Novi Aston Martin Vantage S 2026 ni revolucija, temveč premišljena deviacija – kot če bi James Bond namesto smokinga oblekel usnjeno jakno in ugotovil, da mu pravzaprav pristaja. Dovolj iztočnic? Berite naprej, kajti ta S je več kot zgolj črka.
Aston Martin se z odprtim blokom naročil za Aston Martin Vantage S 2026 in jesenskimi (Q4 2025) dobavami vrača v športno formulo – več-je-več. Vantage S gradi na tradiciji, ki se je začela z Vanquish S leta 2004 in se sredi prejšnjega desetletja preselila tudi v Vantage družino.
Živčni sistem: motor in pogon
Pod dolgo, skulpturirano motornico – Aston Martin Vantage S 2026 – dela znameniti 4,0-litrski twin-turbo V8 (AMG-jev DNK je še vedno očiten, a koga to briga, ko zveni kot eksplozija simfonije?). Moč je poskočila na 671 hp (500 kW), navor ostaja brutalnih 590 lb-ft (800 Nm). Rezultat: 0–60 mphv 3,3 s (0–96 km/h) in najvišja hitrost 202 mph (325 km/h) – hitreje od povprečnega jutranjega espressa v kiosku Goodwood.
Podvozje in aerodinamika: kako raztegniti fiziko z Aston Martin Vantage S 2026
Novi Bilstein DTX blažilniki, trdno privijačen zadnji pomožni okvir in mehkejši nosilci transaxla dajejo sprednjemu delu več gripa in zadnjemu več civiliziranosti. Spojler čez cel zadek generira 97 lb (44 kg) dodatnega pritiska; skupno aero paket pri končni hitrosti pripelje do 245 lb (111 kg) podtlaka – toliko, da bi se vaš hišni maček najbrž zlepil z asfaltom.
Notranjost: klub za gentleman racerje
Kabina Aston Martin Vantage S 2026 je teatralna mešanica Alcantare, finega usnja in satenskega 2×2 twill karbona. Na vzglavnikih je “S” vtisnjen s 3 300 funti pritiska – majhen, a pikolovski dokaz, da obrtniki v Gaydonu še vedno nosijo metrske merilnike v žepih telovnikov. Izbirate lahko med rdečimi ali srebrnimi detajli, a kakor koli, vonj po ročno šivanem usnju ostane (skoraj) brezplačen.
Vantage S v številkah: Aston Martin Vantage S 2026
- 671 hp / 500 kW (+15 hp glede na “navadnega” Vantage)
- 590 lb-ft / 800 Nm navora
- 3,3 s do 60 mph / 96 km/h
- 202 mph / 325 km/h konice
- 97 lb (44 kg) spojlerjevega pritlaka, 245 lb (111 kg) skupno
- 21-palčna platišča Michelin Pilot Sport S5 AML na 275/35 spredaj in 325/30 zadaj
Zaključek: ko Bond zavrti zadek
Vantage S 2026 ni cenejši proteinski šejk, temveč ročno mešan koktajl: malo več moči, občutno več zanesljive povratne informacije in ravno pravšnja mera britanske ekscentričnosti. Aerodinamika resnično prilepi zadek k cesti, a hkrati pusti, da vas mehkejši nosilci menjalnika razveseljujejo tudi na vsakdanjih luknjastih podeželskih cestah.
Cena? Aston jo še skriva, a v Gaydonu namigujejo, da bo nad 200 000 € – kar je, roko na srce, majhna hipoteka za vstopnico med redke športnike, ki znajo biti hkrati gentleman in huligan. Če vam je Vantage S všeč, naročila so odprta; le ne odlašajte, ker Astonovi gradijo hitro, kupci pa kupujejo še hitreje.