BMW-jeva električna strategija je v zadnjih letih videti kot mojstrska igra iluzije. Na papirju njihovi EV modeli niso najboljši v dosegu, ne polnijo se najhitreje in ne temeljijo na namenski električni arhitekturi, pa vendar jih ljudje kupujejo kot vroče žemljice. Več kot Mercedes-Benz in Audi skupaj. Kako je to mogoče?
BMW trenutno temelji na strategiji “elektrificiraj, kar že imamo.” Modeli, kot sta i4 in iX3, niso razviti od začetka kot električni avtomobili, temveč uporabljajo platforme, ki so prilagojene tako za motorje z notranjim izgorevanjem kot za elektriko.
To ima nekaj prednosti (nižji stroški razvoja, prepoznavna oblika in znani modeli), a tudi veliko slabosti:
- Doseg? i4 se na avtocesti ne more kosati s Teslo Model 3. Niti tehnološko – niti cenovno.
- Polnjenje? BMW še vedno vztraja pri 400-voltni arhitekturi, medtem ko Porsche, Hyundai že igrajo v 800-voltni ligi.
- Optimizacija prostora? Električni modeli niso tako prostorni, kot bi bili, če bi BMW že prej razvil namensko platformo.
- Toda zakaj se BMW-jevi električni modeli vseeno prodajajo? Znamka ima še vedno neverjetno zvesto bazo kupcev.
“NEUE KLASSE”: bo BMWjev zadnji “ALL-IN”
V Münchnu se zavedajo, da trenutni model ne more trajati večno. Zato pripravljajo Neue Klasse, ki bo prva prava BMW-jeva platforma izključno za električne avtomobile. Obljubljajo večji doseg, hitrejše polnjenje in revolucionaren napredek v učinkovitosti.
Prvi model bo električni SUV velikosti X3, sledil mu bo naslednik serije 3. In to je ključno – če BMW z Neue Klasse ne uspe ustvariti revolucionarnega električnega modela, lahko resno izgubi bitko s Teslo, Mercedesom, Hyundaiem in kitajskimi znamkami.
Čas se izteka – avtomobile se bo kupovalo po osnovnih specifikacijah
BMW ima še nekaj let “fore,” preden kupci začnejo resno razmišljati o alternativah. Če bo Neue Klasse res tako dobra, kot obljubljajo, lahko BMW ponovno zavzame prestol inovacij.
Če pa se bo zgodilo, da bodo konkurenti še vedno boljši v dosegu, polnjenju in ceni, potem se lahko BMW znajde v težavah. Premijska znamka, ki v električni prihodnosti ne bo ponudila najboljše tehnologije, bo slej ko prej izgubila privlačnost.
Je BMW torej na robu preobrata ali bo izgubil korak? Odgovor bomo dobili leta 2025, ko pride prva Neue Klasse. Do takrat pa se bodo morali kupci zadovoljiti z “električnimi BMW-ji, ki so v resnici bencinski BMW-ji brez bencina.