Pripravite se, avtomobilski navdušenci, kajti Aston Martin je na svet spustil novo cestno-zakonito zverino. Spoznajte Valiant, aerodinamični superšportnik, zasnovan na že tako osupljivem Valour coupeju. Zvesti Astonovi filozofiji, da veliki motorji pomenijo zadovoljstvo, so ga opremili z dvoturbinskim V-12 motorjem, ki proizvede več kot 730 konjskih moči. In ja, seveda, zraven so dodali še šeststopenjski ročni menjalnik. Da, prav ste prebrali.
Pomislite na Valiant kot Aston Martinovo različico Porsche 911 GT3 RS. Gre za bolj športno, bolj drzno različico Valourja, zasnovano za zmogljivost, ne pa za udobje. Po besedah podjetja je ideja prišla od nobenega drugega kot Astonovega dirkača Formule 1, Fernanda Alonsa, ki si je zaželel takšno zverino za osebno rabo.
In kaj so pri Astonu naredili? Valiant so opremili z vrsto aerodinamičnih dodatkov, vključno s preoblikovanim sprednjim delom s precejšnjim usmerjevalnikom zraka, fiksnim zadnjim krilom in resno velikim difuzorjem. Karoserija, preoblikovana za izboljšanje pretoka zraka, je v celoti iz ogljikovih vlaken. 21-palčna magnezijeva platišča so prekrita z aerodinamičnimi pokrovi, inspiriranimi po Astonovem RHAM/1, ki je tekmoval na Le Mansu konec sedemdesetih. Pod pokrovi se skrivajo karbonsko-keramične zavore s premerom 41 cm spredaj in 36 cm zadaj.
Za tiste, ki se radi hvalijo z notranjimi izboljšavami, je tu še več dobrih novic. Valiant uporablja 3D-tiskano zadnje ogrodje, titansko torzijsko cev in lahko litij-ionsko baterijo, kar skupaj zmanjša težo za 23 kg. Valourjeva vzmetenja so zamenjali za komplet Multimatic Adaptive Spool Valve (ASV) blažilnikov, ki so sposobni prilagoditi vsako blažilo na eno izmed 32 krivulj v manj kot šestih milisekundah. To je tisto visoko tehnološko čudo, ki ga najdete pri Ford Mustangu GTD, Ferrari Purosangueju in modernih IndyCar dirkalnikih.
In zdaj k srcu zverine. 5,2-litrski dvoturbinski V-12 motor proizvede 735 konjskih moči, kar je 30 konjev več kot pri Valourju. Navor ostaja nespremenjen pri 750 Nm, kar je posledica omejitev menjalnika, pravi predstavnik Astona. Šeststopenjski menjalnik je transaksialno nameščen zadaj za boljšo razporeditev teže. Kot pri Valourju, je diferencial omejenega zdrsa povsem mehanski.
Kabina Valianta je opremljena z dirkaško pripravljeno opremo, vključno s polovično kletko, Recaro Podium vedrimi sedeži in štiri-točkovnimi pasovi. Notranjost krasi ogljikova vlakna in Alcantara, poleg tega pa je izpostavljen tudi menjalni mehanizem. Aston pravi, da so izboljšali občutek prestavljanja z novim uteženim gumbom, specifičnim za Valiant.
Aston Martin bo izdelal le 38 Valiantov in vsi so že razprodani. Cena vsakega vozila se bo razlikovala glede na opcije, povprečna prodajna cena pa bo okoli 2 milijona funtov (približno 2,5 milijona dolarjev po trenutnih menjalnih tečajih). Prve dostave so predvidene za zadnje četrtletje leta 2024, Alonso pa bo prejel prvi primerek.
Vozilo bo svojo dinamično premiero doživelo na Goodwood Festival of Speed v juliju. Pripravite se na spektakel!