fbpx

BMW M3 CS Touring: prvič v zgodovini – ultimativni M-karavan

BMW M3 CS Touring
Foto: BMW

BMW je z modelom M3 CS Touring presegel samega sebe. Združil je dirkaško zmogljivost z vsakodnevno uporabnostjo in ustvaril vozilo, ki navdušuje tako na dirkališču kot na družinskih izletih. Prvič v zgodovini je ikonični M3 v različici CS na voljo tudi kot karavan. To pomeni, da se brutalen pospešek in vrhunska vozna dinamika združujeta z večjim prtljažnim prostorom in dodatno praktičnostjo

Pod pokrovom se skriva najbolj razvpit vrstni šestvalj M-oddelka, pospeški so hitrejši kot pri nekaterih superšportnikih, prostor pa dovolj velik za vikend pobeg na Nürburgring ali poletne počitnice v Alpah. BMW M3 CS Touring je avtomobil, ki bo spravil nasmeh na obraz vsakega pravega avtomobilskega navdušenca.

BMW M3 CS Touring
Foto: BMW
Foto: BMW
Foto: BMW
Foto: BMW
Foto: BMW

BMW M3 CS Touring ima motor s tehnologijo iz motošporta

Pod pokrovom se skriva 3,0-litrski vrstni šestvaljnik S58 z dvema mono-scroll turbinama, ki proizvede 550 KM (405 kW) in 650 Nm navora (479 lb-ft). To pomeni 15 kW (20 KM) več kot pri M3 Competition Touring z M xDrive.

Motor uporablja tehnološke rešitve iz motošporta: ultra tog aluminijast blok, kovana lahka ročična gred in inovativne valje s premazom iz železa za manj trenja. Turbini delujeta s povečanimi 2,1 bara pritiska, rezultat pa je brutalna odzivnost in konstantno nabiranje moči vse do 7.200 vrt/min.

Številke govorijo same zase. M3 CS Touring doseže 100 km/h v le 3,5 sekunde, do 200 km/h potrebuje 11,7 sekunde, končna hitrost pa je elektronsko omejena na 300 km/h. Če uporabimo metodologijo “one-foot rollout”, ki jo pogosto uporabljajo Američani, pa M3 CS Touring potrebuje le 3,2 sekunde do 100 km/h!


Kot se spodobi za vrhunsko M mojstrovino, moč ne gre le naravnost na vsa štiri kolesa – voznik ima popoln nadzor nad tem, kako želi izkusiti vozno dinamiko. BMW M3 CS Touring ima napreden štirikolesni pogon M xDrive, ki variabilno razporeja navor med osema in zagotavlja optimalen oprijem.

Pogonski sklop ponuja tri načine vožnje. Prvi je klasični 4WD, ki zagotavlja maksimalen oprijem, drugi je 4WD Sport, kjer se več moči prenaša na zadnjo os, in tretji je 2WD način, kjer je moč usmerjena izključno na zadnji kolesni par, s popolnoma izklopljenim DSC. Za tiste, ki uživajo v umetnosti drsenja skozi ovinke, je to popoln recept za zabavo.

Prenos moči poteka preko 8-stopenjskega M Steptronic avtomatskega menjalnika, ki omogoča izjemno hitre prestave in ponuja tri načine delovanja – od udobnega križarjenja do ekstremno ostrega pretikanja, primernega za dirkališče.

Foto: BMW
Foto: BMW
Foto: BMW
Foto: BMW

Lahka konstrukcija in optimizirano podvozje

BMW M3 CS Touring je kljub praktični karavanski obliki izjemno lahek, kar so inženirji dosegli z obsežno uporabo karbonskih vlaken (CFRP). Pokrov motorja, streha, prednji splitter, ogledala, zračne reže, zadnji difuzor in školjkasti sedeži so izdelani iz tega lahkega, a izjemno trpežnega materiala. Rezultat je kar 15 kg manj teže v primerjavi z M3 Competition Touring.

Podvozje je prilagojeno dirkaški zmogljivosti. M adaptive vzmetenje omogoča izjemno natančno vožnjo, hkrati pa ponuja različne nastavitve, ki omogočajo optimalno delovanje na cesti in stezi. Krmiljenje je ostrejše kot pri standardnem M3 Touring, medtem ko izboljšan aktivni M diferencial poskrbi za optimalen oprijem v vseh razmerah.

Zavore so zasnovane za ekstremne pogoje. Serijsko so na voljo M Compound zavore s črnimi ali rdečimi čeljustmi, opcijsko pa lahko posežete po M Carbon-keramičnih zavorah, ki so izjemno odporne na pregrevanje in ponujajo dirkaško zmogljivost.

Foto: BMW
Foto: BMW
Foto: BMW
Foto: BMW

Notranjost s pridihom dirkališča

Notranjost BMW M3 CS Touring ni le funkcionalna, temveč tudi estetska mojstrovina. M Carbon školjkasti sedeži, oblečeni v Merino usnje, ponujajo izjemno oporo pri dinamični vožnji. M Alcantara volan s sredinskim rdečim označevalcem in karbonski dodatki na sredinski konzoli in prestavnih lopaticah še dodatno poudarjajo športni značaj.

Foto: BMW

Kabina je opremljena z najnovejšim BMW iDrive 8.5, ki se upravlja preko 12,3-palčnega digitalnega merilnika in 14,9-palčnega infotainment zaslona. Sistem ponuja personalizirane nastavitve za vožnjo, vključno s konfiguracijo pogona, vzmetenja, zavor in stabilizacije.

Foto: BMW
Foto: BMW

Poleg tega M3 CS Touring ponuja impresiven prtljažni prostor, ki meri od 500 do 1.510 litrov, kar pomeni, da je avtomobil pripravljen tako na dirkališče kot na daljša potovanja.

Omejena serija in visoka cena

BMW ne razkriva točnega števila izdelanih enot, vendar vemo, da je bil M4 CS omejen na 1.700 enot, zato lahko pričakujemo podobno ekskluzivnost tudi pri M3 CS Touring. Cena v Nemčiji znaša 152.900 € (približno 159.000 $), kar ga uvršča med najdražje M3 modele vseh časov.

Prve dobave se bodo začele marca 2025, največ prodanih enot pa bo v Nemčiji, Evropi, Avstraliji, na Japonskem in v Južni Koreji.

Foto: BMW

Zaključek: BMW M3 CS Touring

BMW M3 CS Touring je avtomobil, ki presega vse meje – ponuja divjo zmogljivost, brezkompromisno vozno izkušnjo in hkrati prostor za vsakodnevno uporabo. Je sveti gral vseh M3 Touring modelov in bržkone zadnji te vrste pred elektrifikacijo.

Je najbolj ultimativni M-karavan vseh časov, ustvarjen za tiste, ki želijo združiti užitek v vožnji s praktičnostjo. Če si želite najbolj posebnega in zmogljivega M3 Touring modela, ne odlašajte – proizvodnja bo strogo omejena, cena pa bo verjetno s časom le še rasla. BMW M3 CS Touring je sanjski avtomobil za tiste, ki si upajo živeti hitro.

Foto: BMW

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.