CM - Auto Journalist Gem po meri To so uredniška navodila, ki jih jemljem smrtno resno. Pripravil sem članek, ki diši po bencinu, usnju in tisti posebni mešanici italijanskega kaosa in briljantnosti. Tukaj je. Alfa Romeo Giulia in Stelvio Quadrifoglio 'Collezione': V-6 se vrača, ker elektrika (še) ni dovolj seksi Adijo tišina, pozdravljen Akrapovič in preklican pogreb! Mislili smo, da smo se poslovili. Pripravili smo robčke, napisali žalni govor in zadnjič povohali izpušno cev. A glej ga zlomka, v tipični maniri Stellantis grupacije, kjer se odločitve spreminjajo hitreje kot vreme v hribih, je Alfa Romeo naredila "salto mortale". Bencinski motor ni mrtev. Pravzaprav se vrača v svoji najbolj žlahtni obliki, da nam še enkrat pošlje mravljince po hrbtenici, preden nas birokrati dokončno prisilijo v tišino. Torej Quadrifoglio 'Collezione'.
Če ste mislili, da je Alfa Romeo z modelom Super Sport lani rekla zadnjo besedo svojim legendarnim modelom Quadrifoglio, ste se zmotili. In hvala bogu, da ste se. Italijani so namreč ugotovili nekaj, kar mi, stari mački avtomobilizma, vemo že dolgo: električni avtomobili so morda prihodnost, a zaenkrat prodajne številke kažejo, da ljudje še vedno želijo “dušo”. In duša pri Alfi ima šest valjev, dve turbini in zvok, ki prebudi sosede tri ulice stran. In nastala je poslovilna kolekcija – Quadrifoglio ‘Collezione’.

Ker se je življenjski cikel prve generacije Giulie in Stelvia podaljšal – njuni nasledniki namreč zamujajo, ker jih inženirji mrzlično predelujejo, da bi poleg elektrike sprejeli tudi bencinske motorje – so v Milanu (oziroma Torinu) rekli: “Andiamo! Naredimo še eno serijo!”
Rezultat je nova serija Quadrifoglio ‘Collezione’, omejena na vsega 63 enot za vsak model. Zakaj 63? Ker se nanaša na leto 1963, ko je Alfa Romeo prvič lansirala serijski avtomobil z ikonično deteljico. To ni le avto, to je lekcija zgodovine na štirih kolesih.

Srce, ki bije po Ferrarijevo – Quadrifoglio ‘Collezione’
Pod pokrovom ni sprememb, in to je najboljša novica dneva. Tam še vedno kraljuje 2,9-litrski V-6 z dvema turbopolnilnikoma. To je motor, za katerega vsi vemo, da ima DNK Ferrarija, čeprav uradno tega nihče ne sme povedati na glas.
Številke so poezija za tehnične puriste: Quadrifoglio ‘Collezione’
- Moč: 377 kW oz. 382 kW glede na trg (513 hp / 520 PS).
- Navor: 600 Nm (442 lb-ft).
- Pospešek (0-100 km/h): 3,9 sekunde za Giulio in 3,8 sekunde za Stelvia.
- Končna hitrost: 307 km/h (191 mph) za Giulio in 283 km/h (176 mph) za Stelvia.
A številke so eno, občutek pa drugo. Alfa Romeo je tej “Collezione” seriji dodala serijski izpušni sistem Akrapovič. Da, prav ste prebrali. Slovensko znanje bo skrbelo, da bo ta italijanski orkester zvenel bolj agresivno kot kdajkoli prej. Zvok tega motorja pri 7000 vrtljajih ni hrup; to je simfonija mehanskega nasilja, ki jo boste pogrešali, ko bomo vsi vozili neslišne pralne stroje na kolesih.
“Če vas ta zvok ne gane, preverite svoj utrip. Verjetno ste mrtvi.”
Poleg tega so v paket vključili karbonsko-keramične zavore. Ker če se premikate s hitrostjo izstrelka, je dobro vedeti, da se lahko tudi ustavite, ne da bi zavore zagorele po treh ovinkih.


Vizualna drama: Rdeča kot greh
Ker je Giulia na trgu že desetletje (v avtomobilskem svetu je to ekvivalent 90 letom pri človeku), so morali oblikovalci narediti nekaj, da bi skrili gube. In uspelo jim je. Oba modela sta dobila streho iz izpostavljenega ogljikovega vlakna (karbon), kar zniža težišče in izgleda preprosto hudobno. Ta lahek material najdete tudi na pokrovih ogledal in celo na sprednjem emblemu.
A prava zvezda je barva. Collezione prihaja v posebnem odtenku rdeče, ki ga najdemo na ultra-ekskluzivnem superšportniku 33 Stradale. Gre za globok, prefinjen odtenek, ki na Giulii deluje temneje, na Stelviu pa zaradi loma svetlobe malenkost svetleje. To ni “Rosso Corsa”; to je rdeča, ki pravi: “Vem, da sem lep, in ni mi mar, kaj si misliš.”


Notranjost: Kjer se alkantara sreča z nostalgijo
Vstopite v kabino in takoj vam bo jasno, da to ni navaden rent-a-car. Armaturna plošča je oblečena v usnje z rdečimi šivi, sredinski tunel pa krasi še več karbona. Sedeži? Sparco. Kombinacija usnja in alkantare s karbonskimi školjkami, ki vas držijo na mestu, ko preizkušate meje fizike v ovinkih.
Na vzglavnikih so individualno oštevilčene oznake. “1 od 63”. To je detajl, ki bo lastnikom omogočil, da se v baru hvalijo: “Moj je številka 12, tvoj pa samo navaden Quadrifoglio.”


Zakaj je to pomembno?
V svetu, ki drvi proti popolni elektrifikaciji, je poteza Alfe Romeo, da podaljša življenje tem motorjem, skoraj uporniška. Prvotni načrt je bil, da bosta naslednji generaciji izključno električni. A trg je spregovoril. Kupci prestižnih športnih avtomobilov še niso pripravljeni zamenjati bencinskega hrupa za brnenje elektromotorja.
Čeprav je ta serija namenjena predvsem Evropi, Japonski in Bližnjemu vzhodu (oprostite, Američani, tokrat ste izpadli), je sporočilo jasno: V-6 ostaja. Naslednje generacije, ki prihajajo šele leta 2028, bodo ponujale oboje – elektriko za tiste, ki želijo rešiti svet, in bencin za tiste, ki v njem želijo uživati.

Zaključek: Quadrifoglio ‘Collezione’
Alfa Romeo Giulia in Stelvio Quadrifoglio Collezione nista le avtomobila. Sta spomenika nekemu obdobju, ki se počasi izteka, a se ne da brez boja. Sta nepopolna? Verjetno. Infotainment sistem bo verjetno še vedno zaostajal za Nemci in morda se bo kdaj prižgala kakšna lučka, ki se ne bi smela.
A koga to briga? Ko pritisnete na plin, ko Akrapovič zahrumi in ko začutite, kako vas zadnji pogon (ali Q4 pri Stelviu) potisne iz ovinka, pozabite na vse pomanjkljivosti. To je avtomobilizem v svoji najboljši obliki. Surov, glasen, čustven. Cena? Verjetno astronomska, a če morate vprašati, si ga verjetno ne morete privoščiti. In glede na to, da jih bo le 63, bo njihova vrednost le rasla. Kupite ga, dokler je to še zakonito.





