Koenigsegg Regera
Utrip mesta · mobilno

Švedi so na avtomobilskem salonu v Ženevi razkrili hiper avtomobil Koenigsegg Regera, ki iz vrste superšportnikov izstopa tako glede zmogljivosti, pogona, kot tudi s ceno. Pri razvoju smo sodelovali tudi Slovenci, saj je za ultimativni izpuh poskrbel Akrapovič. Pod črto Regera zmore 1.822 KM in hitrosti preko 400 km/h, pospešek do stotice pa naj bi trajal približno toliko kot rabimo, da pomežiknemo.

Regera (beseda v švedščini pomeni vladati) je tako, ne samo zasenčila sestrsko agero RS, ampak tudi vse ostale hiper avtomobile na salonu. In sicer zaradi hibridnega pogona, ki skupaj zmore komaj še verjetnih 1.340 kilovatov ali 1.822 KM. Ob tem klasični bencinski V8 razvije moč 809 kW ali 1.100 KM, da avto še dodatno “butne” pa so tu še trije elektromotorji (dva na zadnjih kolesih, eden na pogonski gredi), ki k temu dodajo še 515 kW ali 700 KM. Presežek predstavljajo tudi baterije, ki so jih razvili v sodelovanju s Hrvaškim podjetjem Rimac. Monstrumske baterije, ki tehtajo 115 kilogramov premorejo 9,27 kWh energije in so zapakirane v 67-litrski sklop. Vse skupaj postavljeno na tehtnico pa “vaga”, beri in piši, 1.600 kilogramov, zgolj na elektriko pa lahko Regera prevozi razdalje do 50 km.

Posebnosti pa se tu še ne končajo. Ena večjih je namreč tudi dejstvo, da Regera sploh nima menjalnika, temveč za prenos moči skrbi patentiran sistem direktnega prenosa. Glede tega, kaj to pomeni, pa so Švedi sila skrivnostni. Povedo le, da sistem tehta 88 kilogramov in da ne gre za CVT avtomatiko.

PREBERITE ŠE: City reportaža z 85. Ženevskega avotmobilskega salona

Oblikovno je avto zasnovan tako, da ustvarja čim večji možen stik s podlago, tudi pri velikih hitrostih, oblika pa je zasnovana v obliki kapljice, tako da čim bolje reže zrak. Na zadku se bohoti napis Akrapovič, ki razodeva, da je podjetje iz Ivančne Gorice poskrbelo za izpuh in motorno melodijo, ki jo ustvarja titanov izpušni sistem v obliki ribje kosti. Posebnost predstavlja dejstvo, da je osrednji del (ki izgleda kot izpuh) namenjen izpuhu vročega zraka, na straneh pa sta dejanska izpuha, ki omogočata plinom najhitrejšo pot iz motorja in dodatne zmogljivosti ter še boljšo melodijo.

Glede zmogljivosti so Švedi za zdaj še dokaj skrivnostni in niso razkrili končne hitrosti ultra športnika, povedo pa, da je to najhitrejši serijski avto v zgodovini, kar nameravajo kmalu dokazati tudi na pisti. Navrgli so dva pomenljiva podatka in sicer, da od 0 – 400 km/h pospeši v vsega 20 sekundah, medpospešek od 150 – 250 km/h pa traja le 3,2 sekunde. Ob vprašanju glede cene pa Švedi, prav tako pomenljivo povedo…okoli dva milijona evrov. Bodo pa bojda izdelali samo 80 primerkov in vrsta naj bi bila že formirana in kar dolga.

Koenigsegg RegeraOdpri galerijo
Suzuki iM-4 Suzuki iM-4 in iK-2: naslednik Jimnyja in novi mestni malček Bentley EXP 10 Speed 6 Bentleyeva moderna interpretacija GT kupeja sliši na ime EXP-10 speed six Ford stavi na Mode:Me in Mode:Pro in ne na vozila brez voznika. MWC 2015: MoDe:Pro in MoDe:Me – Fordovi pametni kolesi prihodnosti Infiniti QX30 QX30 je futuristični znanilec Infinitijeve suv prihodnosti