BMW je potrdil proizvodnjo osupljivega 8 Series BMW Skytop, sodobne mojstrovine targa, omejene na le 50 primerkov. S ceno okoli 500.000 €, ta lepota združuje starinske oblikovne elemente in najsodobnejšo tehnologijo. A je vredna vsega tega hrupa?
Včasih se sanje resnično uresničijo, vendar so te pogosto rezervirane za tiste, ki imajo zelo globoke žepe. BMW je uradno predstavil serijsko različico modela 8 Series BMW Skytop, targa navdahnjen avtomobil, ki se poklanja legendarnim modelom, kot sta BMW 507 in Z8. Omejeno na samo 50 enot, in ja, prav ste prebrali, vse so že prodane! Cena? Vrtoglavih 500.000 €, kar pa ni preprečilo navdušencev, da bi si jih zagotovili takoj, ko je bila napovedana.
BMW Skytop vnaša starodavni šarm na trg, kjer prevladujejo futuristični dizajni. Navdihnjen po klasičnih modelih, kot sta 507 in Z8, ta model iz serije 8 odstopa od agresivnih in polarizirajočih linij, ki jih poznamo iz BMW-jevih novejših dizajnov. Sprednji del avtomobila s svojim “shark-nose” videzom vzbuja nostalgijo, hkrati pa ga dopolnjujejo gladke, neokrnjene linije.
Medtem ko si Skytop deli osnovo z modelom M8 Competition Convertible, vključno z 4,4-litrskim twin-turbo V8 motorjem, se ponaša z edinstveno zasnovo strehe. Namesto električno zložljive tkanine ima Skytop dve ročno odstranljivi targa plošči, oblečeni v sintetično usnje. Da, odstraniti ju boste morali sami, a to je del čara, mar ne? Le preverite vremensko napoved, preden se lotite vožnje.
Navdušenci nad BMW-ji ne bodo razočarani nad zmogljivostjo modela Skytop. Tako kot pri M8 Competition Convertible, tudi tukaj najdemo twin-turbo V8 motor, ki razvije 617 konjskih moči (460 kW) in 750 Nm navora. Do 100 km/h (62 mph) pospeši v zgolj 3,3 sekunde – dovolj, da vam nasmeh ostane na obrazu, ne glede na vreme. Motor je povezan z BMW-jevim štirikolesnim pogonom xDrive in osemstopenjskim samodejnim menjalnikom, kar zagotavlja, da je moč ves čas gladko in enakomerno razporejena.
Čeprav Skytop ni ravno dirkaška zverina, je njena moč daleč od skromne. Kljub svojemu elegantnemu in luksuznemu videzu je ta avtomobil še vedno prava zmogljivostna mašina. Največja hitrost? Elektronsko omejena na 250 km/h (155 mph).
Za avto, ki stane okoli 500.000 €, bi pričakovali kabino, ki kriči po razkošju. Vendar pa je ravno to področje, kjer bi lahko Skytop pustil nekatere kupce nekoliko razočarane. Kljub temu, da BMW poudarja “ročno izbrane materiale,” notranjost ostaja skoraj povsem enaka kot pri M8 Convertible. Če odštejete pol milijona evrov, bi morda pričakovali nekaj bolj unikatnega.
Kljub temu pa notranjost M8 ni katastrofa – je le preveč poznana za avtomobil v tem cenovnem razredu. Ena izmed prednosti pa je, da gre za uporabniško prijazno izkušnjo, brez velikih zaslonov, ki prevladujejo v mnogih BMW-jevih novejših modelih. Morda bo to cenjeno med puristi, ki si želijo, da ostane fokus na vožnji.
Z vsega 50 proizvedenimi primerki je Skytop zagotovljena zbirateljska redkost. BMW trdi, da je proizvodnja rezultat “navdušenega odziva,” ki ga je koncept prejel ob predstavitvi na Concorso d’Eleganza Villa d’Este. Adrian van Hooydonk, vodja oblikovanja pri BMW Group, je odločitev za serijsko proizvodnjo opisal kot “uresničitev sanj.” A je ta sanjski avtomobil res vreden vrtoglave cene?
V nekaterih pogledih, da. Ne kupujete le avtomobila, temveč ekskluzivnost in košček zgodovine znamke BMW. Retro navdahnjen dizajn Skytopa izstopa v množici modernih, ostrih linij. Njegova zmogljivost je nedvomno impresivna. A hkrati se mnogi sprašujejo, ali interier in tako visoka cena ne presegata tistega, kar avtomobil resnično ponuja.
Končna sodba: dragulj za zbiratelje
BMW 8 Series Skytop zagotovo ni za vsakogar. S ceno okoli 500.000 € (547.000 $) je bolj simbol ekskluzivnosti in avtomobilskega umetniškega dela kot praktičen vsakdanji avto. Za tiste, ki imajo srečo, da ga bodo vozili, Skytop ponuja popolno kombinacijo nostalgije in sodobne zmogljivosti, zavite v paket, ki je tako redek, kot je lep.
A bodimo iskreni: za ta denar dobite veliko več kot le tehnične specifikacije. Čeprav si motor deli z M8 in je notranjost skoraj kopija, bo retro dizajn in omejena proizvodnja Skytopa verjetno poskrbela, da bo ta avtomobil za vedno ostal zbirateljski kos. Vprašanje pa je, ali bi vi odšteli pol milijona evrov za avto, pri katerem morate pred odstranitvijo strehe pogledati v nebo? Za tistih 50 srečnežev je to vprašanje že odgovorjeno.