CNN uvaja plačljiv zid! CNN je oktobra 2024 začel z uvajanjem plačljivega dostopa do svoje spletne vsebine, s čimer sledi trendu digitalnih medijev, ki se oddaljujejo od brezplačnih novic. Skupaj z Reutersom uvaja t.i. metrski plačljiv zid, kar pomeni, da bo bralcem dostopno le omejeno število brezplačnih člankov, preden bodo morali plačati naročnino.
CNN uvaja plačljiv zid! Plačljive vsebine so vedno bližje našemu vsakdanu, in ne, ne govorimo samo o Netflixu in Spotifyju. Oktobra 2024 je CNN, eden največjih medijev na svetu, sklenil, da bo za svoj spletni portal uvedel plačljiv zid. Po vzoru drugih velikih medijskih hiš bo CNN za dostop do svojih novic zahteval mesečno naročnino. Ni pa edini. Istočasno je tudi Reuters, globalni velikan novic, uvedel podoben model, kar kaže na globalni premik v načinu, kako mediji zaslužijo na internetu.
Plačljiv zid je realnost – tudi zato CNN uvaja plačljiv zid!
CNN bo od uporabnikov zahteval 3,99 $ na mesec (ali 30 $ letno), da bodo lahko brez omejitev dostopali do vseh novic na njihovem spletnem portalu. To je del širše strategije, ki jo vodi novi izvršni direktor Mark Thompson, nekdanji vodja New York Timesa, ki je že tam uspešno vzpostavil digitalni naročniški model. CNN se je s to odločitvijo želel oddaljiti od zanašanja na linearno televizijo, kjer so prihodki iz oglaševanja v padcu.
Tudi Reuters, ki je v zadnjih letih odlašal z uvedbo plačljivega zidu zaradi sporov z LSEG (bivši lastnik oddelka finančnih podatkov Refinitiv), je končno naredil ta korak. Za samo 1 $ na teden (ali 4 $ na mesec) bo omogočil neomejen dostop do svojega novinarskega poročanja po vsem svetu.
Zakaj plačljivi zidovi?
Mediji, ki so se dolga leta zanašali na prihodke iz oglasov, se soočajo z zmanjšanjem teh prihodkov zaradi vzpona Googla, Meta in drugih oglaševalskih gigantov. Novinarstvo, še posebej visoko kakovostno, ni poceni. Zato se vse več velikih medijev, kot so The New York Times, Washington Post in zdaj CNN in Reuters, odloča za plačljive zidove kot način zagotavljanja stabilnih prihodkov. Tudi zato CNN uvaja plačljiv zid, da bi ohranil delovna mesta.
Medtem ko nekateri uporabniki izražajo skrb, da bodo s tem izgubili dostop do brezplačnih informacij, medijske hiše poudarjajo, da morajo vlagati v kakovostno novinarstvo in obenem najti finančno vzdržen način delovanja. Poleg tega bodo ključne novice, kot so “breaking news”, še vedno dostopne brezplačno.
Kam vodi prihodnost?
Zdi se, da je prihodnost digitalnega novinarstva vse bolj vezana na naročnine. Čeprav je CNN že leta 2022 poskusil s svojo naročniško storitvijo CNN+, ki je po mesecu dni propadla, sedaj stavijo na bolj premišljen pristop.
S tem premikom pa se digitalno novinarstvo še naprej razvija in bo verjetno spodbudilo tudi druge medijske hiše, da sledijo temu zgledu. Vprašanje pa ostaja: ali smo kot potrošniki pripravljeni plačevati za novice, ki smo jih nekoč jemali kot samoumevne?