Bodimo iskreni. Električni motocikli so do zdaj spadali v dve kategoriji. V prvo sodijo tisti, ki izgledajo kot kuhinjski aparati na steroidih in imajo karizmo opekača kruha. V drugo pa tisti, ki stanejo toliko kot garsonjera v Ljubljani, a z njimi ne pridete niti do morja, ne da bi vmes prebrali Vojno in mir, medtem ko čakate na polnilnici. A zdi se, da sta brata Barras iz Hong Konga s svojim novim projektom BBM Hiro Streetfighter končno našla sveti gral. Ali pa vsaj zelo dober približek.
V svetu avtomobilizma in motociklizma smo vajeni obljub. “Revolucionarno”, “prelomno”, “neverjetno”. Ponavadi te besede pomenijo le, da so dodali nov zaslon na dotik. Toda zgodba podjetja BBM (Better By Mistake? Ne, šalim se, gre za resno zadevo) je drugačna. Za njo stojita Guillaume in Benoît Barras, fanta, ki sta zadnjih 20 let preživela v svoji delavnici Angry Lane v Hong Kongu. Tam nista risala grafov porabe v Excelu, ampak sta z rokami v olju predelovala klasične motorje v umetnine. In ko fantje, ki razumejo dušo stroja, preklopijo na elektriko, moramo vsi vsaj za trenutek utihniti in poslušati.Njun prvenec, BBM Hiro Streetfighter, ni le še ena električna igrača. Je resen poskus reševanja “svete trojice” problemov električnih vozil: teže, dosega in hitrosti polnjenja. Večina proizvajalcev vas prisili, da izberete dve. BBM trdi, da vam bo dal vse tri.
Tehnologija, ki diši po dirkališču
Srce BBM Hiro Streetfighter ni nastalo v neki garaži. BBM je pametno sklenil partnerstvo z belgijskimi specialisti za EV tehnologijo, podjetjem Saroléa. Če vam to ime ne pove ničesar, naj vam namignem: ti ljudje vedo, kako narediti hitre stvari za dirke na otoku Man (Isle of Man TT Zero).
Rezultat tega sodelovanja je baterijski paket s kapaciteto 12,96 kWh. Sliši se malo? Morda za avto. Za motor, ki tehta zgolj 200 kg (441 lbs), pa je to ravno prav. Ključna prednost pa ni v velikosti, temveč v tehnologiji hlajenja. Paket uporablja pasivno hlajenje za celice in tekočinsko hlajenje za motor in inverter. Preprosto povedano: stvar se ne pregreje, ko jo priganjate ali ko jo priklopite na hitri polnilnik.
“To ni motor za tiste, ki radi čakajo. To je motor za tiste, ki se jim mudi živeti.”
Foto: BBMFoto: BBM
Številke, ki ne lažejo (in nekatere so strašljive)
Pustimo filozofijo BBM Hiro Streetfighter in poglejmo številke, ki nas vse najbolj zanimajo. Radialni električni motor na zadnje kolo pošlje 70 kW (94 KM) moči. To je številka, ki jo spoštuje vsak motorist. A pri elektriki je kralj navor. Hiro ponuja 150 Nm (111 lb-ft) navora, ki je na voljo takoj. Ne pri 5000 obratih. Takoj.
Kaj to pomeni v praksi?
Pospešek od 0 do 100 km/h (0-60 mph): 3,5 sekunde. To je hitreje, kot večina ljudi potrebuje, da najde gumb za vklop smernika.
Končna hitrost: Elektronsko omejena na 190 km/h (118 mph). Povsem dovolj, da izgubite vozniško dovoljenje v katerikoli državi na svetu.
Najbolj impresiven podatek pa ni hitrost vožnje, ampak hitrost polnjenja. BBM obljublja, da lahko na DC hitri polnilnici dodate 100 kilometrov (62 milj) dosega v zgolj 9 minutah. Baterijo lahko napolnite do 80 % v 15 minutah. To je čas, ki ga potrebujete za kavo in preverjanje Instagrama. Končno smo prišli do točke, kjer “range anxiety” (strah pred prazno baterijo) postaja stvar preteklosti.
Oblikovanje: Ko se funkcionalnost sreča z umetnostjo … motor je posrečen
Ker prihajajo iz sveta predelav (custom builders), brata Barras nista mogla narediti grdega motorja. Hiro Streetfighter izgleda fantastično. Okvir je narejen iz krom-molibden jekla (klasika, ki deluje), pomožni okvir je iz aluminija, karoserija pa iz – pazite to – bio-kompozitov. Ne le da so lažji in trpežnejši, so tudi popolnoma reciklirali. Trajnostno, a seksi.
Vzmetenje in zavore niso bile prepuščene naključju. Spredaj najdemo 43-milimetrske obrnjene vilice s 120 mm hoda, zadaj popolnoma nastavljiv monoshock, za ustavljanje pa skrbijo Brembo radialne čeljusti, ki grizejo v 320-milimetrske diske. To ni igrača, to je hardware za resne ovinke.
Kaj pa doseg BBM Hiro Streetfighter? Proizvajalec navaja več kot 220 km (137+ milj) mestne vožnje. Na avtocesti, kjer zračni upor postane vaš najhujši sovražnik, bo ta številka verjetno padla na nekje med 160 in 180 km (100–112 milj). A z možnostjo hitrega polnjenja to ni več usodna napaka.
Motor ponuja več načinov vožnje in spremljevalno aplikacijo, s katero lahko natančno nastavite podajanje moči in regenerativno zaviranje. Ker živimo v letu 2025, je to seveda pričakovano.
Zaključek: Sanje ali resničnost?
BBM Hiro Streetfighter na papirju deluje kot sanjski paket. Združuje estetiko custom delavnice, tehnologijo dirkalnih inženirjev in uporabnost, ki jo električni motorji krvavo potrebujejo. Cena? Ocenjena na okoli 16.900 € (približno 18.400 $). Ni malo, a če pogledamo cene konkurence (khm, LiveWire, khm), je presenetljivo konkurenčna.
Edina težava? Čakanje. Prvi predprodukcijski prototipi bodo na voljo sredi leta 2026, Evropa ga bo dobila kmalu zatem, ZDA in Azija pa šele leta 2027. Do takrat se lahko na trgu zgodi marsikaj. Toda če bratoma Barras uspe prenesti svojo obsedenost z detajli iz unikatnih predelav v serijsko proizvodnjo, potem Hiro ne bo le še en električni motor. Bo motor, ki ga bomo dejansko želeli voziti. In to, dragi bralci, je v svetu baterij največji kompliment.
Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.
Prični z vpisom in videl boš zadetke - z ESC zapreš to okno!