fbpx

Dacia Hipster: kvadratni električni malček, ki revolucionira mesto z minimalizmom

Pozabite krivulje – to je EV za prave pragmatike.

Dacia Hipster
Foto: Dacia

Predstavljajte si avto, ki izgleda kot kocka na kolesih, tehta manj kot povprečni slon in obljublja, da bo električna mobilnost dostopna vsem. Dacia Hipster ni samo koncept – je manifest proti nepotrebni zapletenosti sodobnih vozil. Z robustnim, kvadratnim dizajnom, ki spominja na futuristični kei car, ta malček dokazuje, da manj res pomeni več. Ali bo to naslednji hit mestnih ulic? Berite naprej in se nasmejte nad genialno preproščino, ki bi lahko spremenila igro za vsakodnevne voznike.

Ko vsi govorijo o aerodinamiki, pride Dacia in predstavi Dacia Hipster – škatlast, iskren in brez filterja. To ni avto, ki bi se trudil biti lep. To je avto, ki želi biti pameten. Njegov cilj ni, da vas osupne, ampak da vas prepriča s svojo preprostostjo. In prav v tem je njegova moč.

Foto: Dacia
Foto: Dacia

Oblikovanje in mere: Dacia Hipster

Hipster je v osnovi kvadrat na kolesih. Dolg je 3,00 m, širok 1,55 m in visok 1,53 m, tehta pa manj kot 800 kg – skoraj polovico povprečnega električnega avtomobila.
Njegove linije so ravne kot šolski zvezek, brez nepotrebnih izboklin ali “aerodinamičnih dram”. Pri Dacii pravijo, da so vsak milimeter karoserije zasnovali tako, da maksimizira notranji prostor in hkrati zniža stroške izdelave.

Zanimivi detajli so pravi manifest varčevanja z domišljijo: tkaninske zanke namesto klasičnih kljuk, mrežasti sedeži in celo sprednja klop namesto dveh ločenih sedežev. Elegantno? Nikakor. Genialno? Absolutno.

Foto: Dacia

Notranjost in uporabnost

Hipster je majhen, a presenetljivo prostoren. Ima štiri sedeže – resda bolj za vitkejše potnike – in droben prtljažnik s 70 litri prostornine, ki pa se s podiranjem zadnje klopi razširi na solidnih 500 litrov.


Znotraj ni digitalnega cirkusa, le racionalno zasnovan prostor s sistemom “YouClip”, kjer lahko voznik in sopotnik po notranjosti pritrdijo dodatke – od držala za kozarec do zvočnika ali svetilke. Vaš telefon prevzame vlogo infotainment sistema, ko ga odložite v vtično režo. Preprosto, učinkovito in brez nepotrebnih gumbov.

Za osnovno varnost poskrbijo dve zračni blazini in Isofix pritrdila. Ni razkošja, je pa zdrava mera zdrave pameti.

Foto: Dacia
Foto: Dacia

Tehnika in zmogljivost

Dacia še skriva natančne številke o bateriji in moči elektromotorja, a glede na maso vozila lahko pričakujemo zmeren motor in manjšo baterijo. Po uradnih navedbah naj bi avto potreboval dve polnjenji na teden, kar pomeni okoli 150 do 200 km dosega – povsem dovolj za mestne opravke.

Najvišja hitrost bo omejena na približno 90 km/h, kar jasno pove, da Hipster ni namenjen avtocestam, temveč mestnim ulicam in parkiriščem, kjer se večina električnih vozil dejansko uporablja. Škoda, da ni vsaj 130 km/h.

Foto: Dacia
Foto: Dacia

Cena in regulativa

Dacia z modelom Hipster ni ciljala na prestiž, ampak na realnost. Ciljna cena naj bi bila pod 15.000 eur, kar bi ga uvrstilo med najcenejše električne avtomobile v Evropi. Ključ do uspeha pa bo odvisen od tega, ali bo Evropska unija ustvarila novo kategorijo ultra-kompaktnih EV-jev, ki bi imeli poenostavljene varnostne zahteve in nižje proizvodne stroške.

Če bo regulativa popustila, bi lahko Dacia Hipster postal novi simbol dostopne električne mobilnosti – pravi “avto za ljudstvo”, le v 21. stoletju.

Foto: Dacia
Foto: Dacia

Zaključek: Dacia Hipster

Dacia Hipster ni še en bleščeč koncept za salone, ampak resen razmislek o tem, kaj resnično potrebujemo od avtomobila. Je protistrup SUV-om, ki tehtajo tri tone in se vozijo po mestu kot ladje po pristanišču.


Hipster pokaže, da je prihodnost električne mobilnosti lahko lahka, cenovno dosegljiva in brez nepotrebne tehnologije. Ni popoln, a ima karakter – in v svetu sterilnih, bleščečih električnih škatel je to največ, kar si lahko želimo.

Dodatne Informacije

dacia.com

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.