Nov BMW M2 Turbo Design Edition v Alpin-White barvi, ročno poslikanimi Motorsport trakovi in šeststopenjskim ročnim menjalnikom slavi dušo modela 2002 Turbo iz 1970-ih — ni za vsakogar, ampak za tiste, ki ljubijo adrenalinski spoj nostalgije in sodobne tehnike.
BMW zna spomin obuditi bolje kot večina znamk. Novi BMW M2 Turbo Design Edition ni zgolj še ena omejena izdaja za zbiratelje z napihnjenimi denarnicami. To je elegantno prepisano ljubezensko pismo legendarnemu BMW 2002 Turbo – prvemu evropskemu serijskemu avtomobilu s turbomotorjem, ki je leta 1974 svetu pokazal, da se tudi majhen bavarski kupe lahko obnaša kot razred zase.
Petdeset let pozneje BMW ponavlja vajo – in to z več sloga kot nostalgije. V času, ko so avtomobili vedno bolj električni in digitalni, so pri M diviziji rekli: “Kaj če bi naredili nekaj povsem analognega?” In tako je nastal M2 Turbo Design Edition.
Ikone se ne starajo – samo zamenjajo karoserijo
Vse se začne pri barvi Alpine White, ki služi kot čisto platno za ročno poslikane Motorsport črte. Rdeča, modra in svetlomodra ovijejo pokrov motorja in prtljažnik, povsem tako kot na originalnem 2002 Turbo. In če pogledaš spredaj, te na pokrovu pričaka obrnjeni napis “turbo” – da ga vozniki pred teboj lahko pravilno preberejo v vzvratnem ogledalu. Cinično? Malce. Genialno? Popolnoma.
Zgornji del krasi karbonska streha z integriranimi črtami, ki se raztezajo od vetrobranskega stekla do zadnjega spojlerja. Kombinacija karbonskih detajlov in klasične grafike deluje kot spretno usklajen duet starega in novega. In če ti črna 930M platišča niso dovolj vpadljiva, lahko za dodatnih nekaj tisoč evrov naročiš različico v barvi Matte Gold Bronze, ki izžareva čisti motorsport glamur sedemdesetih.
Kabina za tiste, ki še verjamejo v prestave
Ko odpreš vrata, te pričakajo osvetljeni pragovi z napisom “M2 Turbo” in notranjost, oblečena v črno usnje Vernasca. Šivi v barvah M traku subtilno povežejo zunanjost in notranjost. Na sredinski konzoli pa še ena drobna, a pomenljiva gesta – retro emblem “turbo”, ki spominja na čase, ko je bil turbo znak drznosti, ne algoritma za varčevanje z gorivom.
Pod prsti občutiš pravo redkost: šeststopenjski ročni menjalnik. Brez dvosklopke, brez tipk, brez simulirane “športne izkušnje” – samo mehanski stik med človekom in strojem. Takih avtomobilov je danes vse manj, zato ta M2 že po definiciji sodi med endemske vrste.
Za tiste, ki bi radi še več dirkaškega občutka, so na voljo M Carbon školjkasti sedeži, medtem ko standardno opremo dopolnjujejo ogrevan Alcantara volan, head-up zaslon in adaptivne LED luči M Shadowline.
Motor brez presenečenj – a poln značaja
Pod pokrovom ne tiči noben poseben trik. BMW je ohranil enak motor kot v običajnem M2: 3,0-litrski M TwinPower Turbo vrstni šestvaljnik s 473 konjskimi močmi (352 kW) in 550 Nm (406 lb-ft) navora. Pospešek do 100 km/h traja 4,1 sekunde, najvišja hitrost pa je omejena na 250 km/h (155 mph) oziroma 285 km/h (177 mph) z M Driver’s Package.
Nobene dodatne moči, nobenega “Performance Boost” gumba. BMW tukaj sporoča: ni pomembno, koliko moči imaš, ampak kako jo uporabiš. In res, občutek surove mehanike, ko menjalnik klikne v tretjo, se zdi danes bolj dragocen kot katerikoli dodatni konj pod pokrovom.
Ekskluziva z omejeno kilometražo – še preden zapusti tovarno
Cena? 82.900 ameriških dolarjev (plus 1.175 USD dajatev), kar pomeni približno 17 tisočakov več kot osnovni M2. Kdor bo godrnjal, naj se spomni, da je tudi originalni 2002 Turbo leta 1974 stal več kot večina konkurence – in danes velja za zbirateljski dragulj.
BMW ni razkril, koliko primerkov bo izdelal, a če v Münchnu rečejo “zelo omejena serija”, potem mislite na nekaj, kar se bo štelo v stotinah, ne tisočih. Proizvodnja se začne januarja 2026, prve dostave pa so predvidene spomladi.
Zaključek: turbo kot umetniški izraz
BMW M2 Turbo Design Edition je redka kombinacija drznosti in spoštovanja. Ne prinaša več moči, ne prinaša več hitrosti. Prinaša zgodbo. In v času, ko avtomobili postajajo vse bolj brezosebni, to šteje več kot kdajkoli prej.
Ta M2 ni narejen za tiste, ki iščejo najboljše razmerje med ceno in konji. Narejen je za tiste, ki želijo občutiti, kaj pomeni biti del zgodovine – ko jo primeš za prestavno ročico in jo popelješ skozi ovinek.
Če te zanima, kako zveni spomin, ko zavrtiš motor do rdečega polja, potem boš razumel, zakaj je ta avtomobil več kot le hommage. Je spomin, ki diha – in diha skozi šest prestav.