fbpx

Changan Deepal S05: Električni SUV, ki krade poglede Evrope

Kompaktni električni SUV z evropskim dizajnom in kitajsko dušo

Foto: Changan Deepal

Na sejmu IAA Mobility 2025 v Münchnu je Changan Deepal S05 pritegnil pozornost kot električni SUV, ki obljublja revolucijo. S futurističnim dizajnom, razvitim v Torinu, solidnimi specifikacijami in ceno, ki ne zahteva druge hipoteke, se zdi, da Kitajci resno ciljajo na evropski trg. A je S05 res tisto, kar potrebujemo, ali le še en bleščeči obljubi poln novinec? Poglejmo, kaj prinaša ta električni up.

Na sejmu IAA Mobility 2025 v Münchnu je Changan Deepal S05 pritegnil pozornost kot električni SUV, ki obljublja revolucijo. S futurističnim dizajnom, razvitim v Torinu, solidnimi specifikacijami in ceno, ki ne zahteva druge hipoteke, se zdi, da Kitajci resno ciljajo na evropski trg. A je Changan Deepal S05 res tisto, kar potrebujemo, ali le še en bleščeči obljubi poln novinec? Poglejmo, kaj prinaša ta električni up.

Dizajn: Evropska eleganca s kitajskim pogumom

Zunanjost: Futurizem, ki pritegne

Changan Deepal S05, z dimenzijami 4620 x 1900 x 1600 mm in medosno razdaljo 2880 mm, se uvršča v razred kompaktnih SUV-jev, kjer tekmuje z modeli, kot sta Volkswagen ID.4 ali Toyota Corolla Cross. Njegova zunanjost je prava paša za oči: zaprta sprednja maska, dvonivojske LED-luči in skriti ročaji vrat (pri različici Luxury) dajejo vtis, da je avtomobil priletel iz prihodnosti. Enoten zadnji svetlobni pas in robustni plastični obrobi dodajo kanček avanturističnega duha. “To je avto, ki bi ga Elon Musk želel voziti, če ne bi bil tako zaseden s x-sanjem,” bi lahko rekli.

Notranjost: Digitalni kokpit za novo generacijo

Vstopite v S05 in pozdravite prihodnost. Namesto klasične armaturne plošče kraljuje 15,4-palčni osrednji zaslon, ki upravlja vse od navigacije do klimatske naprave. Tradicionalne merilnike nadomešča projicirni zaslon (HUD), ki vozniku daje občutek, kot da pilotira vesoljsko ladjo. Qualcomm SA8155P čip zagotavlja hitro in gladko delovanje, medtem ko dva brezžična polnilnika za telefone slednje hladita, skrite klimatske šobe in dvobarvno oblazinjenje ustvarjajo premium vzdušje. Ni to morda Rolls-Royce, a za ta denar je presenetljivo blizu.

Foto: Changan Deepal
Foto: Changan Deepal

Tehnične specifikacije: Moč, doseg in dinamika

Pogonski sklop: Električna moč za vse okuse

Changan Deepal S05 je na evropskem trgu na voljo v treh različicah:

  • RWD Pro in Max: En motor z močjo 200 kW (268 hp) in navorom 290 Nm (214 lb-ft). Pospešek od 0 do 100 km/h v 7,5 sekunde, najvišja hitrost pa 180 km/h (112 mph).
  • AWD Max: Dva motorja s skupno močjo 320 kW (429 hp) in navorom 502 Nm (370 lb-ft). Pospešek do 100 km/h v samo 5,5 sekunde, kar je že v rangu športnih SUV-jev.

Baterija in doseg: Solidno za vsakdan

Vse evropske različice poganja 68,8 kWh litij-železo-fosfatna (LFP) baterija, ki ponuja doseg:

  • 485 km (WLTP) za RWD različice.
  • 445 km (WLTP) za AWD Max.

