BMW iX 2025 odgovarja na kritike iz preteklosti saj, ko je BMW leta 2022 predstavil model iX, so bili odzivi izjemno mešani. Nekateri so ga slavili kot prelomnico v električni mobilnosti, medtem ko so drugi imeli resne pomisleke – še posebej glede njegovega drznega dizajna. Sprednja maska, ki je del BMW-jeve sodobne identitete, je postala tarča kritik, saj so jo nekateri označili kot "preveliko", "neestetsko" in celo "neskladno s tradicijo znamke". Prav tako so številni avtomobilski novinarji opozarjali na to, da bi moral BMW kljub inovativnosti ohraniti določene klasične elemente oblikovanja, ki jih ljubitelji znamke pričakujejo.
Z modelnim letom 2025 – BMW iX 2025 – je BMW odgovoril na te kritike z bolj uglajenim dizajnom, izboljšanimi aerodinamičnimi rešitvami in povečanim dosegom. Vse to pa seveda ob ohranjanju osrednje filozofije modela iX – vrhunske električne mobilnosti s pridihom prestiža.
Popravljena forma, ki zdaj resnično deluje na novem BMW iX 2025
Ena največjih sprememb, ki jih prinaša prenovljeni BMW iX, je subtilna, a pomembna preobrazba zunanjosti. Čeprav je celoten oblikovni jezik ostal prepoznaven, so zdaj določeni elementi bolje uravnoteženi. Ledvička je sicer še vedno velika, vendar je zaradi novih vertikalnih linij in integrirane osvetlitve BMW Iconic Glow videti bolj prefinjeno in manj agresivno. Prenovljeni LED žarometi, ki zdaj vključujejo vertikalne dnevne luči, dajejo avtu bolj “osredotočen” pogled, zadek pa je vizualno bolj kompakten in skladno oblikovan.
Morda najpomembnejša izboljšava zunanjosti BMW iX 2025 je nova aerodinamična zasnova, ki prispeva k večji učinkovitosti. Zmanjšan je upor zraka, kar v praksi pomeni manjšo porabo energije pri višjih hitrostih in posledično boljši doseg. Prav tako BMW zdaj ponuja širši nabor barv, ki dodajo nekaj ekskluzivnosti – med njimi izstopajo Arctic Race Blue, Dune Grey in BMW Individual Frozen Pure Grey.
Električni pogon, ki zdaj postavlja nove standarde
BMW iX je že v prejšnji različici ponujal impresivne številke, a zdaj so te še bolj izpopolnjene. Model iX xDrive45 ima baterijo kapacitete 94,8 kWh, ki mu omogoča doseg do 602 kilometrov (374 milj) po WLTP standardu. Še bolj impresiven je model iX xDrive60, ki z baterijo kapacitete 109,1 kWh doseže neverjetnih 701 kilometrov (435 milj) dosega – kar ga postavlja v sam vrh električnih SUV-jev. Najzmogljivejša različica, iX M70 xDrive, pa je pravi električni monstrum: 485 kW (659 KM), pospešek do 100 km/h (62 mph) v le 3,8 sekunde in navor kar 1.100 Nm (811 lb-ft) v načinu Launch Control.
Za vse modele je izboljšana tudi tehnologija rekuperacije, kar pomeni, da je regeneracija energije med zaviranjem bolj učinkovita in posledično prispeva k daljšemu dosegu. Prav tako je nadgrajen sistem polnjenja – zdaj lahko iX na hitri polnilnici doseže moč do 195 kW, kar pomeni, da lahko baterijo napolni od 10 % do 80 % v manj kot 40 minutah. AC polnjenje je prav tako nadgrajeno na 22 kWH, kar pomeni, da se bo ogromna baterija doma napolnila lahko tudi v samo 6 urah.
Notranjost, kjer se udobje in tehnologija združita v eno pri novem BMW iX 2025
BMW je bil od nekdaj znan po tem, da zna ustvariti notranjost, ki združuje ergonomijo, luksuz in najsodobnejšo tehnologijo. Novi iX pri tem ni izjema. Najbolj opazna novost je izboljšana izvedba ukrivljenega BMW Curved Display zaslona, ki združuje digitalni instrumentni panel in infotainment zaslon v eno celoto. Sistem BMW iDrive 8.5 zdaj omogoča bolj intuitivno upravljanje, vključno z video streamingom in celo možnostjo igranja iger med postanki na polnilnici.
Materiali so še bolj prefinjeni – poleg opcijskih usnjenih sedežev BMW zdaj ponuja tudi različice z okolju prijaznimi materiali, ki vključujejo reciklirane tkanine in trajnostne tekstile. Na voljo so tudi novi M športni sedeži, ki poleg vrhunske bočne opore prinašajo še dodatne masažne funkcije.
Tudi zvočna izolacija je doživela pomembne izboljšave. BMW zdaj uporablja peno v pnevmatikah, ki zmanjša hrup izpod koles, ter izboljšane akustične materiale v kabini, kar pomeni, da je vožnja v novem iX-u skoraj neslišno mirna – tudi pri višjih hitrostih.
Povratek v igro in dvigovanje standardov
Čeprav je bil prvi BMW iX 2025 v marsičem pionir električne mobilnosti, je imel tudi svoje pomanjkljivosti. BMW je te pomanjkljivosti zdaj odpravil in ustvaril električni SUV, ki ne le da prehiteva konkurenco, ampak jo v marsičem tudi postavlja pred resen izziv.
S povečanim dosegom, izboljšano aerodinamiko, prefinjenim dizajnom in tehnološkimi izboljšavami je novi iX 2025 boljši v vseh pogledih. Cena? Če imate od 90.000 evrov naprej, lahko začnete resno razmišljati o tem, da bi ga imeli v svoji garaži. In če vas zanima najboljša različica, M70 xDrive, boste morali pripraviti še nekoliko več.
Če so vas pri prejšnji generaciji iX zmotile oblikovne posebnosti ali kakšni tehnični kompromisi, potem je zdaj pravi čas, da mu date še eno priložnost. BMW je pokazal, da posluša kritike in jih zna spremeniti v priložnosti. Novi iX je ultimativna mešanica moči, dosega in prestiža – in zdaj se zdi, da je BMW resnično našel pravo formulo za električno prihodnost.