fbpx

Arksen Project Sahara Land Rover Defender: Ultimativni overland stroj za neskončne avanture

Pripravljen na puščavo in še dlje

Arksen Project Sahara Land Rover Defender
Foto: Arksen

Si kdaj predstavljate, da bi vaš avto bil kot stari, zvesti prijatelj, ki se ne pritožuje nad peskom v zobnikih, ampak vas popelje čez Saharo z nasmehom? Arksen Project Sahara je natanko to – prenovljeni Land Rover Defender, ki združuje britansko robustnost z moderno overland opremo. V času, ko vsi govorijo o električnih igračkah, ta dizelski veteran dokazuje, da klasična tehnologija še vedno kraljuje v divjini. Z malo ironije: zakaj bi čakali na polnilnico sredi ničesar, če lahko tankate dizel in greste naprej? Ta rig vas bo navdušil za resne ekspedicije, a hkrati ostane dovolj civiliziran za mestno vožnjo.

Arksen, britanska firma, specializirana za avanturistična vozila in plovila, je vzela klasični Land Rover Defender D110 Station Wagon in ga popolnoma prenovila od temeljev naprej. Govorimo o “body-off” restavraciji, kjer je šasija vroče pocinkana za zaščito pred rjo – ker nihče noče, da mu avto razpade sredi ničesar. Karoserija je dobila svež nanos Mercedes Pangea Green Metallic barve z Santorini Black poudarki, podvozje pa je zaščiteno z raptor premazom, ki bi preživel celo apokalipso. To ni samo kozmetika; to je resna oprema za teren, kjer bi se sodobni SUV-ji že vdali. To je – Arksen Project Sahara.

Foto: Arksen

Pod pokrovom bije prenovljeni 300TDI 2,5-litrski turbo dizelski motor z močjo 83 kW (111 hp) in navorom 265 Nm (195 lb-ft). Spojen je s petstopenjskim ročnim menjalnikom, prenovljeno sklopko in vztrajnikom, kar zagotavlja zanesljivost na dolgih poteh. Končna hitrost doseže približno 129 km/h (80 mph), pospešek od 0 do 100 km/h (0-60 mph) pa traja okoli 15,6 sekunde (14,4 sekunde za 0-60 mph) – ni hitrostni demon, ampak v puščavi hitrost ni vse; šteje vzdržljivost. Hladilni sistem je nadgrajen, izpuh iz nerjavečega jekla, zavore pa nove z diski spredaj in zadaj. Če se zataknete, vas Warn vitel na tubularnem sprednjem odbijaču izvleče iz vsake pasti.

Foto: Arksen

Vzmetenje Terrafirma z 5 cm (2 palca) dvigom poskrbi za premagovanje ovir, medtem ko 16-palčna Wolf platišča z gumami Cooper S/T Maxx 235/85 R16 grizejo v pesek, blato ali skale. Dodajte snorkel za prečkanje rek, rock sliderje za zaščito pragov in NAS tubularni zadnji korak z vlečno točko – in imate vozilo, ki se smeji vsem izzivom. Arksenov pristop je brezkompromisen, kot sama Sahara: vse je narejeno za desetletja zlorab, ne samo za vikend izlete.

Foto: Arksen
Foto: Arksen

Ta model ni električen – za to ima Arksen ločen projekt D110e z električnim pogonom, ki ponuja 150 kW (210 hp) moči, pospešek od 0 do 100 km/h pod 8 sekundami in doseg približno 240 km, skupaj z inverterskim napajanjem na 240 V. Ampak Project Sahara stavi na preizkušeni dizel, ki deluje povsod, kjer ni vtičnic. Ironično, v svetu, kjer vsi govorijo o zeleni energiji, ta rig dokazuje, da včasih stara šola zmaga – vsaj dokler ne najdete polnilnice sredi Sahare.