V primerjavi s kitajsko različico (56,12 kWh baterija, 510 km po CLTC), je evropski model prilagojen strožjim standardom. Polnjenje je impresivno: z 200 kW (DC) se baterija od 30 % do 80 % napolni v 15 minutah, medtem ko 11 kW (AC) polnjenje traja približno 23 minut za 10–80 %. Funkcija V2L (vehicle-to-load) omogoča napajanje zunanjih naprav, kar je idealno za kampiranje ali delo na terenu.

Foto: Changan Deepal
Foto: Changan Deepal
Foto: Changan Deepal

Varnost: Evropski standardi brez kompromisov

Deepal S05 je prilagojen evropskim zahtevam z več kot 150 specifičnimi nadgradnjami, kar vključuje 5-zvezdično oceno Euro NCAP (na podlagi testov modela S07). Changan ponuja 7 let ali 160.000 km garancije za vozilo in 8 let ali 200.000 km za baterijo, kar je nadpovprečno v tem razredu.

Changanova evropska avantura: Ambicija ali tveganje?

Zgodovina znamke: Dve desetletji v Evropi

Changan ni novinec. Z oblikovalskim centrom v Torinu (od 2001) in raziskovalnimi središči v Nemčiji in Veliki Britaniji se že dolgo pripravlja na evropski trg. Na IAA 2025 je predstavil vizijo “Changan: Sharing the Future”, ki vključuje modele Deepal S05, S07 in premium znamko Avatr. Do leta 2027 načrtuje kar osem električnih modelov v Evropi, kar je drzen cilj. Sodelovanje z Boschem in ZF pri razvoju tehnologij jim daje dodatno kredibilnost.

Izzivi zaupanja

Vendar ni vse bleščeče. Na Kitajskem so se pojavile kritike zaradi kršenja “enoletne cenovne garancije”, ko so novi modeli ponudili več opreme za enako ceno, kar je razjezilo zgodnje kupce. Podobno se je zgodilo v Avstraliji, kjer je cena modela S07 kmalu po lansiranju padla. Evropski kupci, ki cenijo zanesljivost (45 % jih zaupa uveljavljenim znamkam, kažejo raziskave), bodo zahtevali transparentnost. Changan bo moral dokazati, da je zavezan dolgoročni kakovosti.

Foto: Changan Deepal
Foto: Changan Deepal
Foto: Changan Deepal

Cenovna dostopnost: Kupčija ali past?

Cene: Kitajska ugodnost, evropska realnost

Na Kitajskem se Deepal S05 začne pri 119.900 juanov (približno 15.500 €), kar je naravnost smešno ugodno. V Evropi so cene višje, a še vedno konkurenčne:

  • RWD Pro: 38.990 € (45.780 USD)
  • RWD Max: 41.990 €
  • AWD Max: 44.990 €

V primerjavi z modeli, kot sta Volkswagen ID.4 ali Tesla Model Y, je S05 cenovno privlačen, še posebej ob upoštevanju opreme in garancije.

Konkurenčna prednost

Za manj kot 45.000 € dobite električni SUV z dosegom skoraj 500 km, hitrim polnjenjem in evropskim dizajnom. A ključno vprašanje ostaja: bo Changan zmogel zagotoviti zanesljivo poprodajno podporo? Če bo odgovor pritrdilen, bi S05 lahko postal prava uspešnica.

Zaključek: Je Deepal S05 zvezda ali le meteor?

Changan Deepal S05 je na IAA 2025 dokazal, da Kitajci niso več le cenovni izzivalci, temveč resni igralci. Z močjo do 320 kW (429 hp), dosegom do 485 km (WLTP) in hitrim polnjenjem v 15 minutah je S05 tehnično impresiven. Dizajn, razvit v Torinu, in cena od 38.990 € ga postavljata ob bok evropskim konkurentom. A senca dvoma ostaja zaradi preteklih cenovnih spodrsljajev znamke. Če bo Changan izpolnil obljube o kakovosti in storitvah, bi S05 lahko postal stalnica na evropskih cestah. Za zdaj je to avto, ki si zasluži testno vožnjo – morda kar na sejmu IAA. Kdo bi si mislil, da bo kitajski SUV nekoč učil Evropo, kako se dela električne avtomobile?

Dodatne Informacije

globalchangan.com

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.