fbpx

BMW Z4 Final Edition 2026: Zadnji ples nemške legende v matirani črnini

Slovo zadnjega pravega roadsterja, preden nas vse pogoltnejo električni križanci.

BMW Z4 Final Edition 2026
Foto: BMW

Ljudje moji, svet gre v franže. Vsi kupujejo hladilnike na kolesih, ki jim pravimo SUV-ji, in nihče več ne ceni vetra v laseh, vonja po bencinu in tistega občutka, ko ti zadnjica drsi le nekaj centimetrov nad asfaltom. A preden dokončno ugasnemo luč in se priklopimo na vtičnico, nam BMW ponuja še zadnji, veličasten »Auf Wiedersehen«. To je BMW Z4 Final Edition 2026. In če imate vsaj malo bencina v krvi, boste zdajle nehali brskati po Instagramu in začeli poslušati.

Bodimo iskreni. Roadsterji umirajo. So kot dinozavri, ki strmijo v komet, le da je ta komet narejen iz litij-ionskih baterij in obsedenosti z varnostjo pešcev. Zato je BMW Z4 Final Edition več kot le avto. Je spomenik neki dobi. Dobi, ko smo se vozili zaradi užitka, ne pa zato, da bi prišli od točke A do točke B z minimalnim ogljičnim odtisom. BMW je napovedal, da bodo naročila odprta konec januarja 2026, proizvodnja pa se bo nepreklicno končala marca. Dva meseca. To je vse, kar imate, da rešite svojo dušo.

Foto: BMW
Foto: BMW
Foto: BMW

Oblikovanje: Zlobnež v večerni obleki

Poglejte ga. Ta avtomobil ne prosi za pozornost; on jo zahteva. Final Edition prihaja v ekskluzivni barvi Frozen Matte Black (zamrznjeno mat črna). Izgleda kot nekaj, kar bi vozil Darth Vader, če bi imel krizo srednjih let in vikend v St. Tropezu. To ni barva za sramežljive. To je barva, ki sosedu s Priusom pove: “Da, kurim fosilna goriva in v tem neizmerno uživam.”

Zunanjost dopolnjujejo M High-gloss Shadowline dodatki, ki vso tisto svetlečo kromo, ki jo ponavadi najdete na avtomobilih za upokojence, zamenjajo z grozečo črnino. In potem so tu zavorne čeljusti. Visoko sijoče rdeče zavorne čeljusti. So kot rdeča šminka na fatalni ženski – opozorilo, da se stvari lahko hitro zapletejo.

“Avto ne sme biti le prevozno sredstvo. Mora biti podaljšek vašega ega, vašega značaja in včasih, samo včasih, vašega srednjega prsta dolgčasju.”

BMW Z4 Final Edition 2026
Foto: BMW
Foto: BMW
Foto: BMW
Foto: BMW

Motor in zmogljivost: Srce, ki bije bencin

Pod pokrovom se skriva bistvo, zaradi katerega BMW-ju sploh še kaj oprostimo. Ponudba se začne pri modelih sDrive20i in sDrive30i, a bodimo resni – če kupujete zadnjo serijo, ciljate na vrh. Govorim o modelu M40i.

Tu stvari postanejo resne. Poganja ga veličasten vrstni šestvaljnik, ki razvije 340 konjskih moči (253 kW). To je tista vrsta moči, ki ni nujno potrebna, je pa nujno zaželena. Navora je dovolj, da premakne manjšo goro – ali pa vsaj vaš ego iz semaforja hitreje kot tipa v sosednjem Audiju.

In številke? BMW navaja pospešek od 0 do 62 milj na uro (0–100 km/h) v 5,0 sekundah. Morda boste rekli: “Jan, ampak električarji to zmorejo v treh!” Res je. Ampak v električarju to čutite kot padec v dvigalu. V Z4 M40i je to drama. Je rjovenje motorja, je pokanje iz izpuha, je mehanski balet, ki ga ne more nadomestiti nobena programska oprema. Končna hitrost je, kot se za nemški avto spodobi, verjetno elektronsko omejena na 250 km/h (155 mph), a bodimo iskreni – pri tej hitrosti z odprto streho ne boste skrbeli za številke, ampak za to, da vam ne odpihne lasnega vložka.

Ena najbolj zanimivih (in morda nostalgičnih) lastnosti te edicije je streha. Opremljen je z elektro-hidravlično zložljivo trdo streho. To je redkost v modernem svetu platnenih streh in spomin na legendarno generacijo E89. Pomeni, da imate pozimi kupe, poleti pa solarij na kolesih. Transformacija traja le nekaj sekund in verjemite mi, to je teater, ki ga sosedje morajo videti.

Foto: BMW

Notranjost: Kjer se Alcantara sreča z nostalgijo

Ko enkrat sedete noter, vas objame kombinacija usnja Vernasca in Alcantare. Ni preveč zaslonov, ni preveč neumnosti. BMW še vedno razume, da mora biti voznikovo okolje osredotočeno na… voznika. Volan je debel, mesnat, točno tak, kot ga želite držati, ko zadnji konec avtomobila rahlo zapleše v ovinku.

To ni družinski avto. Prtljažnik je verjetno dovolj velik za dve kreditni kartici in zobno ščetko. Ampak koga briga? Če morate prevažati omaro iz Ikee, si kupite kombi. To je avto za pobeg. Za tiste trenutke, ko morate uiti ženi, otrokom, davčni upravi ali preprosto realnosti.

Zaključek: Kupite ga, dokler še lahko

Poglejte, 2026 BMW Z4 Final Edition ni najbolj racionalen nakup. Verjetno bo drag. Verjetno bo pil preveč bencina za okus Grete Thunberg. In z vidika praktičnosti je popolnoma neuporaben. A prav zato je popoln.

Je spomin na čas, ko so avtomobile delali inženirji, ki so ljubili vožnjo, in ne računovodje, ki ljubijo Excel tabele. Je labodji spev konceptu “Freude am Fahren”. S svojimi 340 hp (253 kW) in klasičnim zadnjim pogonom ponuja nekaj, kar izginja – pristen, nefiltriran užitek.

Če imate na računu odvečnih nekaj deset tisočakov (cena še ni uradna, a pričakujte, da bo bolela), ne oklevajte. Naročila se odprejo konec januarja 2026. Marca bo vsega konec. Ne bodite tisti tip, ki bo čez deset let vnukom razlagal, kako so nekoč obstajali avtomobili, ki so ropotali in dišali, vi pa ste takrat kupili električni skiro.

Ali bi ga imel? Absolutno. Že samo zato, da ga parkiram v garažo in gledam tisto matirano črno barvo, medtem ko se svet zunaj vrti v napačno smer.

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.