Chevrolet California Corvette Concept C10! Ste kdaj sanjali, da bi Corvette postala lovsko letalo na štirih kolesih? GM je z novim kalifornijskim konceptom uresničil prav to – in to brez kapljice goriva.
Medtem ko so Britanci na prvi študiji Corvette eksperimentirali z vrati, ki se odpirajo kot ptičja krila, je kalifornijski studio GM v Pasadeni šel še korak dlje – preprosto odstranili so celotno streho. Rezultat je popolnoma snemljiva enodelna canopy streha, ki Chevrolet California Corvette Concept C10 spremeni iz zaprtega superšportnika v osupljiv odprt roadster, kot ustvarjen za sončne kalifornijske ceste.
Vizualno avtomobil sestavljata dva jasno razmejena sloja: spodnji v žareče rdeči barvi skriva tehnične dele, zgornji v elegantni sivi barvi pa nežno objame avtomobil kot luksuzni modni kos.
Mere iz prihodnosti: Chevrolet California Corvette Concept C10
- Dolžina: 4.669 mm (182,5″)
- Širina: 2.184 mm (86″)
- Višina: 1.051 mm (41,4″) – precej nižja kot standardni C8
- Medosna razdalja: 2.767 mm (109″)
- Platišča: 21″ spredaj / 22″ zadaj
- Karoserija: Monokok iz ogljikovih vlaken z aerodinamično oblikovanim podvozjem
Ta Corvette je dobila oznako C10, kar namiguje, da GM že razmišlja nekaj generacij naprej.
Aerodinamika brez kompromisov: Chevrolet California Corvette Concept C10
Najbolj izrazita poteza kalifornijske Chevrolet California Corvette Concept C10 je odsotnost klasičnega zadnjega spojlerja. Namesto njega zrak potuje skozi notranjost karoserije, mimo inovativne T-oblike baterijskega sklopa, ter ustvarja oprijem s pomočjo ogromnega difuzorja zadaj. Za dodatno stabilnost pa poskrbi aktivni zadnji usmerjevalnik, ki se dvigne kot letalska zavora. Izgleda, kot bi Corvette prevzela trike iz Formule 1 in jih zapeljala na legendarno Pacific Coast Highway.
Kokpit ali pilotska kabina?
V notranjosti vas pričaka minimalističen, športno dirkaški kokpit, kjer so sedeži pritrjeni neposredno na karbonsko kad avtomobila. Volan in pedala se prilagodijo vozniku, informacije pa se prikazujejo prek naprednega AR (augmented reality) head-up prikaza, ki vozniku neposredno na vetrobransko steklo projicira idealne vozne linije in druge ključne podatke. Ta konceptualni digitalni minimalizem poskrbi za urejeno notranjost, ki vozniku omogoča popolno osredotočenost na vožnjo.
Elektrika je nova moč
Namesto klasičnega grmenja V8 motorja je tu električni pogonski sistem z več motorji, ki ga GM še ni razkril v celoti. Srce koncepta je T-oblikovan baterijski sklop, ki omogoča učinkovit pretok zraka pod avtomobilom, natančne številke o moči, dometu in pospešku pa ostajajo še skrivnost. Kljub temu je jasno, da bo Corvette, če pride do proizvodnje, hitro poskočila v sam vrh električnih superšportnikov.
Corvette ostaja pionirka
Corvette že od leta 1953 predstavlja inovacije, tokrat pa so se njeni oblikovalci odločili za korak v električno prihodnost. Vsekakor pa to ni prvič, da GM s koncepti Corvette napoveduje svojo prihodnost – spomnimo se legendarne split-window iz leta 1963 ali sredinsko nameščenega motorja pri aktualni generaciji C8. Kalifornijski C10 je nov korak v tej bogati dediščini avtomobilskih sanj.
Zaključek: Električna prihodnost z vetrom v laseh
California Corvette Concept je sveža, drzna in obenem nostalgična vizija avtomobilistične prihodnosti. Z odstranjeno streho, karbonsko konstrukcijo in naprednim AR kokpitom daje jasen signal, kaj bi lahko Corvette pomenila čez nekaj desetletij. Čeprav bodo nekateri pogrešali zvok tradicionalnega motorja, ta koncept ponuja povsem novo izkušnjo tihe hitrosti, ki se popolnoma sklada s kalifornijskim življenjskim slogom. Cene še ni, saj gre zgolj za oblikovalsko študijo, vendar zgodovina Corvette jasno kaže, da se GM-ove sanje pogosto uresničijo.