V svetu, kjer so zasloni, asistenti in digitalni varnostni sistemi postali samoumevni, Capricorn 01 Zagato vstopi kot izziv: “Kaj pa če bi šlo zopet drugače?” Ta avtomobil ni kričeča razstava tehnologije, ampak meditacija nad gonilno silo, estetiko, roko, ki stisne volan, in dušo, ki čuti tlak v asfaltu.
Pod pokrovom Capricorn 01 Zagato se skriva 5,2-litrski superpolnjen V8, nameščen na sredini. Proizvede impresivnih 888 konjskih moči (662 kW) in okoli 1.000 Nm (738 lb-ft) navora. Vsa ta moč gre izključno na zadnji kolesi prek 5-stopenjskega ročnega menjalnika s starošolsko razporeditvijo “dog-leg” – prva prestava spodaj levo, kot pri pravih dirkalnikih.
Rezultat? Pospešek od 0 do 100 km/h (0–62 mph) v manj kot 3 sekundah in največja hitrost okoli 360 km/h (224 mph). Zagato je torej ustvaril avto, ki se požvižga na formule električne učinkovitosti in hibridne pomoči – raje zaupa človeškim refleksom in volji do nadzora.
Oblika: retro duša, karbonsko telo
Če bi bil “lepota” merljiva v kilogramih, bi bil Capricorn 01 Zagato podhranjen. Karoserija je narejena skoraj v celoti iz ogljikovih vlaken, zato celoten avto tehta manj kot 1.200 kilogramov (2.645 lb). Dvojni “bubble” na strehi – Zagatov zaščitni znak – ni le oblikovni podpis, temveč poklon klasiki, ki sega vse do 50. let.
Zagato ni šel po poti spektakla. Ni ogromnih kril, ni odvečnih krivulj. Aerodinamika se skriva v dnu – difuzorji in skriti kanali ustvarjajo pritisk, ne da bi avto kazal mišice. Rezultat je eleganca, ki diha skozi proporce, ne skozi agresijo.
Notranjost: tempelj za voznika: Capricorn 01 Zagato
Če bi pričakovali digitalni zaslon ali glasovnega asistenta, ste v napačnem avtu. Tu boste našli analogne merilnike, stikala iz aluminija in titana ter vonj usnja Connolly in Alcantare. Nobenega infozabavnega sistema, le prečiščen prostor, ki te prisili, da gledaš na cesto, ne na ekran.
Sedeži so fiksni – tvoj hrbet se prilagodi avtu, ne obratno. Namesto tega lahko nastaviš volan, stopalke in celo prestavno ročico, ki jo je mogoče premakniti za nekaj centimetrov naprej ali nazaj. Je surovo, a natančno. Minimalizem, ki ne išče pozornosti, ampak fokus.
Mehanika: po meri strasti – tudi to je Capricorn 01 Zagato
Podvozje je klasično dirkaško: dvojna A-roka (double wishbone) spredaj in zadaj, z Blaž (Bilstein) blažilniki in tremi nastavitvami – Comfort, Sport, Track. Zavore so karbonsko-keramične z 6-batnimi čeljustmi, kar zagotavlja brutalno zavorno moč in minimalno fading pri visokih hitrostih.
Volanski mehanizem uporablja električno pomoč le pri nizkih hitrostih – ko pa enkrat presežeš 80 km/h (50 mph), elektrika izgine in ostane le neposreden stik med volanom in pnevmatiko. To je občutek, ki ga moderni avtomobili že dolgo skrivajo za plastmi algoritmov.
Ekskluziva: 19 primerkov, noben enak
Zagato in Capricorn sta skupaj ustvarila nekaj redkega – dobesedno. Izdelanih bo le 19 avtomobilov, kar simbolično odraža leto ustanovitve Zagata – 1919. Vsak primerek bo ročno zgrajen v Nemčiji, v Capricornovem obratu blizu Nürburgringa, in prilagojen kupčevim željam.
Prve dostave so napovedane za prvo polovico leta 2026, cena pa se giblje okoli 2,95 milijona evrov (3,1 milijona USD) – še preden začnete razmišljati o davkih.
Zaključek: analogni odpor v digitalni eri
Capricorn 01 Zagato ni avto za ljudi, ki iščejo udobje, tišino ali Apple CarPlay. To je stroj za ljudi, ki razumejo zvok kovine, občutek tresenja menjalnika in tanko mejo med nadzorom in norostjo.
V svetu, kjer avtomobili vozijo sami, ta Zagato zahteva, da voziš ti. In če imaš v sebi še kanček bencina v krvi, bo to zvenelo kot pesem svobode – kričeča, mehanska in čudovito človeška.