AUDI predstavlja novo avtomobilsko znamko?! Če ste že kdaj mislili, da so avtomobilski marketingarji in EU proizvajalci avtomobilov obupali, potem še niste slišali za novi projekt Audija in kitajskega SAIC. Predstavljamo vam AUDI - ne, ne Audi, temveč AUDI.
V nenavadnem zasuku dogodkov je Audi, priznana znamka pod okriljem Volkswagen Grupe, v sodelovanju s kitajskim proizvajalcem SAIC ustvaril novo avtomobilsko znamko na Kitajskem. Pripravljeni? Ime je AUDI. Z velikimi črkami. Brez ikoničnih štirih krogov. Če mislite, da je to rahlo zmedeno, niste edini. Audi se je odločil za precej nenavadno poimenovanje, ki že zdaj ustvarja nešteto vprašanj – kot recimo, zakaj so sploh potrebovali novo ime, če je identično prejšnjemu. A tu smo.
Za razliko od dobro znanega Audija bodo ti novi avtomobili nosili le napis „AUDI“ v velikih črkah, brez logotipa, ki ga vsi prepoznamo. Kot prvi predstavnik te nove znamke je pred nami konceptni AUDI E, in sredi prihodnjega leta lahko pričakujemo prve tri serijske modele, ki bodo navduševali predvsem kitajske voznike. Izziv? Prepričati svet, da je AUDI nekaj povsem novega, medtem ko Audi ostaja star znanec – a vseeno ista znamka.
Konceptni AUDI E – je to res Audi?
Nova vozila AUDI, zasnovana posebej za kitajski trg, se od globalnih modelov razlikujejo v oblikovnih značilnostih in pristopu, ki naj bi bil bolj „revolucionaren“. Pričakujte močne električne pogone, saj bo nova znamka osredotočena izključno na električna vozila. Načrtno so se odločili za stil, ki ga Audi opisuje kot prilagojen kitajskim voznikom. Konceptni model, AUDI E, se ponaša s športno zasnovo, a nekako nam bolj spominja na prevelik karavan kot na klasično kupejevsko športno linijo.
Zakaj sploh nova znamka?
Vprašanje, ki si ga zastavlja vsak navdušenec: zakaj ne uporabijo ene izmed zgodovinskih znamk pod Audijevim okriljem? Auto Union, NSU, DKW ali celo Wanderer so vsi zgodovinsko bogate znamke, ki bi bile odlično izhodišče za novo ime. Vendar pa je AUDI očitno zmagal. Navkljub vsemu bo ta nova linija električnih vozil sobivala z običajnimi modeli, kar pomeni, da bo Audi na Kitajskem od zdaj imel dve znamki – z dvema različnima logotipoma.
AUDI E: Prva predstavitev
O konceptu AUDI E se ve, da bo usmerjen v srednje velike do večje avtomobile, ki bodo lahko zadovoljili potrebe zahtevnejših uporabnikov. Čeprav še ni veliko tehničnih podrobnosti, lahko pričakujemo močne baterijske sklope in impresiven doseg, saj Audi že s svojimi obstoječimi modeli e-tron postavlja standarde za električna vozila.
Za kitajski trg, in samo zanje (če verjamete pravljicam)
Nova vozila AUDI bodo ekskluzivno dostopna le na kitajskem trgu, kar pomeni, da bo preostali svet moral spremljati napredek le od daleč. Prvi modeli, ki bodo v serijski proizvodnji, bodo na voljo v različnih razredih, od srednje velikih limuzin do večjih SUV-jev. Čeprav znamka AUDI na prvi pogled vzbuja nostalgijo po starih Audijevih vrednotah, ostaja precej skrivnostna glede natančnih specifikacij – a morda je to tudi del strategije.
Zaključek
Poteza AUDi se počasi kaže kot kapitulacija EU avto industrije in počasna odprodaja blagovnih znamk Kitajcem. Podobna zgodba kot pri Volvo. Kitajci so namreč zelo pametni in mi verjamemo, da se bo AUDI v EU vrnil brez štirih krogov.
AUDI brez štirih krogov? Prihajajoča vozila bodo pokazala, ali bo ta nenavaden premik v branding strategiji prinesel pričakovane rezultate na zahtevnem kitajskem trgu.