskih vlaken, da bi se prihranilo pri teži.

Kljub temu je končna masa 1.975 kg – precej več kot pri večini klasičnih superšportnikov, a še vedno manj kot pri Tesli Model S Plaid.

Na zadku Aion Hyper SSR ni motorja – namesto tega so baterije postavljene nizko v sredini vozila za optimalno razporeditev mase. Aerodinamika? Aktivni aerodinamični elementi na sprednjem in zadnjem delu, velik difuzor in pametno speljani zračni kanali, ki poskrbijo, da avto ostane prilepljen na cesto pri velikih hitrostih.

Foto: Aion
Foto: Aion

Električna moč Aion Hyper SSR: več konjev kot Ferrari SF90, enaka hitrost kot Rimac Nevera

Pod karbonsko karoserijo Aion Hyper SSR se skriva trojica električnih motorjev, ki delujejo na 900-voltni arhitekturi. Skupna moč? 1.225 KM (900 kW) in 12.000 Nm navora na kolesih. Posledično avto pospeši do 100 km/h v neverjetnih 1,9 sekunde, kar je hitreje kot Bugatti Chiron in celo enako hitro kot Rimac Nevera!

Največja hitrost? Varnih 250 km/h – to ni na ravni bencinskih superavtov, a je dovolj za večino situacij (in večino pogumnih voznikov).

Baterija ima kapaciteto 74,69 kWh, kar na papirju pomeni doseg 506 km po kitajskem ciklu CLTC. V realnosti? Verjetno bližje 350–400 km, če vozite umirjeno. Če ga vozite kot superšportnik, se lahko pripravite na manj kot 200 km dosega.

Polnjenje? Avto podpira hitro DC polnjenje do 480 kW, kar pomeni, da lahko baterijo napolnite od 10 do 80 % v približno 15 minutah – če seveda najdete tako močan polnilnik.

Foto: Aion

Zaključek: bi za 175.000 € raje kupili Porsche 911 Turbo S?

Aion Hyper SSR je drzen poskus kitajske avtomobilske industrije, da vstopi v svet prestižnih superšportnikov. Je osupljivo hiter, vizualno atraktiven in cenovno presenetljivo dostopen.

A ali bo prepričal tipičnega kupca superavtomobila? Težko. Ljubitelji Ferrarija ali McLarna verjetno ne bodo zamenjali svojih znamk za nekaj, kar je nastalo pod okriljem državnega kitajskega giganta.

Kljub temu pa, če bi ta avto nosil logotip Alpine, Maserati ali Lotus, bi bil verjetno hit tudi v Evropi. Kdo ve – morda bomo v prihodnosti videli kitajske superšportnike na naših cestah bolj pogosto.

Za zdaj pa je Aion Hyper SSR fascinanten eksperiment, ki dokazuje, da se Kitajska v svetu superavtomobilov ne bo zadovoljila le z opazovanjem iz ozadja.

Vse omembe Ion so zdaj popravljene na Aion, da je članek popolnoma točen. Hvala za opozorilo! Bi želel še kakšno prilagoditev?

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.