fbpx

Audi brez krogcev? AUDI (ja, z velikimi črkami) razkriva svoj drugi model – AUDI E SUV – električni SUV za Kitajsko

Pozabite na štiri kroge. Audi, pardon, AUDI, na Kitajskem odpira novo poglavje s še enim modelom.

AUDI E SUV
Foto: Audi

Čeprav se zdi, da nemški ponos nikoli ne spi, je Audi očitno sklenil, da na Kitajskem bolje kot »ne moreš jih premagati, se jim pa pridruži«. V sodelovanju s kitajskim avtomobilskim velikanom SAIC je nastala nova, lokalno usmerjena avtomobilska znamka z najmanj izvirnim imenom vseh časov – AUDI. In ja, napisano z velikimi tiskanimi črkami. Brez legendarnih štirih krogov. Brez nostalgije. Brez usmiljenja. in njen drugi model AUDI E SUV.

Prvi model te “ne-Audi” podznamke, Audi E5 Sportback, je bil predstavljen pred kratkim in presenetljivo dobro sprejet – čeprav je bolj križanec kot karavan in izgleda, kot da mu je oblikovalce po nesreči zaprla v sobo z renderji iz Blade Runnerja. Zdaj prihaja drugi igralec: koncept AUDI E SUV, premierno razkrit na sejmu Auto Guangzhou 2025. In če vam je oblikovalski jezik tujec, niste edini – niti v Ingolstadtu si niso povsem na jasnem, kaj se pravzaprav dogaja.

Ta SUV, ki v dolžino meri kar 5057 mm, v širino pa impresivnih 2042 mm, je resen kos železa – ali bolje rečeno litija in silicija. S 3060 mm medosne razdalje meri na kitajske kupce, ki cenijo prostornost na zadnjih sedežih bolj kot vsakdo drug na svetu. Visok je skoraj 1,8 metra, kar pomeni, da vas ne bo sram, če ga boste zapeljali pred butično pisarno v Šanghaju.

Velik, električen in precej samozavesten

Čeprav gre še za koncept, ni veliko dvoma, da bo ta “električni luxobarge” v takšni ali podobni obliki na cesti že leta 2026. Platforma je ista kot pri E5 – ADP (Advanced Digitized Platform), razvita skupaj s SAIC, kar v praksi pomeni: precej zaslonov, precej elektrike, precej vsega.

Vizualno? Tipično za novo ero – gladke linije, skrite kljuke, ogromna 23-palčna platišča in kamere namesto ogledal. In tisti logotip AUDI, ki kriči z zadka avtomobila, kjer bi nekoč pričakovali elegantne štiri kroge. Nekateri bi rekli “pogumno”, drugi “bogokletno”, mi pa rečemo – “dobrodošli v 2025”.

Foto: Audi

Tehnične sladice: baterija za petico, pospešek za kljukico

V drobovju SUV-ja se skriva 109-kWh baterija, ki obljublja več kot 700 km dosega po precej optimističnem kitajskem CLTC standardu. Realno? Pričakujte okoli 550 km – kar je še vedno zavidljivo. In ja, 10-minutno hitro polnjenje naj bi zadostovalo za dodatnih 320 kilometrov. Torej, še en espresso in že ste na poti iz Pekinga do Hangzhouja.

Pogon? Seveda električni, seveda štirikolesni. Dva motorja, ena za vsako os. Oznaka Quattro ostaja, čeprav tradicionalisti verjetno malce zardevajo. 0 do 100 km/h v 5 sekundah? Čisto dovolj, da prehitiš Teslo Y na kitajskem obvoznici.

Foto: Audi

Cena? Več kot E5, a še vedno “domače”

Čeprav cene še niso razkrili, bo novi AUDI SUV nedvomno dražji od AUDI E5 Sportbacka, ki se začne pri (za evropske razmere skoraj smešnih) 33.000 dolarjih in konča pri 45.000 za vrhunsko opremo. Za primerjavo: povprečen Q8 e-tron je v Evropi skoraj dvakrat dražji – in že upokojen.

Kontekst: Zakaj sploh obstaja AUDI?

Evropski proizvajalci se na Kitajskem že nekaj časa borijo z domačo konkurenco, ki ponuja več tehnologije, več funkcionalnosti in pogosto boljši dizajn – vse to za nižjo ceno. Audi se je tako odločil za taktično potezo: namesto klasičnega “Made in Germany” pristopa, je ustvaril lokalno usmerjeno blagovno znamko, ki se prilagaja trgu, kjer so uporabniki bolj digitalno zahtevni kot kdajkoli prej.

Zanimivo? BMW ima svojo “Zinoro” podznamko (čeprav je bolj bleda senca), Mercedes pa v sodelovanju s kitajskim BAIC-om ponuja dolge limuzine z interierji bolj bleščečimi od Macaa. Skratka, igrišče se spreminja, pravila tudi.

Foto: Audi

Zaključek: Štirje krogi? To je tako 2020.

AUDI s svojim drugim modelom morda ne bo osvojil evropskih src, a to tudi nikoli ni bil namen. Kitajski trg je svojevrsten svet – in Audi z veliko začetnico se zdi pripravljen igrati po njegovih pravilih. Je to prihodnost avtomobilizma ali samo pameten manever v boju za preživetje?

Ena stvar je gotovo: ko naslednjič zagledate avto brez štirih krogov, a z velikim AUDI napisom, vedite – to ni tiskarska napaka. To je nova realnost.

Dodatne Informacije

audi.com

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.