fbpx

Jan Macarol Vrabec: Stric iz ozadja, ki ustvarja spletne zgodbe

Jan Macarol Vrabec
Jan Macarol Vrabec

Jan Macarol Vrabec je eden tistih stricev iz ozadja, ki skrbijo, da je pri surfanju po spletnih medijih izkušnja uporabniku čimbolj prijazna.

Tudi Jan ”surfa” iz projekta na projekt, trenutno se je ustavil pri citymagazinovi spletni strani, ki je zaživela v popolnima novi podobi. ”Prosti čas” trenutno posveča lastnemu start up-u, v zaresnem prostem času pa so njegova strast gadgeti in tehnološki presežki.

Eden tvojih zadnjih projektov je popolnoma novi ”look” City Magazina na spletu. Kakšen izziv ti je predstavljalo ustvariti spletno stran za že uveljavljeno revijo?

S spletnimi mediji se ukvarjam že kakšno desetletje. Večinoma s projekti, ki so vselej posegali v medijsko sfero in večinoma ekskluzivno živeli le ne spletu. City Magazine je predvsem s svojo vsebino, ki je zelo “spletna” predstavljal izziv adaptacije kvalitetne tiskane vsebine na splet. Tu ne gre le za tehnologije temveč celotno filozofijo medija, ki se mora spletu prilagoditi, do te mere, da zadeve delujejo. Od tu tudi največ izzivov. Kako ponuditi pisanost informacij in rubrik v enostavni uporabniški izkušnji.

Kakšno novo izkušnjo ponuja nova spletna stran uporabniku?

Želeli smo predvsem, da je z razliko od drugih portalov na citymagazine.si uporabniška izkušnja enostavna. Stran deluje z neskončnim nalaganjem vsebine vertikalno, kar pomeni, da se uporabnik pomika po vsebini navzdol. Vsebina si tako sledi v neskončnost. Pri tem smo želeli, da za uporabnika ni preveč motečih elementov pri pregledovan-ju vsebine.

Kako pa vidiš čez čas citymagazine.si?

City Magazine bo v prihodnosti dosegljiv tudi kot aplikacija, zato je pomembno, da uporabniku ponudimo enako izkušnjo. Stran je filozofsko in oblikovno izjemno blizu aplikacijam, kar je bil tudi naš cilj. Le te ponujajo primerljivo uporabniško izkušnjo pregledovanja vsebine. Torej ne bo pomembno, kje in kako ga uporabljaš, izkušnja bo vselej primerljiva. Že danes je prilagojen za vse naprave saj uporablja prilagodljiv dizajn, ki se prilagaja zmožnosti naprave, na kateri si ogledujemo spletno stran.

V katero smer gredo sicer trendi spletnih tehnologij na področju medijev?

Spletni trendi so povezani s tehnologijami. In te kažejo, da bomo v prihodnosti dobili identičen operacijski sistem na vseh napravah, kjer uporabljamo internet. Tako na računalnikih, kot mobilnih napravah. Na to kaže izjemno hiter razvoj naprednih mobilnih naprav, ki so že danes pravzaprav zmogljivi računalniki. S tem pa se bo spremenil tudi način uporabe spletnih medijev.

Na kakšen način?

Na namizju osebnega računalnika se bo kar naenkrat pojavila množica aplikacij, prej prisotnih le na mobilnikih in tablicah. V kolikor medij ne bo prisoten na vseh platformah, ga bodo uporabniki hitro spregledali. Kar naenkrat se bosta ta dva svetova popolnoma križala. Borba za “srce” uporabnika in njegovo zvestobo bo za manjše in tehnološko manj razvite medije vedno težja. Prihajajo ekrani na dotik in množica tehničnih novosti, ki že danes spreminjajo medijsko “potrošnjo”. In vse kaže, da bo še bolj pestro.

Kako ustvarjanje medijske spletne strani deluje v praksi?

