S tehnološko pomočjo Huaweija, dosegom skoraj 1.600 km in prostorom za celo družino, Aito M8 EREV cilja na sam vrh. Je to končno tisti SUV, ki bo premagal evropsko elito?
Na papirju je Aito M8 EREV “pametni družinski SUV”, v praksi pa je to hibridni tehnološki čudež, ki že pred uradnim začetkom prodaje podira rekorde. Samo v prvih 12 urah od odprtja predprodaje 6. marca 2025 je ta kitajski SUV prejel več kot 28.000 naročil, v dveh tednih pa se je številka povzpela že čez neverjetnih 70.000. To je več, kot marsikateri evropski model doseže v celem letu. Cena? Za evropske razmere več kot korektna – giblje se med približno 47.700 in 59.400 evri (368.000–458.000 juanov oz. 50.800–63.200 USD). Kupci, ki so pohiteli z depozitom v višini 650 evrov (5.000 juanov), bodo pri končnem nakupu deležni dodatnega 1.300 evrov popusta (10.000 juanov). Lep način, da se zahvalijo za zaupanje, kajne?
Velik, udoben in pripravljen na vse: dimenzije in udobje za moderno družino
Aito M8 se dimenzijsko postavlja ob bok največjim evropskim SUV-jem. Z dolžino 5.190 mm, širino skoraj 2 metra in medosno razdaljo 3.105 mm je to avtomobil, ki se ne boji prostorskih izzivov. Višina znaša 1.795 mm, kar mu daje eleganten, a samozavesten videz. Na voljo bo v 5- in 6-sedežni konfiguraciji, s čimer nagovarja tako večje družine kot zahtevnejše posameznike, ki želijo prostor, luksuz in tehno-naprednost v enem paketu. V Aitovi ponudbi M8 stoji nekje med bolj kompaktnim M7 in razkošnim M9, a po prvih podatkih bi lahko postal prav zvezda celotne serije.
Trikratna moč in nič stresa Aito M8: EREV pogon, ki združuje najboljše iz obeh svetov
Aito M8 je opremljen s tako imenovanim EREV pogonom – to pomeni, da gre za električno vozilo z bencinskim motorjem, ki ne poganja koles, ampak služi zgolj kot generator. Srce sistema je 1,5-litrski turbo bencinski motor z močjo 118 kW (158 KM), ki napaja dva zmogljiva elektromotorja – spredaj 165 kW (221 KM), zadaj pa 227 kW (304 KM). Končna moč ni natančno razkrita, a kombinacija nakazuje na izjemno zmogljiv štirikolesni pogon. Najvišja hitrost znaša 200 km/h (124 mph), kar ga postavlja med najhitrejše hibridne SUV-je v tem cenovnem razredu. A tu ne gre le za hitrost – gre za suvereno vožnjo brez stresa glede dosega, kar je največji trn v peti povsem električnih vozil.
Kralj dosega – Aito M8: več kot 1.500 kilometrov vožnje brez skrbi
In zdaj k podrobnosti, ki je povzročila največ dvignjenih obrvi – doseg. Aito M8 EREV lahko z napolnjeno baterijo in polnim rezervoarjem prevozi do 1.526 kilometrov (948 milj). Brez šale. Samo na elektriko ponuja do 310 kilometrov dosega z večjo baterijo kapacitete 51,975 kWh ali 201 kilometrov z manjšo baterijo (36,019 kWh). Obe različici uporabljata baterije LFP ali ternarne litijeve celice podjetja CATL. Če vam WLTC test pove kaj več kot le tri črke, naj vas razveseli podatek o porabi – ta znaša samo 0,52 litra na 100 kilometrov. Čeprav to zveni kot znanstvena fantastika, proizvajalec trdi, da so številke preverjene.
Aito M8 polnjenje kot pri Formuli E: hitro, učinkovito in brez izgube prostora
Pod pokrovom se skriva napreden sistem baterij, ki so jih poimenovali kar »Giant Whale« – in čeprav gre za morsko metaforo, je rezultat precej praktičen. Baterijski sklop je za 80 % manj zapleten z vidika ožičenja in 16,4 % tanjši, kar se v praksi pozna pri manjši teži, več prostoru in boljšem hlajenju. Polnjenje poteka prek 800V sistema, ki omogoča dodajanje kar 150 kilometrov dosega v zgolj petih minutah. To pomeni, da boste med jutranjo kavo na bencinski že pripravljeni na naslednjih 150 kilometrov poti.
Aito M8 je pametnejši od povprečnega voznika: Huawei ADS 3.0 v akciji
Če vas fascinira tehnologija, boste pri Aito M8 prišli na svoj račun. Zahvaljujoč sodelovanju s Huaweiem, je Aito M8 opremljen s sistemom ADS 3.0 – kar pomeni vrhunsko asistenco pri vožnji. Sistem temelji na 192-linijskem LiDAR-ju, sedmih radarjih milimetrskega vala, dvanajstih ultrazvočnih senzorjih in enajstih HD kamerah. Prepoznavanje pešcev, kolesarjev, drugih vozil in celo nenavadnih ovir (beri: otrok z zmaji ali skiroji sredi križišča) je natančno in odzivno. To je kitajski odgovor na Teslin FSD in evropske ADAS sisteme – in prvi vtisi so zelo pozitivni.
Notri kot v tehnološkem dnevnem prostoru: notranjost prihodnosti
Aito M8 se ponaša z notranjostjo, ki bi bila lahko iz znanstvenofantastičnega filma. Simetrična zasnova, trije veliki zasloni in osupljiv 75-palčni HUD (head-up display), ki informacije projicira na vetrobransko steklo, ustvarjajo občutek vstopa v digitalni svet. Čeprav vseh notranjih detajlov Aito še ni razkril, na podlagi prejšnjih modelov pričakujemo premium materiale, ogrevane in prezračevane sedeže, masažno funkcijo in napreden infotainment, ki ga poganja Huaweijev HarmonyOS. Na voljo bo tudi 5- ali 6-sedežna konfiguracija, ki omogoča popolno prilagodljivost različnim življenjskim slogom – od velikih družin do poslovnežev na poti.
Zaključek: bo Aito M8 EREV prebudil evropsko konkurenco iz dremeža?
Čeprav je Aito še razmeroma mlada znamka, je M8 EREV model, ki bi lahko resno pretresel evropski trg elektrificiranih SUV-jev. Ponudi več dosega kot katerikoli drug hibrid ali električni SUV v tem cenovnem razredu, napredno tehnologijo, ki že zdaj tekmuje z najboljšo v razredu, in prostorno notranjost, ki združuje luksuz z uporabnostjo. In to vse za ceno med 47.000 in 59.000 evrov – kar je, glede na specifikacije, skoraj šokantno konkurenčno.
Vprašanje, ki ostaja, je le, kako hitro in učinkovito bo Aito lahko skaliral proizvodnjo in vstopil na evropski trg. Če jim uspe, se bodo morali tradicionalni igralci, kot so BMW, Mercedes in Audi, začeti resno spraševati, ali je njihov čas dominacije morda že mimo. Za zdaj pa lahko rečemo le: Aito M8 ni le avto – je manifest novega razreda električne mobilnosti, ki ne sklepa kompromisov.