BMW smøgede ærligt ærmerne op, fordi de ventede for længe med hybridbiler. Denne gang var vi dog i Genève imponerede over den første produktionsbil af mærket BMW, som har hybridteknologi. De holdt sig ikke tilbage og valgte deres off-road flag-bærer BMW X5, mærket xDrive40e, til deres første satsning på crossoverens verden. Og endnu en gang bevist, at de kan gøre det bedre end konkurrenterne. Det vidner de to annoncerede data om det ekstremt lave kombinerede forbrug på 3,3 liter og den exceptionelle stald med 313 heste om.
BMW X5 xDrive40e vam bo ponudil kombinirano moč v skupni vrednosti 230 kW/313 KM, ki jo proizvede štirivaljni bencinski motor s tehnologijo BMW TwinPower Turbo in sinhronski elektromotor ter beleži zanimivo kombinirano porabo goriva med 3,4 og 3,3 litra na 100 kilometer ter kombinirano porabo električne energije od 15,4 til 15,3 kWh na enaki razdalji. Emisije CO2 znašajo med 78 og 77 grami na kilometer, pa se slišjo naravnost znanstvenofantastično.
Seveda se pri bavarski blagovni znamki pohvalijo, da je njihov hišni projekt BMWi, osrednji blagovni znamki BMW že prinaša koristi, saj je le ta omogočil, da tudi matična blagovna znamka pridobiva znanje in izkušnje na področju alternativnih pogonov vozil. Tako je BMW X5 podedoval veliko hišnega znanja od svojega “brata” in superšportnika BMWi i8.
Hibridna kombinatorika
Energija za elektrisk motor, ki je povezan z 8-stopenjskim menjalnikom Steptronic, se črpa iz litij-ionske baterije. Baterijo je mogoče polniti preko standardne gospodinjske električne vtičnice ali preko BMW i Wallbox oziroma ostalih javnih polnilnih postaj. Da bi prihranili prostor, je visokonapetostna baterija nameščena pod dno prtljažnega prostora, kjer je v primeru trka tudi odlično zaščitena. Dejansko doživetje v vožnji prav tako okarakterizira vsestranska in tekoča zmogljivost. Gumb eDrive na sredinski konzoli omogoča vozniku, da prilagodi način delovanja hibridnega pogona. V osnovni nastavitvi AUTO eDrive se moč motorja občutno poveča pri pospeševanju ali pri hitrih reakcijah s pomočjo električnega motorja, čigar največji navor 250 Nm le ta je praktično na voljo že v samem mirovanju vozila. BMW X5 xDrive40e pospeši od 0 til 100 km/t i klemme 6,8 sekunde. Vsekakor zanimiv in atraktiven podatek, če upoštevamo dejstvo, da je osnovni BMW X5 izjemno velik avtomobil.
Način vožnje MAX eDrive, som muliggør BMW X5 xDrive40e je, da ga žene izključno na električna energija. Tako ima pri povsem napolnjeni bateriji ima vozilo domet 31 kilometrov v izključno električnem načinu vožnje z omejeno največjo hitrostjo 120 km/h. Način SAVE Battery se lahko tudi vklopi s pritiskom na gumb in povzroči ohranjanje napolnjenosti visokonapetostne baterije oziroma ob nizki kapaciteti omogoča, da se energija zopet akumulira in tako počasi polni baterijo. Na ta način se lahko električna energija namenoma prihrani za izključno električno vožnjo v mestnih središčih.
BMW X5 med etiket xDrive40e bo okolju sicer neprijazne terence naredil zelo, zelo … zelene. In to je več kot odlično.
Mere information:
www.bmw.si