fbpx

Ali se električni avtomobili res kvarijo pogosteje? »What Car?« 2025 razkriva šokantno statistiko zanesljivosti

30 000 voznikov, štiri vrste pogona, en nepričakovan poraženec

Foto: Jan Macarol / Ai art

Ali se električni avtomobili res kvarijo pogosteje? Nova megaanketa revije What Car? je prečesala približno 30 000 voznikov in izmerila, kateri pogon najpogosteje konča na vleki. Rezultat? Mantro o manj gibljivih delih je povozil vlečni tovornjak – toda preden izpulite polnilni kabel iz stene, poglejmo številke.

Britanci so skupaj z MotorEasyjem pobrskali po dvoletnih servisnih spominih 30 000 lastnikov. V vprašalnik je romalo vse – od pokvarjene LED-diode do klasičnega »ne vžge«. Anketa je zajela bencinske, dizelske, hibridne in električne modele do pet let starosti, torej sveže avtomobile in ne ostarelih dinozavrov na fosilna goriva. Torej – Ali se električni avtomobili res kvarijo pogosteje?

Suha resnica preprostih številk: Ali se električni avtomobili res kvarijo pogosteje

  • 16,8 % električnih vozil je v zadnjih 24 mesecih obstalo ob cesti.
  • 15,4 % dizlov je oddajalo obupne signale mehaniku.
  • 14,1 % hibridov se je odločilo za prisilni počitek.
  • Le 10,7 % bencinarjev je izdalo voznika.

Za bolj plastično predstavo: približno vsak šesti električar je v tem obdobju zakinkal, medtem ko je povprečen bencinar zatajil šele vsak deseti.

Foto: Tesla / Tesle so kakovostne in velikokrat je okvara znana mala tipična stvar, ki pa se pozna pri indexih. Tudi zato velikokrat ta znamka pristane visoko na seznamih.

Zakaj EV-kolaps pogosto pomeni vožnjo na tovornjaku?

Ali se električni avtomobili res kvarijo pogosteje? Ko se baterija (običajno 50–100 kWh) izprazni ali elektronika zmrzne hitreje kot Windows 95, je reševalna akcija kompleksnejša kot pri klasičnem motorju. Kar 40,6 % EV-jev je moralo na tovornjak, medtem ko je bilo take usode deležno »le« 29,6 % bencinarjev. Razlog? EV-jev zaradi pogonskih elektromotorjev preprosto ne vlečete z vsakim drugim »cekarjem«.

»Pogosta zmota je, da se električni avtomobili kvarijo redkeje – trenutno je statistika rahlo proti njim,« opozarja Jakob Pfaudler, šef britanskega AA.

Kdo plača račun? Presenetljivo – večinoma nihče

Čeprav se EV-ji kvarijo pogosteje, popravila praviloma ne udarijo po denarnici: 89 % napak so serviserji uredili povsem brezplačno, le 3 % lastnikov je plačalo več kot 1 700 € (≈ £1 500). Hibridi so še bolj ugodni – 91 % popravil zastonj, dizli pa, ironično, vodijo pri velikih zapravah.

Kateri modeli so (po What Car? anketi) najbolj “alergični” na delovanje? Ali se električni avtomobili res kvarijo pogosteje?

Pogon Model (letnik) Ocena zanesljivosti*
EV MG 4 (2022–) 63,8 %
Vauxhall Corsa Electric (2019–) 72,2 %
Porsche Taycan (2019–) 76,2 %
Diesel Kia Sportage (2016–2021) 66,2 %
VW Golf (2020–) 70,4 %
BMW 5-Series (2017–2023) 79,8 %

*Nižji % = več okvar. Vsi modeli so stari največ pet let; ocena temelji na 29 967 odgovorih lastnikov.

Ironija z manj gibljivimi deli

Inženirji so nas dolgo prepričevali, da ima električni motor kakih 200 gibljivih delov manj kot klasični V-6. Res jih ima – a nobeno tesnilo ne pušča tako spektakularno kot čip, ki se odloči, da danes ne bo več govoril z baterijskim upravljalnikom. Moderna programska oprema včasih povzroča več sivih las kot turbo luknja starega dizla.

Kaj nam to pove o prihodnosti?

  • Razvoj hitrih polnilnic (že do 350 kW / 470 hp električne moči) mora spremljati razvoj robustnejše elektronike.
  • Servisi potrebujejo več visokonapetostnih gurujev kot mehanikov s kladivom.
  • Vozniki: redno posodabljajte programsko opremo in pazite, da kablov ne »zaklenete« v polnilni steber – presenetljivo pogost razlog za klic pomoči. Torej zataknjen kabel.

Foto: Volkswagen

Zaključek: električni obstanejo največkrat zaradi izpraznene “baterije”

Ali se električni avtomobili res kvarijo pogosteje? !Čeprav se električni avtomobili trenutno kvarijo pogosteje kot njihovi fosilni sorodniki, se velika večina popravkov plača iz žepa proizvajalca, garancije ali dobrosrčnega zastopnika. Dizli se izkažejo kot drugi največji »bolniki«, a običajno z dražjimi operacijami. Bencinar – star, preizkušen recept – ostaja statistični zmagovalec z najmanj nepredvidenimi postanki. Toda trendov to ne bo ustavilo: vsako leto je na cestah več električnih in hibridnih modelov, podatki pa se bodo z boljšimi baterijami in programsko opremo hitro premešali. Za zdaj pa – če ste tik pred nakupom EV-ja – imejte pri roki dobro asistenco in dolg podaljšek, a ne pozabite: če že obstanete ob cesti, obstaja 89-odstotna verjetnost, da bo račun znašal točno 0 €. To pa ni slaba uteha v času, ko kava na bencinski stane več kot liter goriva.

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.