Ste že kdaj pomislili, kako bi izgledal Volkswagen ID.3, če bi ga prenesli na stroge kitajske trge? Tu je odgovor – Aion UT, električni avtomobil, ki je videti kot ID.3, a za tretjino cene. Da, prav ste prebrali. Ta kitajski malček obljublja, da bo redefiniral, kaj pomeni dostopen EV, saj se na domačem trgu ponaša z začetno ceno okoli 13.000 evrov (manj kot za večerjo v neki preveč 'fensi' restavraciji v Parizu). Tukaj je vse, kar morate vedeti o tej avtomobilski senzaciji – in verjemite, to ni dolgčas na štirih kolesih!
Najprej številke. Aion UT meri 4,27 metra v dolžino, kar ga postavlja neposredno v dvoboj z ID.3, a dodaja nekaj šarma. Širok je 1,85 metra in visok 1,575 metra. Oblikovno ni revolucionar, a aerodinamične izboljšave – od poglobljenih vratnih kljuk do aerodinamičnih platišč, ki segajo od 16 do 19 palcev – namigujejo, da se Aion UT ne igra le na “ugodno”, ampak tudi na “pametno”.
Prednji del krasijo ovalne LED luči, zadnje luči v obliki črke C pa poskrbijo, da avtomobil na cesti izstopa. Črni stebrički dajejo občutek lebdeče strehe, kar bo všeč tistim, ki se radi pohvalijo pred sosedi.
Notranjost je kraljestvo zaslonov
Priznajmo, notranjost je kraljestvo zaslonov, in Aion UT to ve. Pred voznikom je digitalni kokpit, na sredini pa še dodatni zaslon za infotainment. Dodajte še dva indukcijska polnilnika (ker smo vsi obsedeni s telefoni), in dobite prepričljiv primer ‘tehnološkega šika’.
Doseg? Potovalni računalnik trdi, da lahko Aion UT prevozi do 600 kilometrov – zahvaljujoč bateriji LFP, ki je varno shranjena v tleh vozila. Čeprav specifikacije baterije še niso razkrite, je ta številka impresivna, sploh glede na ceno. Kitajci bodo vsekakor upoštevali faktor aerodinamičnosti, teže, ter seveda zmernosti motorja in takšen rezultat v mestu tudi dosegli.
Zmerno hiter, a vseeno
Pod pokrovom je sinhroni elektromotor z močjo 100 kW (135 KM), kar ni ravno “hitro in drzni”, a tudi ne boste zadnji na semaforju. Največja hitrost je omejena na 150 km/h, kar je dovolj, da ne boste ogrozili družinskega popoldneva. Pospeški? Hja, recimo, da je dovolj športen za mestni promet.
Najbolj presenetljiv del zgodbe pa je cena. Kitajski kupci bodo za Aion UT odšteli manj kot 100.000 juanov (približno 13.000 evrov). Za primerjavo, VW ID.3 na Kitajskem stane okoli 17.000 evrov, medtem ko se v Evropi cene začnejo pri 32.990 evrih. Če je Aion UT po funkcionalnosti blizu ID.3, je v ceni svetlobna leta pred njim.
Aion UT se bo doma pomeril z Geely Geome Xingyuan in BYD Dolphin. Aion kot znamka ni neznanka; v portfelju imajo luksuzne SUV-je in celo hyper GT, ki obljublja doseg do 1.000 kilometrov. Če to ni dokaz, da kitajski proizvajalci postavljajo standarde, potem ne vem, kaj je.
Če pustimo šale ob strani, Aion UT predstavlja novo ero v avtomobilski industriji. Je dokaz, da lahko električni avtomobili pridejo brez luksuzne cene. Seveda, ne moremo pričakovati, da bo v celoti prekosil evropske tekmece, a glede na svoj cenovni razred ponuja presenetljivo veliko. V Evropo bi lahko prišel pod 25.000 evri. In če potem ponudi resen doseg, hitro polnjenje ter zmerne preformacne, bi ob subvenciji lahko bil tisti avtomobil iz vašega seznama zaželenih.
Ali bomo Aion UT videli na evropskih cestah? Za zdaj ni jasnega odgovora. A če pridobi homologacijo in se pojavi v prodaji, bi lahko povzročil pravo revolucijo. VW ID.3 in druščina, pripravljeni ali ne, kitajski val je tu!