fbpx

Airlander 10: det største fly i verden venter på sine første passagerer

Airlander 10

Airlander 10 er det største fly i verden, klar til at transportere sine første passagerer. Firmaet Hybrid Air Vehicles (HAV) annoncerede, at det største luftskib i verden, Titanic blandt fly, er egnet til sin første kommercielle flyvning. Det er et fly, der er vokset ud af et militært projekt og ligner mere en zeppelin end et fly. Selv ellers er det intet som flyvemaskiner, som vi kender dem. Det er en blanding af et fly, en helikopter og en zeppelin. Den kan blandt andet holde sig i luften i helt op til fem dage!

Airlander 10 det er največje letalo na svetu, ki bo kmalu na krovu pozdravilo prve potnike. Hybrid Air Vehicles (HAV) je namreč kljub dvomom drzni projekt, ki ga je i 2009 začel z ameriško vojsko, a je ta zaradi pomanjkanja sredstev nasedel, sam pripeljal do konca, in zdaj je letalo pripravljeno na svoj prvi komercialni polet. Nesojeni ”vojak”, zdaj ”komercialist”, ni poseben samo zaradi nenavadne oblike, ki posnema cepelin. Ta se sicer ni izkazal za pretirano briljanten izum, a letalo, oziroma bolje zračna ladja Airlander 10, ima zaradi forme eno veliko prednost pred konvencionalno oblikovanimi letali. Ne potrebuje vzletno-pristajalne steze. Zaradi propelerjev in fiziognomije lahko podobno kot helikopter pristane praktično kjerkoli, celo na vodi!

LÆS MERE: Nasa QueSST Passenger Jet: Den supersoniske passagerjets tilbagevenden


Težko, razen pregovorno, pa pri letalu Airlander 10 še govorimo jekleni ptici, saj je izdelan fra kulfiber in v notranjosti napolnjen s helijem (to ne pomeni, da so potniki s tem plinom omamljeni in s povišanim otročjim glasom), napaja pa se izključno z dizelskim gorivom in ne na primer kerozinom, ki je ena najpogostejših vrst letalskega goriva. V primerjavi z drugimi letali porabi kar 80 odstotkov manj goriva, kar gre tudi na dušo sončnih panelov. In še en impresiven podatek. Zaradi svojih motorjev ni le precej tišji; v zraku lahko ostane kar pet dni, in to polno obtežen! Do živega mu ne pridejo niti ekstremne razmere, ne polarni mraz (do –56 stopinj Celzija), ne pasja vročina (do +54 stopinj Celzija). Nosilnost letala je 10 ton.

Testni polet letala Airlander 10:

Mere information

Mere information:
hybridairvehicles.com

Med dig siden 2004

Fra år 2004 vi forsker i urbane tendenser og informerer vores fællesskab af følgere dagligt om det seneste inden for livsstil, rejser, stil og produkter, der inspirerer med passion. Fra 2023 tilbyder vi indhold på store globale sprog.