fbpx

BMW M5 2025: hibrid s težko zadnjico

Novi najmočnejši BMW M5 ima svoje težave

BMW M5 2025
Foto: BMW

BMW je predstavil najnovejšo različico svojega ikoničnega modela M5, ki za leto 2025 - BMW M5 2025. Ta prinaša več moči kot kdajkoli prej, a tudi več teže za kar 600 kg in s tem tehnološke kompleksnosti. Hibridna tehnologija je zdaj del paketa, vendar ali to pomeni, da se je M5 oddaljil od svojega športnega DNK?

BMW M5 je skozi leta pridobil sloves izjemno zmogljivega športnega avtomobila, ki pa ni bil brez težav. M5 je bil pogosto znan kot eden izmed najmanj zanesljivih športnih avtomobilov na trgu. Z uvedbo hibridnega pogona v modelu 2025 – BMW M5 2025 – se te težave ne zdijo, da bi se kmalu končale. Na papirju se vse sliši odlično – več moči, manjša poraba goriva, napredna tehnologija. Toda v praksi je novi BMW M5 2025 težji in bolj zapleten kot kdajkoli prej, kar pomeni dvojne težave za lastnike. Teža avtomobila je zdaj več kot 2,5 tone, kar je skoraj 200 kilogramov več kot pri prejšnjem modelu. Vse to vodi k vprašanju: ali se M5 še vedno lahko imenuje športni avtomobil?


BMW M5 je skozi leta pridobil sloves izjemno zmogljivega športnega avtomobila, ki pa ni bil brez težav. M5 je bil pogosto znan kot eden izmed najmanj zanesljivih športnih avtomobilov na trgu. Z uvedbo hibridnega pogona v modelu 2025 se te težave ne zdijo, da bi se kmalu končale. Na papirju se vse sliši odlično – več moči, manjša poraba goriva, napredna tehnologija. Toda v praksi je novi M5 težji in bolj zapleten kot kdajkoli prej, kar pomeni dvojne težave za lastnike. Teža avtomobila je zdaj več kot 2,5 tone, kar je skoraj 600 kilogramov več kot pri prejšnjem modelu. Teža prejšnjega modela M5 (F90) je bila okoli 1.945 kg. Vse to vodi k vprašanju: ali se M5 še vedno lahko imenuje športni avtomobil?

Foto: BMW
Foto: BMW

Foto: BMW
Foto: BMW
Foto: BMW

Novi BMW M5 za leto 2025 prinaša številne tehnološke in zmogljivostne izboljšave, vendar tudi številne izzive. Pod pokrovom skriva 4,4-litrski twin-turbo V8 motor, ki ga podpira hibridni sistem. Ta kombinacija proizvede kar 727 konjskih moči (535 kW) in osupljivih 1.000 Nm navora. Pospešek od 0 do 100 km/h je sicer bliskovitih 3,5 sekunde (prej 3.3 sekunde), vendar se teža avtomobila, ki znaša več kot 2,5 tone, močno čuti na vsakem ovinku. Top hitrost znaša 305 km/h z opcijskim M Driver’s Package.

V popolnoma električnem načinu lahko novi BMW M5 doseže hitrosti do 140 km/h (87 mph). Visokonapetostna baterija, nameščena nizko v podvozju avtomobila, ima 18,6 kWh uporabne energije, kar omogoča električni doseg od 67 do 69 kilometrov (42 – 43 milj) po WLTP ciklu, kar je brez primere v tem razredu. Kombinirana polnilna enota novega BMW M5 omogoča polnjenje z izmeničnim tokom (AC) do 7,4 kW​.

Foto: BMW
Foto: BMW
Foto: BMW
Foto: BMW

Notranjost je visoko tehnološka in luksuzna, s poudarkom na udobju in naprednih funkcijah. Usnje, Alcantara in karbonska vlakna krasijo kabino, medtem ko dvojni zasloni dominirajo armaturno ploščo. BMW je zmanjšal število fizičnih gumbov, kar pomeni, da so številne funkcije zdaj nadzorovane preko zaslona na dotik. To je poteza, ki ni prišla brez kritik, saj odvrača pozornost med vožnjo.

Foto: BMW
Foto: BMW
Foto: BMW
Foto: BMW

Novi M5 je opremljen z najnovejšimi varnostnimi in voznimi asistenti, vključno s sistemom za preprečevanje trčenja, nadzorom mrtvega kota, pomočjo pri ohranjanju voznega pasu, prilagodljivim tempomatom in prepoznavanjem prometnih znakov. Kljub temu pa se te funkcije zdijo bolj kot popravki kot pa izboljšave, saj dodajajo kompleksnost že tako zapletenemu avtomobilu​.

Cena novega M5 je znatno višja kot pri prejšnjih modelih. Osnovna cena se začne pri približno 120.000 USD (približno 110.000 EUR), kar je velik skok v primerjavi s prejšnjimi modeli. Če dodate še nekaj opcij, se lahko cena hitro povzpne, kar pomeni, da novi M5 ni dostopen za vsakogar.

Zaključek: Novi BMW M5 za leto 2025 prinaša mešanico visoke tehnologije, izjemnih zmogljivosti in luksuznega udobja. Vendar pa se zdi, da se je BMW pri tem modelu nekoliko oddaljil od prave športne dediščine M5. Hibridni pogon in povečana teža prinašata svoje izzive, zaradi česar se M5 ne počuti več kot lahka in agilna športna limuzina, ampak bolj kot sofisticirana, a nekoliko težka potovalna raketa. Čeprav ima novi M5 še vedno veliko ponuditi, se ljubitelji klasičnih različic morda ne bodo strinjali s to novo smerjo. Predvsem, ker je slednja korak nazaj in ne korak naprej.

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.