fbpx

Buick Electra SUV Concept 2025 – futuristični križanec z 900-voltno dušo, 640 kW polnjenjem in barvo, ki menja razpoloženje

Najnovejši kitajski “sok iz ameriške limone”

Buick Electra SUV Concept 2025
Foto: Buick

Če mislite, da ste že videli vse barvne trike in polnilne rekorde, počakajte, da ta Buick razpre “krila”. To je Buick Electra SUV Concept 2025.

Ko se v Šanghaju odprejo vrata razstavnega paviljona, po tleh steče svetloba, ki jo na pol zmede futuristična karoserija v foto-kromatsko-meta-zeleni – Buick Electra SUV Concept 2025. In preden vas zgrabi redar, ker buljite predolgo, ugotovite, da gledate Buick Electra SUV Concept – ameriško-kitajski hibrid (v smislu genetike, ne pogona), ki obljublja 640 kW DC polnjenja in barvo, ki menja razpoloženje hitreje kot najstnik na TikToku.

Foto: Buick
Foto: Buick

Krila po receptu “Xiaoyao”

Buick v Šanghaju ni varčeval z marketingom. Buick Electra SUV Concept 2025 temelji na povsem novi arhitekturi “Xiaoyao”, ki združuje Ultium 2.0 platformo in modularno podvozje za MPV-je, limuzine in seveda SUV-je. Kratki previsi, dolg pokrov, lebdeči D-stebriček in kolesa, ki bi jih kakšen Golf poklical “nadvodna krila”, ustvarijo silhueto, ki v živo deluje bolj Marvel kot Michigan.

Foto: Buick
Foto: Buick

Buick Electra SUV Concept 2025: Aerodinamika za influenserje

Sprednji del je brez rešetke – po novem se spodobi za EV aristokracijo – z ozko režo nad žarometi, skozi katero zrak potuje v kabino in čez baterijsko dno ter ga pri tem tudi hladi. Zadaj se lebdeči spojler in usločeni stebrički igrajo nastavljivo perut, ki znižuje koeficient zračnega upora (številk še ni, a pri Buicu prisegajo, da bo najboljši v razredu).

Električni drobovje (zaenkrat v številkah platforme) – Buick Electra SUV Concept 2025

Ker je koncept – beri: “Še nimamo dokončnih tabel, a v PowerPointu se sliši fantastično” – se Buick sklicuje na 900-voltni pogonski sklop in 6C LFP baterijo, ki jo skupaj varita GM in CATL.

  • 10-minutno polnjenje → 350 km (217 mi) dometa
  • Najvišja polnilna moč 640 kW – če boste našli polnilnico, ki tega ne bo spremenila v umetniško inštalacijo.
  • Platforma podpira pogon RWD in AWD ter do 440 kW (603 hp) sistemske moči
Foto: Buick
Foto: Buick
Foto: Buick

Za tiste, ki potrebujete oprijemljivejše cifre, poglejmo serijski Electra E5, ki si deli večino drobovja:

  • 180 kW (241 hp) enojni motor
  • 330 Nm (243 lb-ft) navora
  • 0–100 km/h v 7,4 s
  • Končna hitrost 180 km/h (112 mph)

Ni dvoma, da bo koncept dodal še kakšen motor (ali dva) in znižal čas do stotice v območje, kjer kratek vzdih že šteje za štoparico.

Barva, ki se norčuje iz Pantone lestvic

Buick barvo opisuje kot “kovinsko foto-kromatski kalejdoskop”:

  • Mirujoča pojava – prosojno sivo-zelena kovinska meglica, kot jutranja rosa na bambusovem listu.
  • Direktno sonce – nežni zlati odsevi, ki “napihnejo” linije karoserije.
  • Sprememba kota – zabrisani modri haloji, ki namigujejo na gibanje, še preden avto pomakne molekulo.
Foto: Buick

Kabina: Shangri-La v krofarnici

Uradnih fotografij notranjosti še ni (Buick noče pokvariti “wow” efekta), vendar platforma obljublja 50-palčni AR-HUD, osmih zaslonov in Qualcomm 8775 čip, ki ga bo polnil lokalni AI velik kot liter in pol bencina. Dodajte še “ničelno gravitacijo” sedežev in pet-conski wellness klima-sistem, pa dobite kabino, v kateri boste na 350-kilometrski postanek težje izstopili kot iz masažnega stola.

Varnost in avtonomija

Lidar + radar + kamera = tridelni sistem zaznave; katerikoli senzor odpove, voznik dobi “prijazen” opomin, naj prime volan, preden ga prime karma. L2+ pomočnik vožnje je zasnovan map-less – torej se zanaša na možganske napade silikona, namesto na posodobitve zemljevidov, ki jih vedno dobite tri krožišča prepozno.


Zaključek: Buick Electra SUV Concept

Buick Electra SUV Concept ni zgolj oblikovna vaja; je predigra za šest serijskih modelov, ki naj bi se v naslednjih 12 mesecih spustili s traku in napadli kitajski (ter po možnosti svetovni) EV-parnjak. V praksi to pomeni, da bo Buick – znamka, ki smo jo Evropejci vajeni gledati le v filmih o ameriških upokojencih – čez dve leti ponujal križanca, ki se polni hitreje kot vi naročite kavo in spreminja barvo kot vaš zadnji “mood ring”. Cena? Še v oblakih PR-floskul, a če bo sledila modelu Electra E5, računajte na pod 25 tisoč evrov na Kitajskem in nekaj Clarksonovih psovk več v Evropi zaradi dajatev.

Skratka: Electra ni samo električna, temveč elektrizirajoča – dokaz, da zna tudi starejši gospod z logotipom treh ščitov v rokavu potegniti trik, ki bo Tesli dvignil obrv, BMW-ju pa krvni tlak. Pripnite si pasove: Buickov grom prihaja in to z 900 volti.

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.