fbpx

Caterham Project V: električni športni avtomobil s pridihom Yamahine tehnologije

Električna revolucija, ki bo konkurirala Porscheju Caymanu

Caterham Project V
Foto: Caterham

Caterhamov Project V, električni športni avtomobil, se razvija v pravo cestno zverino. Z Yamahinim motorjem in dizajnom, ki ohranja tradicijo lahkih športnih avtomobilov, bo ta električni coupé izzival Porsche Cayman.

Ko govorimo o elektrifikaciji športnih avtomobilov, je Caterham s svojim Caterham Project V resnično vstopil na razburljivo pot inovacij. Britanska znamka, znana po svojih lahkih in agilnih avtomobilih, je z električno zasnovo stopila korak naprej in vse ljubitelje hitrosti pripravlja na povsem nov električni užitek – seveda ob pomoči Yamahinega električnega motorja.

Foto: Caterham

Se spomnite, ko je Caterham lani na Goodwood Festival of Speed predstavil koncept Project V? Takrat je presenetil z izjemno nizko težo – le 1.190 kilogramov (2.623 funtov). No, zdaj ta koncept ni več samo futuristična vizija, ampak postaja resničnost. In največje presenečenje? Projekt bo poganjal prav poseben vir – Yamaha. Japonski gigant, ki je bolj znan po motociklih kot avtomobilih, bo prispeval električni pogonski sklop, ki bo poganjal to cestno zverino.

Električna moč s pridihom Yamahinega inženiringa

Pri Caterhamu ne želijo razkriti preveč podrobnosti o Yamahinem motorju, ki bo poganjal Project V, vendar je koncept, predstavljen lani, imel impresivnih 268 KM (200 kW) in pogon na zadnja kolesa. Dovolj, da se bo uspešno kosal s konkurenco, kot je Porsche Cayman. Yamaha sicer ni novinka v avtomobilski industriji – pomagala je pri razvoju nekaterih ikoničnih avtomobilov, med njimi Toyote 2000GT in Forda SHO. Zdaj pa je pripravljena, da svoje mojstrstvo na področju elektrifikacije prenese v športni avtomobil.

Prva proizvodna različica tega avtomobila naj bi bila dokončana do sredine naslednjega leta, serijska proizvodnja pa je načrtovana za leto 2026. To pomeni, da imamo še nekaj časa, preden se bomo lahko usedli za volan te mojstrovine, vendar že zdaj obljublja veliko.

Foto: Caterham
Foto: Caterham

Hitra pospeševanja in optimalna avtonomija

Koncept, ki smo ga videli na Goodwoodu, je imel tudi precej impresivne zmogljivosti. Pospešek od 0 do 100 km/h (62 mph) je dosegel v manj kot štirih sekundah, najvišja hitrost pa je bila ocenjena na 230 km/h (143 mph). K temu je pripomogla tudi 55 kWh litij-ionska baterija, ki je ponujala doseg do 400 kilometrov (249 milj) po optimističnem WLTP ciklu. Poleg tega je avtomobil podpiral hitro DC polnjenje z močjo 150 kW, kar omogoča, da se baterija napolni od 20 % do 80 % v približno 15 minutah. Ja, hitrost polnjenja in pospeševanja sta na nivoju, kot se za športni električni avtomobil spodobi.

Foto: Caterham

Poceni inovacije – Maserati in Audi pri sestavnih delih?

Čeprav bi morda pričakovali, da bo tak avtomobil povsem ročno izdelan, Caterham ni šel po tej poti. V procesu razvoja so si “izposodili” nekaj delov drugih avtomobilov. Tako boste v notranjosti našli sedeže iz Maseratija in celo nekatere komponente iz Audija TT. Prihajajoča serijska različica naj bi še vedno uporabljala te in druge dostopne dele, kar bo pripomoglo k nižanju proizvodnih stroškov – kar pomeni, da bo Project V morda celo cenovno dostopnejši, kot bi sprva mislili.

Yamahina zgodovina v avtomobilizmu – zavidljiv seznam projektov

Yamaha, kljub temu da ni izdelovala lastnih avtomobilov, ni nova v avtomobilski industriji. V šestdesetih letih prejšnjega stoletja so pomagali Toyoti pri razvoju slavnega 2000GT, prav tako pa so sodelovali z Fordom pri razvijanju motorjev za serijo SHO. Njihova najbolj prepoznavna vloga pa je zagotovo bila pri razvoju legendarnega Lexusa LFA in njegovega atmosferskega V10 motorja, ki še danes velja za enega najbolj ikoničnih. Od V8 motorjev za Volvo do štirivaljnikov za Toyoto Celico in Lotus Elise, Yamaha ima bogato zgodovino inovacij v avtomobilskem svetu.

Zdaj pa vstopajo na področje elektrifikacije. Sicer še vedno eksperimentirajo z motorji na vodik za svoje buggije in golf vozila, vendar se zdi, da je elektrifikacija njihov naslednji veliki korak.

Foto: Caterham
Foto: Caterham

Zaključek – športna prihodnost s pridihom Yamahine zgodovine

Caterhamov Project V je več kot le še en športni električni avtomobil. Je simbol sodelovanja dveh tehnoloških velikanov – Caterhama in Yamahe – ki združujeta tradicijo, inovacijo in električno prihodnost. Z Yamahinim pogonskim sklopom bo ta športni coupé ponudil vozno izkušnjo, ki bo nedvomno navdušila vse ljubitelje hitrosti in inovacij.

Foto: Caterham

Čeprav bo na ceste prišel šele čez nekaj let, smo lahko prepričani, da bo Caterham s svojo lahkotnostjo in agilnostjo še naprej postavljal nove standarde v svetu športnih avtomobilov. Bo Project V lahko premagal Porsche Caymana? Čas bo pokazal, vendar z Yamahino električno močjo v ozadju so možnosti zagotovo na njegovi strani.

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.