fbpx

Ali oktobra prihaja Tesla Roadster 2025?: 2+2 električni coupe za štiri – in morda celo brez kabla? Kaj vemo, kaj je res in kaj je hype

Elon Musk obljublja epski demo, a zamude so postale del legende

Tesla Roadster 2025
Foto: Tesla

Novi Tesla Roadster naj bi bil 2+2 električni coupe z odstranljivo stekleno streho in dosegom, ki cilja v “tisočico”. Elon Musk namiguje na “najbolj epski demo doslej” do konca leta. A dokler avto ne stopi z odra, živimo med dejstvi, verjetnostmi in dobrimi špekulacijami: od udobnega potovanja za štiri do induktivnega (brezžičnega) polnjenja in prenosa inovacij iz Cybercaba. Mi ločimo zrno od plevela.

Predstavljajte si: leto 2017, Elon Musk na odru razkrije prototip Tesla Roadster ki obljublja, da bo najhitrejši avto na svetu – z raketnimi pospeševalniki, ki ga bodo morda celo dvignili v zrak. Hitro naprej v 2025: še vedno čakamo. Ampak hej, v svetu Tesle so zamude kot sladkor v kavi – nujne za okus. Julija 2025 je Musk na X-u napovedal “najbolj epski demo doslej” do konca leta, kar bi lahko končno prineslo Roadster v središče pozornosti. Z ironijo usode pa se zdi, da je ta avto bolj znan po odsotnosti kot po prisotnosti. Poglejmo, kaj vemo – in kaj je še vedno zavito v meglo.

Štirje sedeži: Od sanj do (morda) resničnosti

Tesla Roadster ni samo dvosedni igračk za bogate – obljublja štiri sedeže v konfiguraciji 2+2, kar pomeni, da lahko vanj stisnete družino za vikend izlet, brez da bi kdo jokal zaradi utesnjenosti. Po uradnih podatkih iz prototipa je zadnja klop dovolj udobna za krajše poti, kar ga loči od večine električnih roadsterjev, ki so bolj kot kabrioleti za samotarje. Viri kot Car and Driver to potrjujejo, čeprav bi serijski model lahko prinesel prilagoditve za boljšo varnost – ker nihče noče, da bi pri 400 km/h letel ven iz sedeža. V primerjavi s tekmeci, kot je MG Cyberster z le dvema sedežema, je to kot da bi Tesla rekel: “Zakaj ne bi vzeli prijateljev na vožnjo v prihodnost?”

Tesla Roadster 2025
Foto: Tesla

Odstranljiva streha in dimenzije: Kompaktno, a robustno

Ena izmed najbolj kul značilnosti Tesla Roadster ostaja odstranljiva steklena streha, ki se shrani v prtljažnik – kot da bi avto rekel: “Danes kabriolet, jutri coupe.” Prototipi iz 2017 so kompaktni, ampak končni izdelek bo verjetno nekoliko večji zaradi ojačitev in izboljšane izolacije zvoka. Ter resne uporabnosti na drugi klopi. Uradnih dimenzij ni, ampak po navedbah strokovnjakov lahko pričakujemo manjša odstopanja. To ni samo estetika; gre za aerodinamiko, ki bi Roadster naredila za kralja cest – ali vsaj za tistega, ki ne bo treščil v zid pri prvi ovinki.

Foto: Tesla
Foto: Tesla

Povezave z drugimi Teslinimi čarovnijami

Roadster ne živi v vakuumu; deli tehnologije z drugimi projekti, kot je Cybercab, Teslin robotaksi. Govorimo o steer-by-wire krmiljenju, 48-voltni arhitekturi in napredni programski opremi. Ampak medtem ko je Cybercab namenjen floti, je Roadster osredotočen na performanse – lahki materiali, aerodinamika in morda celo sistemi za ustvarjanje nizkotlačnih con pod vozilom, kot omenja zadnji patent iz 2025. To bi izboljšalo oprijem in hitrost, kar je v skladu z Muskovimi obljubami o integraciji inovacij. In tu je še induktivno polnjenje: brezžična tehnologija, podprta s patenti iz 2024, ki bi olajšala življenje. Ni potrjeno za Roadster, ampak kot halo-model bi lahko služil kot demonstracija – ker zakaj bi se mučili s kabli, če lahko avto polniš kot telefon?

Ključne specifikacije: Hitrost, ki meji na norost

Uradni podatki iz prototipa so še vedno impresivni: trije motorji z AWD pogonom, pospešek od 0 do 97 km/h v 1,9 sekunde, končna hitrost nad 400 km/h in domet skoraj 1000 km. To je kot da bi Tesla rekel: “Ferrari? Kateri Ferrari?” Manjkajo podrobnosti o bateriji in porabi, ampak če drži, bo to eden najbolj vsestranskih električnih avtov. V primerjavi s tekmeci: Maserati GranTurismo Folgore ima 751 konjskih moči in 2,7 sekunde do 100 km/h, ampak je coupe, ne roadster. MG Cyberster doseže 100 km/h v 3,2 sekunde z dometom okoli 500 km, ampak samo za dva. Roadster izstopa z mešanico hitrosti, dometa in prostora – če bo kdaj prišel.

Foto: Tesla
Foto: Tesla
Foto: Tesla

Cena in časovnica: Koliko za sanje?

Rezervacija stane 50.000 dolarjev, kar je po trenutnem tečaju okoli 43.000 evrov. Končna cena? Še vedno skrivnost, ampak pričakujte šestmestno številko. Musk je datum prestavljal pogosteje kot vreme v Sloveniji – zadnja obljuba je za 2025. Julijske in avgustovske posodobitve, vključno z izjavami Teslinih execov, potrjujejo razvoj in demo do konca leta. Ampak viri kot Reuters opozarjajo na zamude – ker pri Tesli je “kmalu” relativni pojem.

Foto: Tesla

Zaključek: Prihodnost ali večna obljuba?

Če bo Roadster predstavljen v 2025, bo to pomemben korak: električni roadster, ki združuje performanse z uporabnostjo. Ampak dokler ne vidimo demoja, ostajamo pri obljubah in hipotezah. V svetu, kjer avti vozijo sami, je Roadster morda zadnji krik strasti do vožnje – z ironijo, da ga morda nikoli ne bomo vozili. Tesla, preseneti nas!

Dodatne Informacije

tesla.com

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.