fbpx

Aplikacija Tesla Robotaxi končno odprta za javnost – če imate pravi telefon, seveda

Aplikacija za vse, a le, če imaš pravi telefon

Tesla Robotaxi
Foto: Tesla

Tesla Robotaxi končno za javnost – če imate pravi telefon, seveda

Tesla Robotaxi so že nekaj časa v testni fazi, a doslej so se v njih prevažali le izbranci – vplivneži, vlagatelji in drugi povabljenci. V Austinu v Teksasu so vozila omejena na določeno območje, ki, mimogrede, ne vključuje letališča – torej, če ste upali na futuristični prevoz od terminala, boste morali še malo počakati. Tesla je objavila fotografijo desetminutne vožnje v Palo Altu v Kaliforniji, kjer rTesla Robotaxi prispe v petih minutah za smešno natančno ceno 4,20 dolarja. (Ja, vemo, kaj si mislite – očitno je nekdo v marketingu oboževalec memov.) Cena je za zdaj fiksna, brez napitnin, a na spletni strani Tesle opozarjajo, da se lahko spremeni hitreje, kot Elon Musk tvitne novo obljubo.


Storitev se širi tudi v San Francisco, a še vedno z varnostnimi vozniki za volanom ali na sovoznikovem sedežu, odvisno od vrste vožnje. V Austinu so robotaksiji začeli voziti tudi po avtocestah, a le z varnostnim voznikom, ki je pripravljen prevzeti nadzor, če umetna pamet Tesle doživi trenutek zmede. Nov zakon v Teksasu, ki je začel veljati 1. septembra, dodatno zapleta stvari: vozila brez voznika morajo biti certificirana kot avtonomna na stopnji 4 ali 5, kar Tesla s svojim sistemom Full Self-Driving (ki je trenutno le stopnja 2-3 uradno) še ni dosegla. Teslo čaka certificiranje. Torej, brez varnostnega voznika še ne bo šlo.

Foto: Tesla

Tesla dohiteva konkurenco – Waymo kraljuje – čeprav je tu sivo polje.

Čeprav Tesla rada poudarja svojo vizionarsko drznost, v svetu robotaksijev ni ravno na prvem mestu z Tesla Robotaxi. Alphabetov Waymo že vrsto let uspešno upravlja svoja popolnoma avtonomna vozila brez varnostnih voznikov v mestih, kot so San Francisco, Los Angeles, Austin, Phoenix in Atlanta, in se še naprej širi. Waymo uporablja naprednejšo tehnologijo, vključno z lidarjem in redundančnimi sistemi, medtem ko Tesla stavi le na kamere in svojo vizijo (pun intended). MotorTrend je pred kratkim v Austinu primerjal vožnjo s Teslinim robotaksijem in Waymovim Jaguarjem I-Pace. Rezultat? Teslin robotaksi obljublja veliko, a še zdaleč ne dohiteva vodilnega Wayma. Poleg tega Tesla zaradi svojih drznih trditev o avtonomiji že nekaj časa privlači regulatorne preglede in tožbe. So pa mnenja zelo deljena. Musk trdi, da je FSD tehnologija edina realno skalabilna.

Foto: Tesla

Muskova vizija: robotaksiji in roboti nad električnimi avtomobili

Elon Musk ne skriva, da vidi prihodnost Tesle v robotaksijih in humanoidnih robotih, ne pa v starajoči se floti električnih vozil, ki so nekoč postavila temelje za uspeh podjetja. Že leta obljublja, da bodo modeli 3 in Y, opremljeni s tehnologijo Full Self-Driving, lastnikom omogočali zaslužek, ko njihovi avtomobili ne bodo v uporabi. Musk napoveduje, da bo v manj kot letu dni na cestah kar milijone avtonomnih Tesel. No, glede na to, da podobne obljube poslušamo že skoraj desetletje, si dovolimo kanček skepticizma.

Konec Doja in nova odvisnost od Nvidie

Še ena zanimiva podrobnost: Tesla je opustila razvoj svojega superračunalnika Dojo, ki ga je Musk nekoč opisal kot ključnega za dosego popolne avtonomije. Namesto tega se zdaj zanašajo na Nvidio in druge dobavitelje polprevodnikov ter oblakovne storitve za potrebno računalniško moč. Čerpav samo zelo dobror razvijajo Grok infrastrukturo ni točno jasno kako to vpliva na FSD. To je v očeh vlagateljev Teslo postavilo v položaj še enega običajnega proizvajalca asistenčnih sistemov, ne pa vodilnega igralca v avtonomni vožnji. Konkurenca je huda – Mercedes in kitajski BYD sta v ospredju, Volkswagen, Ford, GM in Zoox pa prav tako ne spijo. Je pa res, da niso razkrite vse podrobnosti. In, da Musk razvija lasten AI.

Zaključek: Prihodnost ali še ena Muskovska pravljica?

Teslin vstop na trg robotaksijev z Tesla Robotaxi je vznemirljiv, a za zdaj še bolj spominja na drzen poskus kot na uveljavljeno storitev. Z omejitvami aplikacije, varnostnimi vozniki in zaostankom za konkurenco bo Tesla morala še precej pospešiti, če želi dohiteti Waymo in druge. Če razmišljate o prenosu aplikacije, se pripravite na čakalni seznam – in morda na kakšen nepričakovan preobrat, saj pri Tesli nikoli ne veš, kdaj bo Musk spet tvitnil nekaj, kar bo obrnilo vse na glavo. Kaj menite, bo Tesla res spremenila pravila igre ali pa je to le še ena futuristična zgodba? Delite svoje mnenje v komentarjih!

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.