fbpx

Audi Q5 Sportback 2025: avto prihodnosti… iz preteklosti

Bolj športen, manj praktičen, a z razlogom dražji.

Audi Q5 Sportback 2025
Foto: Audi

Če bi Audi Q5 Sportback 2025 zapeljal na ceste pred petimi leti, bi morda navdušil množice. Danes pa se zdi, da lovi vlak, ki je že odpeljal, in prinaša premalo novega, da bi izstopal v današnjem svetu SUV-jev.

Audi Q5 Sportback 2025 je še eden v vrsti tako imenovanih “kupe SUV-jev”, ki skušajo združiti praktičnost in športnost. A težava je, da to ni več nekaj novega ali vznemirljivega. Njegov dizajn, čeprav lep, izgleda, kot da bi bil povsem aktualen leta 2018. Današnji trendi se nagibajo k drznejšim linijam, trajnostni estetiki in bolj funkcionalnim oblikam, kar Sportback preprosto ne doseže. Resnično že danes ne zgleda ravno futuristično.

Pod pokrovom sicer ni kaj dosti narobe – motorji, od 2.0 TFSI do 3.0 TFSI v modelu SQ5, ponujajo solidne zmogljivosti. A tudi tukaj ni nič revolucionarnega. Vse različice uporabljajo preverjeno tehnologijo, ki pa ne prinaša dodatne vrednosti v primerjavi s konkurenti. Mnogi bodo upravičeno rekli: “To smo že videli.”

Na voljo so trije motorji, vključno z dizelskim 2.0 TDI (204 KM, 400 Nm), ki zmore več kot večina potreb po vožnji. Če ste za bencinsko klasiko, je tu 2.0 TFSI z enako močjo (204 KM, 340 Nm). Za resne navdušence pa je tu SQ5 Sportback z 3.0 TFSI motorjem, ki razvije 367 KM (550 Nm). Pospešek do 100 km/h v 4,7 sekunde ni le hitrost, ampak izjava, da zmore tudi bencinski motor in ne le električar.

Quattro pogon ostaja standard pri močnejših izvedenkah, medtem ko osnovne različice ponujajo pogon na sprednji kolesi z možnostjo nadgradnje na quattro. Prestavljanje je še vedno le 7 stopenjsko.

Foto: Audi
Foto: Audi
Foto: Audi

Notranjost je tehnološki raj. Trije zasloni – vključno s posebnim zaslonom za sopotnika – prinašajo nov nivo digitalizacije. Na voljo je tudi 13-palčni infotainment zaslon, ki vas povezuje z vsem, kar potrebujete, od navigacije do glasbenih aplikacij.

A pozor: recenzenti so opozorili, da je sistem MMI nekoliko zakompliciran za uporabnike, ki niso ljubitelji tehnologije. Ter terja čas za privajanje. V časih, ko se stvari simplificirajo, jih Audi preveč zapleta. Hkrati pa se zdi kot, da je gumbov preveč in vse skupaj spominja na 1980 in ne na avto iz leta 2024 še posebaj ob pogledu na voznikova vrata.

Foto: Aud

Q5 Sportback se sooča z ostrimi tekmeci. BMW X4 je še vedno dinamični kralj, Mercedes GLC Coupe pa ostaja luksuzni favorit. Vendar Audi ponuja boljšo digitalizacijo in svežino oblikovanja, kar ga postavlja v dobro luč.

Ljubezen na prvi pogled ali labodji spev

Audi Q5 Sportback je vizualni užitek in tehnični presežek, a z nekaj kompromisi. Z osnovno ceno 54.800 evrov (bizarno visoka za avtomobil, ki ga poganja derivat izvirajoč iz dinozavrov) je dražji od običajnega Q5, vendar cene SQ5 z 85.400 evri postavljajo nove standarde med športnimi SUV-ji. Če cenite estetiko in tehnologijo pred uporabnostjo, je to avto za vas. Če pa potrebujete prostor, ostanite pri klasičnem Q5 ali preverite konkurenco. Slednja roko na srce, dela avtomobile z več karakterja.

Audi je z modelom Q5 Sportback dokazal, da zna združiti športnost in luksuz ter pomanjkanje kreativnosti.

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.