BMW je s predstavitvijo novega R 12 S ponovno obudil duh kultnega R 90 S. Kako izgleda srečanje preteklosti s sedanjostjo? Preverimo, kaj prinaša ta izjemni motocikel!
BMW Motorrad je z modelom R 12 S pripravil pravi poklon svoji bogati dediščini in ga hkrati prilagodil pričakovanjem sodobnega motociklista. Navdihnjen z legendarnim modelom R 90 S iz leta 1973, novi R 12 S združuje brezčasni retro dizajn in vrhunsko tehnologijo, s čimer prepriča tako ljubitelje nostalgije kot tiste, ki iščejo najnovejše inovacije. A preden se poglobimo v podrobnosti, se za trenutek ozrimo nazaj.
R 90 S – začetnik zgodbe
Pred skoraj petimi desetletji je BMW z modelom R 90 S preoblikoval svet športnih motociklov. Z močjo 67 KM (49 kW) in najvišjo hitrostjo 200 km/h (124 mph) je bil za tiste čase pravi tehnološki čudež. Njegova aerodinamična oblika, ki jo je zasnoval Hans A. Muth, in prepoznavna barvna shema Daytona Orange sta ustvarili ikonični motocikel, ki je premikal meje oblikovanja in zmogljivosti. Zmagi na prestižnih dirkah, kot sta Isle of Man TT in Daytona 200, pa sta dokončno utrdili njegov kultni status. R 90 S ni bil le motocikel – postal je legenda.
R 12 S – preplet tradicije in modernosti
Novi BMW R 12 S črpa svoj značaj prav iz te bogate dediščine. Oblikovno se spogleduje z retro estetiko, hkrati pa jo interpretira v sodobnem slogu. Njegova “Lavaorange metallic” barva z značilnimi kontrastnimi šivi na sedežu in ročnim oklepom z zatemnjenim vetrobranom poklonijo originalnemu modelu, medtem ko na vsakem koraku razkriva tehnično dovršenost. Detajli, kot so rdeča črka “S” na stranskih panelih in aluminijasti tank z brušenim lakiranim zaključkom, pričajo o natančnosti in premisleku pri oblikovanju.
R 12 S poganja 1.170-kubični zračno/vodno hlajeni bokser motor z dvema valjema, ki razvije 109 KM (81 kW) pri 7.000 vrt./min in 115 Nm navora pri 6.000 vrt./min. Ta konfiguracija omogoča pospeške, ki zadovoljijo tudi najbolj zahtevne voznike, z najvišjo hitrostjo preko 200 km/h (124 mph). Šeststopenjski menjalnik in kardanski prenos zagotavljata gladko in zanesljivo vožnjo.
Motocikel je opremljen z nastavljivo 45 mm obrnjeno vilico spredaj in Paralever zadnjim vzmetenjem z nastavljivim povratnim dušenjem in prednapetostjo. Za varno ustavljanje skrbijo dvojni 310 mm koluti s štiribatnimi radialno nameščenimi čeljustmi spredaj ter 265 mm kolut z dvobatno čeljustjo zadaj, podprt z BMW Motorrad ABS Pro sistemom.
Tehnična izpopolnjenost za zahtevne voznike
R 12 S temelji na modelu R 12 nineT, kar pomeni, da vključuje vse sodobne funkcionalnosti, ki jih motociklisti danes pričakujejo. Ponuja napredne sisteme, kot sta prilagodljiva LED svetila za boljšo vidljivost v zavojih in “Connected Ride” za brezhibno digitalno izkušnjo. Poleg tega so pri BMW poskrbeli tudi za udobje z ogrevanimi ročkami in sistemom za lažji speljevanje na klancu. Varnostne funkcije, kot je inteligentni klic v sili, še dodatno dvigujejo standard motociklistične vožnje.
Oblikovni presežek z možnostjo prilagoditve
BMW je znan po svoji pozornosti do detajlov, in R 12 S ni izjema. Kolesa z žičnatimi špicami, črna krmila in detajli iz serije Shadow in Shadow II ustvarijo popolno ravnovesje med retro estetiko in modernim slogom. Ljubitelji personalizacije bodo navdušeni nad široko paleto dodatne opreme, od titanovih izpušnih sistemov do minimalističnega zadnjega konca, ki motociklu doda še bolj dinamičen videz.
Zaključek: BMW R 12 S ni le motocikel, temveč poklon preteklosti in simbol prihodnosti. Njegov retro videz prepriča na prvi pogled, tehnična dovršenost pa zagotavlja vrhunsko vožnjo. Čeprav cena še ni potrjena, je pričakovati, da bo primerljiva z modelom R 12 nineT, kar ga postavlja v dostopen cenovni okvir za tiste, ki iščejo nekaj posebnega.
Čeprav uradna cena za BMW R 12 S še ni bila objavljena, je glede na primerljive modele, kot je R 12 nineT, pričakovati, da se bo cena gibala okoli 15.000 evrov.
Če vas pritegne motocikel, ki združuje brezčasno obliko, dirkaški duh in najnovejšo tehnologijo, potem je BMW R 12 S prava izbira za vas. To je motocikel, ki ne pripoveduje le zgodbe o svoji dediščini, temveč jo piše naprej – z vami na cesti.