fbpx

Avtonomna vožnja pred nami: vodi Tesla, Kitajska pa je tik za petami – konec evropske avtomobilske industrije?

Kitajski BYD uvaja avtonomno vožnjo v avtomobil, ki stane manj kot 10.000 evrov.

Avtonomna vožnja
Foto: BYD

Ko govorimo o avtonomni vožnji, je Tesla še vedno na vrhu. Njihov sistem FSD (Full Self-Driving) se nenehno izboljšuje in ponuja zmogljivosti, ki so bile še pred desetletjem znanstvena fantastika. A zdaj prihaja Kitajska – hitro, agresivno in z nečim, kar bi lahko popolnoma preoblikovalo avtomobilski trg. Avtonomna vožnja je tu!

Avtonomna vožnja – realnost že leta 2025. Tesla pa s samovozečimi avtomobili će junija 2025. BYD, največji proizvajalec električnih vozil na Kitajskem, je predstavil svoj sistem avtonomne vožnje Božje oko in ga vključil v izjemno poceni model Seagull, ki stane le 9.100 evrov. Do zdaj so bili napredni asistenčni sistemi na voljo le v dražjih avtomobilih, zdaj pa se pravila igre spreminjajo.

Kako deluje sistem božje oko?

BYD ponuja tri različice sistema Božje oko:

  • Božje oko C – osnovna različica, ki vključuje tri kamere za vetrobranskim steklom, dodatnih 12 kamer okrog vozila in več radarjev. Ta različica bo del opreme v modelih Seagull in Seal.
  • Božje oko B – naprednejša različica z Lidarjem, ki bo na voljo v modelih Denza in nekaterih BYD-jih.
  • Božje oko A – vrhunska verzija s tremi Lidarji, ki bo na voljo v luksuznih vozilih znamke Yangwang.

Sistem omogoča samodejno zaviranje, zaznavanje pešcev, pomoč pri vožnji po pasu in prilagodljiv tempomat. Seagull se ne bo vozil popolnoma sam, a ponuja funkcionalnosti, ki so bile do zdaj rezervirane za avtomobile vsaj dvakrat ali trikrat višje cenovne kategorije.

Avtonomna vožnja: Seagull vs. Tesla Model 3 – kdo ponuja več za svoj denar?

Tesla Model 3 je brez dvoma naprednejši avto, a razlika v ceni je osupljiva.

Model Cena (Kitajska) Avtonomna vožnja
BYD Seagull 9.100 € Božje oko C (kamere + radarji)
Tesla Model 3 31.000 € FSD (napredni AI)

Tesla še vedno vodi pri tehnologiji in umetni inteligenci, a BYD ponuja neprimerno več za nižjo ceno. Če kitajski proizvajalci v prihodnje izboljšajo programsko opremo, lahko hitro zmanjšajo Teslino prednost.

Evropski proizvajalci – konec igre?

Medtem ko Tesla in Kitajska bijeta boj za prevlado na področju avtonomne vožnje, evropski avtomobilski velikani zaostajajo. Nemške znamke, ki so nekoč postavljale standarde v avtomobilski industriji, zdaj večino naprednih tehnologij le počasi uvajajo v svoje modele.

Glavni razlog? Evropa še vedno preveč stavi na tradicijo in prepočasi sprejema spremembe.

Medtem ko Volkswagen, Mercedes-Benz in BMW še razvijajo svoje sisteme avtonomne vožnje in jih ponujajo kot drage dodatke, Kitajci že danes prodajajo poceni avtomobile s skoraj enakimi funkcijami.

Če se trend nadaljuje, bi lahko evropska avtomobilska industrija doživela podoben scenarij kot Nokia pri telefonih – nekoč dominantna, nato pa popolnoma prehiteva s strani bolj inovativnih in hitrejših konkurentov.

Avtonomna vožnja za vse: BYD pritiska na Teslo, Volkswagen v težavah?

Trg je pretresen: brezplačna samovozeča tehnologija lahko spremeni pravila igre

Kitajski avtomobilski gigant BYD je s svojo zadnjo potezo poskrbel za pravi potres v industriji električnih vozil. Njihov sistem avtonomne vožnje “Božje oko” (God’s Eye) bo vgrajen v večino njihovih modelov – in to brez dodatnih stroškov za kupce.

Če je Tesla do zdaj postavljala standarde na področju avtonomne vožnje, je BYD s svojo strategijo “pametna vožnja za vse” (smart driving for all) pokazal, da lahko ponudi napredne tehnologije tudi v cenovno dostopnih modelih. To bi lahko imelo daljnosežne posledice za celotno avtomobilsko industrijo, še posebej za evropske znamke, kot je Volkswagen.

Trg je presenečen – delnice reagirajo

Novica o BYD-jevi potezi je nemudoma vplivala na borzne trge:

  • BYD-jeve delnice so dosegle rekordno vrednost, preden so nekoliko padle in zaključile trgovanje 0,7 % nižje.
  • Tesla (TSLA) je padla za 6,3 %, kar je bil že peti zaporedni padec.
  • XPeng (XPEV), še en kitajski proizvajalec električnih vozil, je izgubil 6,8 % vrednosti.
  • NIO (NIO) je padel za 6,7 %.

Je to znak, da so vlagatelji v paniki? Po mnenju analitikov bi lahko bila BYD-jeva odločitev prelomna, saj postavlja Teslo in tradicionalne avtomobilske velikane pred velik izziv.

Kaj pravijo analitiki?

Strokovnjaki iz vodilnih investicijskih hiš ocenjujejo, da bi BYD s tem lahko popolnoma preoblikoval trg:

  • Jefferies: “BYD je naredil popoln 180-stopinjski obrat pri avtonomni vožnji. Njihov predsednik Wang Chuanfu je jasno postavil novo strategijo podjetja, ki bo v prihodnjih letih temeljila na pametni vožnji za vse.”
  • UBS: “To bi lahko bila igra, ki spremeni pravila – še posebej v cenovno dostopnem segmentu. Če BYD ponuja napreden sistem avtonomne vožnje L2+ ADAS brez zvišanja cen, to pomeni velik pritisk na konkurente. Volkswagen bi lahko utrpel največjo škodo.

Prihodnost: vozila brez voznika, a brez Evrope?

Avtonomna vožnja postaja dostopnejša, a ključni igralci niso več le Tesla in tradicionalne avtomobilske znamke. Kitajska hitro prehiteva, znižuje stroške in uvaja tehnologije, ki bodo preoblikovale industrijo.

BYD Seagull je opozorilni signal za Evropo. Če evropski proizvajalci ne pospešijo razvoja avtonomnih tehnologij in ne ponudijo bolj dostopnih cen, bodo kmalu izgubili tekmo.


Vprašanje je torej preprosto: bo Evropa ostala del prihodnosti avtomobilske industrije ali bo postala le opazovalec v igri Kitajske in Tesle?

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.