fbpx

Ali veste, zakaj je na vsakem M&M’s bonbonu odtisnjena črka “m”?

Foto: MARS

Če ste kdaj odprli vrečko M&M’s in se vprašali, zakaj je na vsakem bonbonu natisnjena mala črka “m”, vedite, da niste edini. Tisti nedolžni tisk ni zgolj estetska muha – je rezultat zgodovinskih preobratov, poslovne diplomacije in precej premišljene zaščite blagovne znamke. In ja, ima tudi nekaj opraviti z vojno. Pravo vojno. Z jarki, vojaki in čokolado, ki je morala preživeti več kot le vročino dlani.

M&M’s niso samo sladkarija. So kulturni fenomen, ki ga vsi poznamo, a le redki poznajo njihovo resnično zgodbo. Kako sta dva moža z vizijo – eden iz Marsove dinastije, drugi iz Hersheyjeve palače – skupaj ustvarila čokoladno institucijo? Zakaj smo morali čakati do 1950-ih, da se je na bonbonih sploh pojavila slavna črka? In zakaj so M&M’s dolga leta veljali za vojaško skrivno orožje (čokoladno, a vseeno)?

Kaj pomenita m-ja v imenu M&M’s?

Za vsako legendo stojita dve imeni: Forrest Mars Sr. in Bruce Murrie. Forrest, sin ustanovitelja podjetja Mars, je v 30. letih pobegnil pred očetovim egom (in verjetno tudi pred nekaj korporativnimi dramami) v Evropo. Tam je dobil navdih za čokoladne kroglice s trdo lupino, ko je opazoval britanske vojake v španski državljanski vojni.

A da bi v ZDA uspel s svojo novo idejo, je potreboval dostop do čokolade, ki jo je nadzoroval Hershey. Zato je v projekt povabil Brucea Murrieja, sina predsednika Hersheyja. In tako sta nastala M(ars) & M(urrie) – partnerstvo, ki je svetu prineslo bonbone, ki jih danes dobesedno mečemo v usta.

Foto: MARS

Zakaj ima vsak M&M svojo “m”?

Ko so leta 1941 predstavili prve M&M’s, so bili še brez vsakega potiska. A z uspehom pridejo kopije, in že v nekaj letih so se na trgu pojavile ponaredbe. Mars in Murrie sta hitro ukrepala – v 50. letih so začeli tiskati malo črko “m” na vsak bonbon, kot znak avtentičnosti.

In kot da to ne bi bilo dovolj pametno že samo po sebi, je ta tisk postal tudi izhodišče za personalizacijo bonbonov. Danes lahko na M&M’s natisnete skoraj vse – od imen do logotipov, od poročnih datumov do sarkastičnih sporočil bivšemu partnerju.

Marketing jackpot.

M&M’s in vojska: resnična zgodba o čokoladnih obrokih

Forrest Mars je črpal navdih iz čokoladic, ki so jih vojaki jedli v Španiji – čokoladni kroglici s trdo lupino, ki se nista topili v vročini. To se mu je zdelo genialno za vojake, ki so potrebovali energijo brez čokoladnih madežev na opremi.

Leta 1941 so M&M’s postali uradni del ameriških vojaških obrokov v drugi svetovni vojni. Prodajali so jih izključno vojski, kjer so postali nepogrešljiv del oboroženega prehranskega kompleta. In ko se je vojna končala? Nastopil je čas za civilno osvajanje trgovin. In tako se je začela globalna dominacija.

Evolucija okusov: od klasike do karamelne revolucije

Začelo se je skromno: samo klasična čokolada, nato so leta 1954 dodali arašidovo različico – in svet ni bil nikoli več enak. Danes lahko izbiramo med:

  • Peanut Butter
  • Caramel
  • Almond
  • Pretzel
  • Cookie Crunch
  • …in sezonskimi bombami, kot sta Pumpkin Pie in Strawberries & Creme

Vsak okus je mali eksperiment – nekateri uspešni, drugi … no, recimo, da so bolj avanturistični.

Foto: MARS

Barve, ki jih je videl svet (in nekaj, ki jih ni)

Prvotna barvna paleta M&M’s je vključevala rdečo, rumeno, zeleno, rjavo in vijolično. A vijolična je bila hitro umaknjena iz palete (v sumljivo tihem odhodu), da je leta pozneje modra prevzela mesto.

Danes lahko M&M’s naročite v skoraj katerikoli barvi. Preko njihove spletne strani je mogoče sestaviti barvno paleto za poroko, baby shower ali korporativni dogodek, ki diši po logotipu. V bistvu so M&M’s postali nekakšna užitna oblika Pantone lestvice.

Logotip, ki ni potreboval botoksa

V dobi, ko se blagovne znamke vsakih pet let “osvežujejo”, so M&M’s ohranili svojo prepoznavnost brez plastičnih operacij. Od samega začetka je m na bonbonu ostal enak – z izjemo ene spremembe: ko so leta 1954 predstavili arašidne M&M’s, so spremenili barvo črke iz črne v belo.

In to je to. Minimalizem z dolgo življenjsko dobo.

Za konec: m pomeni več, kot si mislite

Morda je ta mali m le tisk na bonbončku. A hkrati je simbol izvorne zgodbe, poslovne strategije, vojne inovacije in potrošniške obsesije

Ko naslednjič zagrabite pest M&M’s, si zapomnite: ne jeste samo sladkarije. Jeste kos zgodovine. In zelo okusne zgodovine, mimogrede.

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.