fbpx

Ali Instagram RES prisluškuje vašim pogovorom? Šef Mete razkriva resnico (ali pač?)

“Mikrofon je izklopljen, prisežem!”

Instagram RES prisluškuje
Foto: Jan Macarol / Aiart

Ali Instagram RES prisluškuje? Meta se znova bori z eno najbolj trdovratnih teorij zarote digitalnega časa – da Instagram in Facebook skrivoma prisluškujeta vašim pogovorom prek mikrofona, samo da bi vam servirala tiste nadležno natančne oglase. Adam Mosseri, šef Instagrama, je v videu na platformi zatrdil, da to ni res, in razložil, zakaj se nam zdi, da oglasi vedo, o čem smo pravkar govorili. A roko na srce, Adam, ali nam res lahko prodaš to pravljico brez kančka dvoma?

Ste kdaj imeli občutek, da vaš telefon ve, o čem ste se pravkar pogovarjali s prijatelji? Da oglas za tisto novo jakno ali eksotični dopust na Instagramu ni naključje, ampak zarota tehnoloških velikanov? Meta se znova bori z eno najbolj trdovratnih teorij zarote digitalnega časa – da Instagram in Facebook skrivoma prisluškujeta vašim pogovorom prek mikrofona, samo da bi vam servirala tiste nadležno natančne oglase. Ali Instagram RES prisluškuje? Adam Mosseri, šef Instagrama, je v videu na platformi zatrdil, da to ni res, in razložil, zakaj se nam zdi, da oglasi vedo, o čem smo pravkar govorili. A roko na srce, Adam, ali nam res lahko prodaš to pravljico brez kančka dvoma? Poglejmo, kako Meta razlaga te “čudežne” oglase – in ali jim lahko verjamemo.

“Mikrofon je izklopljen, prisežem!”

Mosseri je jasen: prisluškovanje ne bi bilo le grozljiv poseg v zasebnost, ampak tudi tehnična katastrofa. Baterija vašega telefona bi se izpraznila hitreje kot vaša potrpežljivost ob poslušanju predolgega glasovnega sporočila, mikrofon pa bi ves čas utripal z lučko, kar bi težko spregledali. Zakaj torej tisti občutek, da vas oglas za nov kavni aparat lovi, še preden izgovorite besedo “espresso”?

Po njegovih besedah so razlogi povsem logični:

  • Pozabljivost: Morda ste že brskali za nečim, kar vas zanima, pa ste na to preprosto pozabili. Algoritmi pa imajo spomin kot slon – nikoli ne pozabijo.
  • Prijatelji so krivi: Meta zbira podatke tudi o interesih vaših prijateljev ali ljudi, ki so vam podobni. Če vaša sodelavka sanjari o tečaju keramike, ne bodite presenečeni, če vam Instagram ponudi popust za glinene lončke.
  • Podzavest vas heca: Včasih oglas vidite pred pogovorom, a ga vaši možgani potisnejo v ozadje. Ko se kasneje pogovarjate o električnih skirojih, se vam zdi, da vas je telefon izdal.
  • Čista slučajnost: Včasih je vse res samo kozmična šala. Kot da bi vesolje samo za hec uskladilo vaš pogovor in oglas.

Mosseri vztraja, da Meta ne potrebuje vašega mikrofona, da ve, kaj hočete. Ampak, bodimo iskreni – ali mu res stoodstotno verjamete, ali pa v ozadju še vedno slišite tisti tihi šepet dvoma?

Skeptiki ne popuščajo – in imajo razloge – Ali Instagram RES prisluškuje

Kljub tem pojasnilom dvomi ostajajo. Meta je nedavno napovedala, da bo uporabljala pogovore z njihovim AI-asistentom za prilagajanje oglasov. Če lahko to počnejo legalno, zakaj bi se sploh trudili s skrivnim prisluškovanjem? A zgodovina Mete ni ravno bleščeča, ko gre za zaupanje.

Leta 2017 je moral Facebook že zanikati podobne obtožbe, ko je Rob Goldman, takratni šef za oglase, zatrdil, da platforma nikoli ne uporablja mikrofonov za oglaševanje. Leto kasneje je Mark Zuckerberg isto ponovil pred ameriškim Kongresom, sredi afere Cambridge Analytica in preiskave o ruskem vplivu na volitve. Kot da bi bil na zagovoru pri strogem učitelju, kjer se izgovarja, da “ničesar ni naredil”.

Sume je še dodatno razplamtela prezentacija Cox Media Groupa iz leta 2023, ki je hvalila njihov program “Active Listening”, domnevno sposoben ciljanja oglasov na podlagi zasebnih pogovorov, zajetih prek mikrofonov pametnih telefonov in drugih naprav. Google in Meta sta bila omenjena kot stranki, a Cox je vse zanikal, Google pa je hitro prekinil sodelovanje. Če to ni vsaj malo sumljivo, potem morda verjamete tudi v samoroge in zastonj kosila.  Ali Instagram RES prisluškuje?

Zaupanje? To je v digitalni dobi redkejše od poštene politične kampanje

Zgodba lepo pokaže, kako krhko je zaupanje med nami in tehnološkimi velikani. Ne glede na to, kolikokrat Meta priseže, da ne prisluškuje, občutek, da nas nekdo posluša – ali vsaj zelo dobro opazuje – ostaja. Morda je čas, da svoj telefon zavijemo v aluminijasto folijo, ali pa preprosto sprejmemo, da je zasebnost v letu 2025 bolj mit kot resničnost.

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.