BMW je z modelom R 12 G/S ustvaril stroj, ki ni zgolj poklon prvemu pravemu adventure motociklu – to je sodobna reinkarnacija legende, pripravljena na vse, kar ji svet vrže pod kolesa.
Čeprav BMW včasih deluje, kot da proizvaja motocikle zgolj za ljudi v zrelih letih, ki ob nedeljah polirajo kovčke, so z novim BMW R 12 G/S 2026 dokazali, da jim je v žilah še vedno vroča puščavska kri iz Dakarskih dni. R 12 G/S ni le nostalgičen poklon znamenitemu R80 G/S iz leta 1980 – to je resen, sodobno pripravljen enduro stroj, ki vas z veseljem popelje čez blato, prah ali vsakodnevno gnečo.
Ko se preteklost sreča s sedanjostjo
Da bi razumeli, zakaj je R 12 G/S tako poseben, moramo zavrteti čas nazaj v leto 1981, ko je BMW z modelom R80 G/S osvojil prvi Dakar Rally. Ta motocikel je v zgodovino zapisan kot prvi pravi “adventure bike” – vsestranski stroj za teren in cesto (Gelände/Straße). Novi R 12 G/S črpa iz te dediščine, a jo ne le posnema – jo nadgradi.
Telo motocikla sestavlja klasičen jekleni cevni okvir, motor pa je vpet kot nosilni del konstrukcije. Vozne lastnosti izboljšujeta nastavljiva 45 mm USD vilica Marzocchi spredaj in enojna Paralever zadnja nihajka, ki skupaj omogočata do 21 cm oddaljenosti od tal. Spredaj je na voljo 210 mm hoda, zadaj pa 200 mm – skoraj identično kot pri večji R 1300 GS Adventure.
Srce stroja: bokser s karakterjem
V središču modela R 12 G/S bije znani BMW-jev 1.170-kubični zračno-vodno hlajen bokser motor, ki razvije 109 konjev (81,3 kW) in 115 Nm navora. To zadošča za pospešek 0–100 km/h v 4,1 sekunde in največjo hitrost 200 km/h (124 mph). Pogon se prenaša preko 6-stopenjskega menjalnika z hidravlično suho sklopko.
Za pravo pustolovsko izkušnjo je tukaj tudi opcijski Enduro Package Pro, ki vključi višje sedeže, 18-palčno zadnje kolo, grobe “enduro” stopalke in dvignjeno krmilo – vse, kar potrebujete, če si želite v gozd, puščavo ali na kak planinski prelaz.
Tehnologija, ki deluje – in ne moti
Čeprav je R 12 G/S videti retro, je v notranjosti napolnjen z BMW-jevo najnovejšo tehnologijo: ABS Pro, dinamični nadzor oprijema, Hill Start Control, več voznih načinov (vključno z načinom Enduro), opcijski quickshifter Shift Assistant Pro, in še več.
Motocikel je dolg 220 cm, ima osnovno višino sedeža 85,8 cm, ki se z enduro paketom dvigne na 87,5 cm, tehta pa 229 kg. Za primerjavo: večji brat R 1300 GS Adventure tehta kar 272 kg.
Zavorni sistem sestavljajo dva 310 mm diska spredaj in en 265 mm disk zadaj, vsi podprti z ABS-jem, ki deluje tudi med nagibanjem – ker nesreča nikoli ne počiva.
Retro videz, ki ni iz kataloga
Ampak bodimo iskreni – tisto, kar vas bo resnično pritegnilo, je videz. Bel rezervoar z modrimi črtami, rdeč sedež, visoko dvignjeno sprednje blatno krilo, in klasična maska z okroglim žarometom – vse to izgleda kot komplet iz UN1T Garage, ne pa kot serijska proizvodnja. A to ni aftermarket kit, to je čisto pravi BMW. In prav ta pozornost do podrobnosti daje R 12 G/S tisti občutek “garažnega posebneža”, kljub temu da prihaja iz ene največjih moto tovarn na svetu.
Zaključek: več kot samo poklon, to je reinkarnacija
BMW R 12 G/S 2026 ni motocikel, ki bi ga izbrali samo zaradi videza (čeprav bi bil to že dovolj dober razlog). To je resen vsestranski stroj, ki bo zadovoljil tako nostalgične voznike kot sodobne avanturiste. Lahko ga vozite v službo, na kavo ali na ekspedicijo čez Balkanske makadame – in pri tem boste videti odlično.
Pri ceni od 16.395 dolarjev (cca. 15.100 € brez dajatev) gre za motocikel, ki ponuja res veliko – ne le na papirju, temveč tudi v realnem svetu. V časih, ko postajajo motocikli vse bolj podobni računalnikom na dveh kolesih, je R 12 G/S prijetna izjema. Ponuja pravo izkušnjo, pravo mehaniko, in kanček tiste pustolovske duše, ki smo jo skoraj že pozabili.
Če ste kdaj sanjali, da bi bili del Dakarja – zdaj lahko. Le da boste tokrat lahko oblečeni v jeans namesto v kevlar.