Gre za večplasten proces, katerega osnova je izjemno dobro poznavanje medija. Potem pa je treba v celoti resetirati vse, kar si se naučil in poizkusiti razmišljati izven lastnih okvirjev. Pri projektih kot je City Magazine predstavlja tehnični del produkcije dobrih 20 odstotkov, vse ostalo je strateško načrtovanje razvoja, vsebine in vsega ostalega. Spletni medij nikoli ne sme ostati na mestu. V tem pogledu nikoli ni navadna spletna stran, temveč mora sam sebi postavljati vsak dan nove izzive. Pri City Magazine je vsekakor šlo tudi za spremembo “medijske kulture” iz tiskarske v digitalno. Tu nastopi množica dejavnikov, kot so dnevno uredništvo, aktualnost … Vse skupaj deluje nekoliko drugače kot pri tiskanem mediju. Na koncu šteje le doseg spletnega medija in po prvem mesecu je City Magazine pri tem zelo uspešen, saj je presegel tiskano distribucijo 70.000 izvodov z več kot 73.000 različnimi uporabniki na spletu. Cilje pa smo si zastavili izjemno ambiciozno in upamo, da bo projekt kmalu na mesečni ravni dosegal saj 150.000 slovenskih spletnih uporabnikov.

(So)ustvarjal si marsikatero spletno zgodbo. Na katere svoje projekte si najbolj ponosen, kaj bi izpostavil?

Težko govorim o preteklih projektih ali projektih, pri katerih nisem več član ekipe. Le ti se v medijskem svetu hitro spreminjajo, tako filozofsko kot oblikovno. Pri projektih sodelujem večplastno, kot oblikovalec, analitik uporabniške izkušnje, mentor uredniške politike in content specialist. Sem pa ponosen ob pogledu na lestvice obiskanosti, saj so vsi projekti pri katerih sem sodeloval v zadnjih petih letih uspeli doseči zavidljive rezultate obiskanosti. Še vedno sem lastnik družabnega omrežja GenSpot.com, ki je nekdaj veljal za največje slovensko družabno omrežje. Fakultativno se ukvarjam z lastnim Start-Up projektom viralnewschart.com, ki je star le nekaj mesecev in zahteva veliko moje pozornosti. Pri tem pa že gledam naprej in počasi vse več delujem tudi v tujini.

CityMagazin.si na različnih platformah. (foto: Ana Če)
CityMagazin.si na različnih platformah. (foto: Ana Če)

Jan Macarol Vrabec se s spletnimi mediji ukvarja dobrih deset let. Ustanovil je nekdaj največje družabno omrežje GenSpot.com, katerega lastnik je še danes in soustvarjal številne spletne zgodbe. Ko ga povprašamo o treh najljubših medijskih portalih pravi, da bi težko izbral tri, ki so ga v zadnjem obdobju najbolj prepričali. Med presenetljivimi zgodbami omeni NewsWeek, ki je lansko leto prenehal izhajati v tiskani izdaji ter njegovo zadnjo spletno adaptacijo. ”Če bi moral izbrati in priporočati nekaj naslovov, pa ne bi šel v medijske vode. Pri svojem delu uporabljam preprosto spletno aplikacijo Trello.com za vodenje projektov, ki se mi zdi ena bolj preprostih rešitev. Za branje novic pa uporabljam viralnewschart.com, lasten produkt, ki spremlja vse svetovne novice in vire ter jih nato razvršča v lestvico pomembnosti glede na število in težo odzivov v družabnih omrežjih kot so Facebook, Twitter in Google+. Na spletu uporabljam predvsem orodja, ki mi prihranijo čas in mi tudi drugače pomagajo pri produktivnosti. Jih je pa počasi že preveč …”

Dodatne Informacije

O razvoju spletne strani Citymagazine.si:

Spletna stran City Magazina je zaživela v popolnoma novi podobi, ”medijska kultura” se je spremenila iz tiskarske v digitalno. Za to je v veliki meri zaslužen Jan Macarol Vrabec, ki kot osrednje lastnosti nove spletne strani izpostavlja enostavno uporabo, brez motečih dejavnikov, z vertikalnimi vsebinami neskončno navzdol, pisanost informacij in rubrik v enostavni uporabniški izkušnji. Stran je filozofsko in oblikovno blizu aplikacijam, kar tudi bo v prihodnosti City Magazine.

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.