Aston Martin – sinonim za britansko eleganco in surovo moč – nas je z novo različico Aston Martin Vantage Roadster spet pustil brez besed. V letu, ko praznujejo 20. obletnico modela V8 Vantage, se je znamka odločila, da ne bo le obujala spominov, ampak postavila nove standarde med športnimi avtomobili. Če mislite, da je edina stvar, ki jo prinaša ta avto, zložljiva streha v rekordnih 6,8 sekunde – se motite. Ta avtomobil ni samo hitra vožnja na odprtem – to je avtomobilski James Bond med kabrioleti.
Ob prvem pogledu na novi Aston Martin Vantage Roadster boste opazili značilno širok nos, ki kar kliče po pospeševanju. Gre za model, ki združuje sodobno oblikovanje s prepoznavnimi oblikovalskimi elementi znamke. Sprednja maska je večja, a ne preveč agresivna – Aston Martin ostaja aristokrat v svetu športnih avtomobilov. Poleg estetike je ta poteza funkcionalna, saj večji pretok zraka hladi 4,0-litrski V8 twin-turbo motor, ki zagotavlja 665 konjskih moči (485 kW) in 800 Nm navora.
Če primerjamo ta roadster s Porschejem 911 Turbo Cabriolet ali McLarnom 720S Spider, postane jasno, da Aston Martin stavi na ekskluzivnost in stil. Medtem ko Porsche ponuja precizno nemško dinamiko in McLaren brutalno aerodinamično učinkovitost, Aston Martin ostaja samosvoj – bolj grand tourer kot dirkač, a še vedno divje zmogljiv.
Najhitrejša zložljiva streha na svetu – Aston Martin Vantage Roadster
Če se kdaj znajdete na cesti in začne padati dež, vam ni treba skrbeti – električno krmiljena streha Vantage Roadsterja se zloži v rekordnih 6,8 sekunde in odpre prav tako hitro. Poleg hitrosti zložljivega mehanizma je izjemen tudi njegov dizajn: “Z-fold” zasnova omogoča, da se streha povsem skrije za sedeže, kar omogoča eleganten profil vozila, tudi ko je streha zložena. Pomembno je poudariti, da lahko streho upravljate tudi med vožnjo, vse do hitrosti 50 km/h – kar je prava redkost.
Med tekmeci, kot so Ferrari Portofino in Audi R8 Spyder, Aston Martin Vantage Roadster izstopa prav s tem mehanizmom – Ferrari potrebuje okoli 14 sekund za odpiranje strehe, Audi pa še malenkost več. Aston Martin je očitno želel dokazati, da je pri zložljivih strehah brez konkurence.
Moč pod pokrovom: pospešek in zvok
Slišali ste prav – 0 do 100 km/h v le 3,5 sekunde. Čeprav Vantage Roadster ni najlažji športnik v svojem razredu (tehta okoli 1.700 kg), mu 8-stopenjski samodejni menjalnik omogoča, da z vsakim prestavljanjem ohranja brutalno pospeševanje. Najvišja hitrost doseže osupljivih 325 km/h (202 mph), kar ga uvršča v sam vrh razreda.
Zvok motorja je prava simfonija za ljubitelje bencinskih motorjev – od globokega brbotanja v prostem teku do eksplozivnega rjovenja ob visokih obratih. Ko zložite streho, se doživetje še poveča, saj zvok neovirano prodre v kabino. To je eden tistih avtomobilov, ki vas sili, da vožnjo po ovinkasti gorski cesti podoživite vedno znova.
Notranjost: kombinacija luksuza in taktilnega upravljanja
Medtem ko nekateri proizvajalci popolnoma opuščajo fizične gumbe in jih nadomeščajo s touch screeni, Aston Martin ohranja ravnotežje. Vantage Roadster ima 10,25-palčni zaslon na dotik, ki podpira večprstne geste, a vse najpomembnejše funkcije – izbira načina vožnje, klimatska naprava in upravljanje ESP – še vedno nadzirate s pomočjo fizičnih stikal. To daje notranjosti bolj klasičen občutek, a vseeno omogoča modernizirano uporabniško izkušnjo.
Sedeži so oblečeni v fino usnje, ki ga je mogoče personalizirati preko programa Q by Aston Martin. Med razpoložljivimi materiali in barvnimi kombinacijami je na voljo več kot 21 odtenkov, poleg tega pa lahko lastniki izberejo tudi dvobarvne kombinacije, vezene inicialke ali celo detajle iz karbona. To pomeni, da je vsak Vantage Roadster lahko edinstven izraz osebnega sloga.
Tehnične lastnosti in konkurenca
Model | Moč (PS) | Navor (Nm) | 0–100 km/h (s) | Najvišja hitrost (km/h) |
---|---|---|---|---|
Aston Martin Vantage | 665 | 800 | 3,5 | 325 |
Porsche 911 Turbo S | 650 | 800 | 2,7 | 330 |
McLaren 720S Spider | 720 | 770 | 2,9 | 341 |
Čeprav Porsche 911 Turbo S ponuja hitrejši pospešek in McLaren višjo končno hitrost, Aston Martin Vantage Roadster premaga oba v kategoriji karizme in luksuza. Medtem ko se Porsche nagiba k popolni funkcionalnosti in McLaren k aerodinamičnemu perfekcionizmu, je Aston Martin popoln kompromis med razkošjem in dirkalnimi zmogljivostmi.
Cena in dostopnost
Za model Aston Martin Vantage Roadster 2025 boste odšteli približno 165.000 funtov (približno 192.000 evrov), kar pomeni, da sodi v razred najbolj prestižnih športnih avtomobilov. Ob primerjavi s Ferrarijem Portofino ali McLarnom Artura Cabriolet se Aston Martin pozicionira kot vozilo za poznavalce, ki ne iščejo le hitrosti, ampak tudi poseben občutek med vožnjo.