Električna vojna med ameriškimi avtomobilskimi giganti je v polnem zagonu, zapletov in dramatičnih preobratov pa več kot v povprečni Netflixovi seriji. General Motors je s svojim električnim Hummerjem očitno zadel v polno in sedaj diha za ovratnik Fordovemu slavnemu modelu F-150 Lightning, ki se spopada s padcem prodaje. Medtem politiki mešajo štrene s kontroverznimi potezami, kupci ugibajo, ali se bodo vrnili k starim dobrim V8 motorjem, Južnokorejci pa začuda tudi ne najdejo več električne formule za uspeh. Poglejmo si torej podrobneje, kdo v tej električni telenoveli igra glavno vlogo (GMC Hummer) in kdo se bo moral sprijazniti z vlogami statistov.
General Motors je v drugem četrtletju 2025 namreč dosegel presenetljivo dobre prodajne rezultate z električnim modelom GMC Hummer, saj so jih v ZDA prodali kar 4.508 kosov. Čeprav je Hummerjeva cena precej nad običajno bolečinsko mejo za večino denarnic, je GM-ova robustna električna pošast s tem rezultatom nevarno blizu Fordovemu F-150 Lightningu. Ali gre za nov način statusnega simbola, ki ti omogoča, da se z luksuzno zeleno vestjo pripelješ na kavo in zavidaš tistim v Teslah?
GM-ova električna renesansa: je Nobelova že blizu?
GMC Hummer in njegov rezultat ni le osamljen triumf, ampak del izjemno uspešnega električnega kvartala, s katerim se GM že hvali na vseh straneh.
Ameriški avtomobilski gigant je domači publiki prodal še:
-
- 17.420 električnih modelov Equinox EV,
- 6.549 Blazerjev EV,
- 3.056 električnih Silveradojev,
- 1.524 GMC Sierra EV-jev ter
- 1.810 prestižnih primerkov modela Escalade IQ.
Če seštejemo vse električne avtomobile, je GM-ov električni oddelek svojo prodajo povečal za kar 111 % v primerjavi z enakim obdobjem lani. Kapo dol, GM, ste že v čakalni vrsti za Nobelovo nagrado za mir?
Ameriška pošta elektrificirana? BrightDrop pravi: “Da!”
Kot dodaten turbo pospešek GM-ovemu električnemu uspehu se je izkazal komercialni segment. BrightDrop, GM-ova hčerinska družba za električne dostavnike, je skoraj potrojila prodajo svojih električnih kombijev – od lanskih skromnih 490 vozil na 1.318 v letošnjem drugem kvartalu. Ali ameriška pošta končno misli resno?
GM mojstrsko krmari skozi električno tranzicijo
GM-ova impresivna rast prihaja prav v času, ko iz ponudbe umikajo starejše in cenovno dostopnejše električne modele Bolt EV in EUV. Toda podjetje je pravočasno skočilo na nov električni val z novejšimi modeli in s tem dokazalo, da zna upravljati s prehodom na elektrifikacijo bolje kot marsikateri tekmec – in to kljub trenutnim turbulencam na ameriškem avtomobilskem trgu.
Ford: Kje je polnilec? Potrebujemo hitro polnjenje!
Medtem pa Ford, največji GM-ov rival, ne uživa enako prijetne vožnje. Njihova prodaja električnih vozil je v primerjavi z drugim četrtletjem lanskega leta padla za kar 31 %.
Model F-150 Lightning je zdrsnil za 26 % na 5.842 prodanih vozil, električni kombi E-Transit pa kar za vrtoglavih 88 % – od solidnih 3.410 vozil na pičlih 418 enot. Tudi priljubljeni Mustang Mach-E beleži 20-odstotni padec s skupno 10.178 prodanimi primerki.
Pri Fordu sicer zatrjujejo, da je drastični padec prodaje E-Transita posledica večjih flotnih naročil, ki so bila izvedena že v prvem četrtletju. Toda splošna slika namiguje na globlje težave: podjetje je v prvi polovici letošnjega leta prodalo le 38.988 električnih avtomobilov, skoraj 12 % manj kot leto prej. Ford, morda čas za polnjenje baterij (dobesedno)?
Trumpov EV-zaviralec: Se vrača era V8 motorjev?
Na splošno trg električnih avtomobilov v ZDA vstopa v novo, bolj negotovo obdobje – in tako tudi GM Hummer. Administracija predsednika Donalda Trumpa je namreč napovedala ukinitev zveznih subvencij za električne avtomobile in uvedbo novih carin, kar je kratkoročno spodbudilo potrošnike, da pohitijo z nakupom. Vendar je vprašanje, ali lahko ta poteza vzdržuje dolgoročno rast. Zdi se, da se bodo Američani kmalu ponovno vrnili k svoji stari ljubezni – V8 motorjem.
Južnokorejski junaki tudi izgubljajo električni naboj
Tudi proizvajalca kot sta Hyundai in Kia, ki sta še pred kratkim uspešno premagovala ameriške proizvajalce na njihovem lastnem terenu, zdaj občutita padec. Hyundai je zabeležil zmanjšanje prodaje modelov Ioniq 5 in 6 za 12 % oziroma 8 %, Kia pa ima še večje glavobole zaradi modelov EV6 in EV9.
Fordov reševalni načrt: Cenejši EV-ji že leta 2027 (če Elon ne prehiti z Marsom)
Ford se namerava na nastale okoliščine odzvati z razvojem nove serije cenejših električnih vozil, med drugim tudi z električnim kompaktnim pickupom. Žal pa bodo ameriški vozniki na te nove modele morali potrpežljivo čakati vse do leta 2027. Morda bo do takrat že Elon Musk koloniziral Mars, kdo ve?
Električna vojna šele prihaja – kdo bo junak, kdo klovn?
Če povzamemo – električna vojna na ameriških cestah se šele dobro začenja. Kdo bo na koncu največji elektro junak in kdo elektro klovn, pa bomo še videli. Sicer pa, kaj je narobe z malo zdravega tekmovanja, če bo od tega vsaj Zemlja malce zadihala lažje, kajne? GMC Hummer je že zmagovalec!