Notranjost: Robustnost sreča razkošje

Notranjost Project Sahara je kot britanski pub v divjini – robustna, a udobna. Sedeži so oblazinjeni v tan usnju z diamantnim šivanjem, armaturna plošča in strop v črnem Alcantri, volan pa prevzet iz Range Rover Classic za tisti vintage pridih. Alpine ILX-F903D zaslon na dotik prinaša Apple CarPlay in Android Auto, štiri USB polnilnike ter vzvratno kamero – ker tudi v puščavi nočete zaleteti v kaktus. Nadgrajeno servokrmiljenje in klimatska naprava poskrbita, da je vožnja udobna tudi na dolgih poteh.

Foto: Arksen
Foto: Arksen

Ampak to ni samo vozilo za 4×4 avanture; to je mobilni dom. Integriran vodni sistem, globoko ciklična hišna baterija in National Luna 50-litrski hladilnik/zamrzovalnik omogočajo off-grid življenje. Alu-Cab dvoposteljni strešni šotor Expedition 3.1 se hitro postavi, 270-stopinjska tenda pa zagotavlja senco, medtem ko tuš in kabina za preoblačenje dodata praktičnost. Vse je premišljeno integrirano, da lahko takoj odidete v neznano, brez dodatnih postankov pri opremljevalcih.

Foto: Arksen

Overland oprema: Pripravljen na vse

Project Sahara ni samo vozilo; je “turn-key” ekspedicijska platforma. Arksen ga opremi z vsem potrebnim za resne avanture: od kuharske opreme do orodja za reševanje. Inspiracija prihaja iz Sahare, največje vroče puščave na svetu, ki simbolizira neskončno vzdržljivost. Defender sam ima bogato zgodovino – rojen leta 1948 kot preprosto delovno vozilo za britanske kmete po drugi svetovni vojni, je postal ikona off-roada, od afriških safarijev do himalajskih poti. Arksen, mlajša firma, prinaša svež veter: njihovi projekti, kot je Sahara, združujejo dediščino z vrhunsko izdelavo. Ni čudno, da je ta model hitro postal priljubljen med overland navdušenci – ponuja vse, kar potrebujete, brez nepotrebnih komplikacij.

V primerjavi z novimi Land Rover Defenderji, kot je 2025 Defender 110 X-Dynamic SE z 3,0-litrskim inline-6 turbo mild-hybrid motorjem (295 kW/395 hp, 550 Nm/406 lb-ft), ki doseže 0-100 km/h v manj kot 7 sekundah, je Project Sahara počasnejši, a bolj zanesljiv za ekstreme. Novi modeli imajo supercharged V8 opcije za hitrosti nad 240 km/h (149 mph), ampak Arksen stavi na preprosto mehaniko, ki jo lahko popravite s ključem sredi ničesar.

Foto: Arksen

Zaključek: Naložba v svobodo in nepozabne zgodbe

Ko razmišljam o Arksen Project Sahara, se vprašam: zakaj bi se zadovoljili z običajnim SUV-jem, če lahko imate pravega bojevnika, ki vas popelje dlje kot kdajkoli? Ta Defender ni samo avto; je vstopnica v svet, kjer ceste niso potrebne. Z ironijo: v dobi, ko avti vozijo sami, je lepo imeti nekaj, kar zahteva vaše roke na volanu – in vam v zameno da nepozabne zgodbe. Pozitivno gledano, najde v vsaki oviri priložnost za zabavo, v vsakem pesku pa test vzdržljivosti. Po virih, kot so HiConsumption in Bless This Stuff, je to ultimativni overland stroj, ki vas popelje dlje, kot si upate sanjati – robusten, udoben in pripravljen na vse.

Cinik v meni pravi, da je dizel iz preteklosti, ampak pozitivec ve: v divjini šteje zanesljivost, ne trendi. Cena? Na voljo po povpraševanju prek Arksenove spletne strani, ampak če ste resni avanturist, je to naložba v svobodo, ne samo v kovino. Bi ga vzeli na Saharo ali v oddaljene gozdove? Delite svoje misli v komentarjih – morda vas navdihne za naslednjo pot. In ne pozabite deliti na družbenih omrežjih; kdo ve, morda Arksen opazi in vas povabi na test. V svetu hitrih sprememb je Project Sahara opomin, da prave vrednote – kot robustnost in avantura – ostanejo večno.

Dodatne Informacije

arksen.com

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.