fbpx

Alja Horvat: Ljudje obupajo prehitro, ker mislijo, da uspeh pride čez noč

Članica žirije natečaja "Inspired By You"

Zadnjič posodobljeno: :

Alja je 25-letna ilustratorka in oblikovalka iz Maribora ter prav tako prejemnica nagrade Elle Style Awards 2019 v kategoriji 'Mladi talent' in nagrajenka liste Forbes '30 under 30' v kategoriji Art & Culture. Doslej je sodelovala je s podjetji kot so Barcaffe, Jeruzalem Ormož, Disney, Renault, Vichy, Urban Outfitters, ban.do, Anthropologie ... Njen cilj je s svojimi dizajni vzbuditi nostalgijo in tako združiti ljubezen do 60ih in 70ih let prejšnjega stoletja in oblikovanja vzorcev.

Nina je ena od treh članic žirije natečaja Inspired by You, ki sta ga razpisala LJFW in podjetje Samsung. Nanj so vabljeni vsi mladi oblikovalci z vseh področij (več o natečaju najdete tukaj). Žirija, v njen sta poleg nje še Bojana Fajmut in Nina Jagodic, pa bo poiskala 20 kreativnih rešitev, dodatkov za Samsung Galaxy Flip4. Z Aljo smo se pogovarjali o tem, kako pomemben je telefon tudi pri njenem delu, kako uspeti v svetu, kjer je veliko konkurence in kakšni izdelki bodi na natečaju Inspired by You pritegnili njeno pozornost.

Sodelovali ste in sodelujete z velikimi ter na globalni ravni uspešnimi in znanimi podjetji. Kako sploh pride do takšnega sodelovanja? Kako so vas našli, kje so izvedeli za vas?

Alja Horvat: Največ podjetij me je na začetku našlo ravno preko socialnih omrežji, takrat je bil Instagram še super za mreženje. Nekaj podjetij me je našlo tudi preko umetniške platforme Society6, trenutno pa že kakšni dve leti sodelujem z agencijo, tako da gre večina projektov preko njih. Za vse projekte se vedno dogovorimo preko elektronske pošte ali Zoom klicev, pogosto mi v podjetjih sami povedo, da me že nekaj časa spremljajo na Instagramu.

Kako nastajajo vaše risbe, ilustracije, vzorci? Imate kakšen zanimiv ritual pred ali med ustvarjanjem?

Alja Horvat: Vedno poslušam glasbo med tem ko delam, trenutno ogromno poslušam The Youngbloods, ki je skupina iz 60ih let, in pa Bob Dylana. Pred ustvarjanjem nimam nobenega posebnega rituala, med tem pa tudi ne – edino mogoče to, da rada delam več stvari hkrati, kar pomeni da ne bom v “enem” dokončala ilustracije, ampak bom med tem naredila še 100 drugih stvari. To me ohranja “fokusirano”.

Ste mlada, uspešna in podjetna. Kaj bi svetovali nekomu, ki si tudi želi uspeti?

Alja Horvat: Najbolj ključno se mi zdi, da ne smeš nikoli obupati. Velikokrat vidim, da ljudje prehitro obupajo, ker mislijo, da se uspeh zgodi čez noč. Sama mislim, da je ena zelo spregledana vrlina, da si “easy to work with” in pa da si dosleden, in na koncu je tudi zelo pomembno, da znaš biti komercialen.

Tudi na Instagramu imate veliko sledilcev. Kako pomembna je ta platforma za uspeh?

Alja Horvat: Instagram je bil definitivno zelo pomemben na začetku, največ podjetij me je za projekte in sodelovanja našlo ravno preko Instagrama. Instagram se lahko glede “brezplačnega oglaševanja” res dobro izkoristi, prav tako tudi LinkedIn in Facebook. Najbolj pomembno je, da je tvoj profil “unikaten”, da imaš nekaj posebnega in drugačnega od ostalih – to definitivno pripomore k temu, da te ljudje hitreje opazijo.

Kateri je bil pri vas trenutek, ko ste se zavedli, da vam je uspelo?

Alja Horvat: Najverjetneje Forbes 30 under 30 lestvica v letu 2021 in pa prvi večji projekt, ki sem ga imela (Causebox in rezidenca v Los Angelesu).

Ste tudi modna oblikovalka. Na čem je poudarek pri vaših oblačilih?

Alja Horvat: Sama se pri modni kolekciji fokusiram na printe, saj sem ilustratorka in oblikovalka, in želim, da so le ti v ospredju. Zato so tudi dizajni in oblike oblačil bolj minimalistična. Glavni navdih za kolekcije je moja ljubezen do šestdesetih in sedemdesetih let prejšnjega stoletja. Vedno gledam na to, da ustvarim kolekcijo, ki bo vzbudila nostalgijo, vendar bo hkrati vseeno moderna in imela pridih današnjega časa.

Bomo vaše kreacije lahko kdaj videli tudi na LJFW?

Alja Horvat: Jaz bi z največjim veseljem predstavila svoje kreacije na LJFW – čisto iskreno, sploh ne vem kakšen je postopek, če moraš biti povabljen, ali če se moraš sam prijaviti.

Kako pomemben je za vas telefon? Ga veliko uporabljate pri svojem delu?

Alja Horvat: Uf definitivno, ne predstavljam si delovnega dneva brez telefona – od odpisovanja na elektronsko pošto, do hitrega beleženja idej v beležnico, objavljanje na socialnih omrežjih itd.

Na kaj boste kot žirantka na natečaju najbolj pozorni? Kdo oz. s čim lahko sodelujoči vzbudijo vašo pozornost? Kaj bo morala pokazati zmagovalka oz. zmagovalec?

Alja Horvat: Kot oblikovalka in ilustratorka bom sama najverjetneje najbolj pozorna na oblikovalski aspekt in končno vizualno podobo. Verjamem, da bodo končni izdelki odlični in da bo zato naša naloga pri izbiri zmagovalca še toliko težja. Mojo pozornost pa je najlažje vzbuditi s pisanimi vzorci in ilustracijami.

Z vami od leta 2004

City Magazine od leta 2004 ustvarja vsebine za urbanega nomada, ki želi dobro in hitro informacijo. Ustvarili smo preko 30.000 spletnih prispevkov in 250 tiskanih izzidov!