fbpx

Aston Martin Vantage 2025: britanec s kar 656 konji in svežim šarmom

James Bond ima nov avtomobil

Aston Martin Vantage 2025
Foto: AstonFoto: Aston Martin Martin

Aston Martin nadaljuje s tradicijo izdelave modela Vantage že 74 let, kar je, roko na srce, dlje kot večina zakonov. Trenutna generacija tega dvovratnega GT avtomobila, ki kraljuje na trgu od leta 2018, doživlja tako obsežno prenovo, da bi lahko rekli, da gre za plastično operacijo, kjer so zamenjali skoraj vse razen imena. Pomislite na to kot na običajno osvežitev sredi cikla. To je Aston Martin Vantage 2025.

Končni rezultat teh sprememb je, kot bi pričakovali od Britancev, precej impresiven. Mercedesov 4,0-litrski V8 motor v Aston Martin Vantage 2025 zdaj proizvede ogromnih 656 konjskih moči (665PS), kar je za 153 konj več kot pri stari različici. Ta pridobitev moči ni rezultat samo nekaj kozmetičnih popravkov temveč precej konkretnega posega, na odmični gredi, večjih turbini in spremenjenega kompresijskega razmerja. Dodanih je bilo tudi trije novi izmenjevalniki toplote, ker očitno ni dovolj, da se Britanci potijo samo v svojih klubih.

Foto: Aston Martin
Foto: Aston Martin

AMG V8 podpira preizkušeni 8-stopenjski avtomatski menjalnik ZF, ki moč pošilja na zadnja kolesa preko elektronskega diferenciala z omejenim zdrsom. Finalni pogon na diferencialu je bil skrajšan na 3,083:1, da omogoči hitrejše pospeševanje, a brez skrbi, to ni vplivalo na dolge noge Vantagea. Novi Aston ne more samo pospešiti do 100 km/h v samo 3,4 sekunde, temveč doseže najvišjo hitrost 325 km/h, kar je dovolj, da prehitite dež na angleškem podeželju.


Novi Vantage je, kot stari, zlepljen skupaj, kar v avtomobilskem svetu imenujejo “bonding”. Mislim, da so pri Aston Martinu gledali preveč filmov o Jamesu Bondu. Narava procesa omogoča nekaj prožnosti pri konstrukciji šasije, kar je Aston odločil izkoristiti, da doda še več britanske togosti, ki jo lahko občutite samo, če ste jedli toast brez masla.

Foto: Aston Martin
Foto: Aston Martin
Foto: Aston Martin

Spremembe Aston Martin Vantage 2025 na podvozju in izboljšana togost šasije omogočajo novim prilagodljivim blažilnikom Bilstein DTX, da še bolje opravljajo svoje delo, čeprav je težko na papirju kvantificirati, kaj vse to pomeni. Aston vztraja, da so za volanom opazne razlike, ampak saj veste, Britanci so znani po svojem suptilnem čutu za humor.

Vse te strojne spremembe omogoča programska oprema. Aston pravi, da so bili vsi sistemi za upravljanje z oprijemom, sistem za zagon in elektronski servo volan ponovno nastavljeni za zagotavljanje večje zmogljivosti in angažiranosti voznika, ker očitno prejšnji nastavitve niso bile dovolj zabavne.

Foto: Aston Martin
Foto: Aston Martin
Foto: Aston Martin
Foto: Aston Martin

In da, zavorni sistem  Aston Martin Vantage 2025 s sprednjimi jeklenimi diski s 400mm in šestbatnimi čeljustmi ter zadnjimi diski s 360mm s štiribatnimi čeljustmi poskrbi, da se vse ta zabava ustavi, preden se preveč razživi. Na voljo je tudi komplet iz ogljikovih keramik, ki zmanjša skoraj 27 kg negibne mase, kar je pravzaprav ogromna teža in hkrati prihranek.

Čeprav sprememb ni mogoče razumno našteti brez preglednice, bistvo je, samo poglejte stvar. Je za več kot 2,5 cm širši kot odhajajoči model in oblikovno precej prenovljen. Je dvovratni GT avto z motorjem spredaj in pogonom na zadnja kolesa. Proporcije lahko gredo samo tako narobe, razen če niste v Britaniji, kjer lahko gre vsaka vrsta vremena narobe.

Dostave novega Aston Martin Vantage 2025 se bodo začele v 2. četrtletju 2024, cena pa bo, kot je običajno za britanski humor, verjetno objavljena ob času, ko najmanj pričakujete.

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.